Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:53 |
[MK6] Szarpie przy niskich obrotach |
Autor |
Wiadomość |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 16 Wrz 2011, 21:55
|
|
|
Tak moze byc, zwlaszcza jesli miedzy 1500 a 2500 rpm poszarpuje a wyzej jest luzik...
Tak da sie wymienic samo sprzeglo bez 2 masu o czym napisalem juz w innym temacie i to chyba z 3 tematy nizej, ze zawsze sie je sprawdza...
O tu...
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=58788 |
_________________
 |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17 Wrz 2011, 18:36
|
|
|
szarpie ale tak DO 1500 obr/min. No może 1600... Wyżej niż 1600 nawet się nie zająknie.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Czy spierdzielony dwumas jako domyślam się, że jest już niewyważalny może powodować wzrost spalania? Coś rzędu 0,6-0,8L/100km |
|
|
|
 |
wpkowal
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: X100
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 4 Skąd: Kozia Wola
|
Wysłany: 19 Lis 2011, 12:36
|
|
|
Nie radze grzebac w silniku. Moja fiesta od nowości szarpie poniżej 1500 obrotów. Te silniki raczej tak już mają. |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21 Lis 2011, 17:57
|
|
|
od nowości... To w takim razie od nowości jest coś nie tak u Ciebie... |
|
|
|
 |
wpkowal
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: X100
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 4 Skąd: Kozia Wola
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 21:13
|
|
|
Witam. Poszukaj po forach i opiniach innych kierowców (tu przykład http://www.autocentrum.pl...23178618.html). Silniki są mało elastyczne i przy niskich obrotach po prostu nie mają mocy. Ja się przezwyczaiłem i po tylu latach już tego mankamentu nie zauważam. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26 Lis 2011, 20:03
|
|
|
hmmm... nie powiedziałbym. Są zakresy obrotów (ok 1750-2200) gdzie ładnie przyspiesza. Diesel ma to do siebie, że im wyższe obroty tym mniejszy moment obrotowy. Silnik jak silnik. Niby 68 koników, co w mieście i tak jest najmniej istotną rzeczą, 160Nm momentu obrotowego przy 2000obr/min, i niska masa dają niezłe wyniki w jeździe po mieście (spalanie i przyspieszanie). Niestety trasowy silnik to nie jest za cholerę....
Moment kończy się przy 2000obr/min, do tych 2200 jakoś idzie jeszcze w miarę, a potem już nyndza totalna.
Fakt faktem- każde auto na niskich obrotach ma dupowaty moment obrotowy, co za tym idzie- nie chce się wkręcić. Największy problem z tym mają silniki doładowane- kosmiczna tubrodziura. Wieloma dieslami jeździłem- najsłabsza była astra 2- 63km i 126Nm (wyniki z hamowni) i nic tam nie szarpało chociaż buda większa.... Więc nikt mi nie wmówi, że silnik na wtrysku bezpośrednim commonrail od nowości ma szarpanie bo mu mocy brakuje..... Swoją drogą muszę Cię poprawić- nie mocy a momentu obrotowego....
Pozdro |
|
|
|
 |
wpkowal
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: X100
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 4 Skąd: Kozia Wola
|
Wysłany: 28 Lis 2011, 09:37
|
|
|
Życzę uczciwych mechaników i zadowolenia z auta. Pozdrawiam ....... |
|
|
|
 |
egdo
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 40 Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 11 Skąd: Konin
|
Wysłany: 4 Gru 2011, 00:23
|
|
|
mam ten sam problem.... do tego na biegu jałowym też pojawiają się drgania, ale nie zawsze po podniesieniu maski zauważyłem, że prawa strona silnika (stojąc przed samochodem) znacznie mocniej wibruje... może to zużyta poduszka silnika? walczę już z tym ponad rok i brakuje mi pomysłów.
wtryski sprawdzone
filtry wszystkie wymienione
Jeśli chodzi o szarpanie podczas jazdy to faktycznie występuje w zakresie od około 1500rpm do 1800rpm. Miałem nawet taką ekstremalna sytuację- szarpanie było tak silne że aż silnik zgasł! Ja bym obstawiał zawieszenie silnika tzn. poduszki. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 4 Gru 2011, 01:03
|
|
|
o matko... szarpanie to 2 sprawy...
2mas lub powietrze ukladzie CR.... |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Fordon 4 Gru 2011, 13:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kozaxan
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Gold
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 06 Gru 2011 Posty: 14 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 6 Gru 2011, 08:21
|
|
|
Po przeczytaniu tego postu spróbowałem jechać na 2 biegu na jak najniższych obrotach. na 900, na 1000 nie ma mowy o szarpaniu, na luzie, czy dodając gazu, więc chyba nie powinno szarpać.
Natomiast mam pytanie bo pojawił się tu wątek poduszek pod silnikiem - Hamując z większej prędkości dosyć gwałtowniej odczuwam drgania na kierownicy. Czy to będą poduszki??? Wole zapytać tutaj zanim pojadę do mechanika.
Dzięki z góry |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 6 Gru 2011, 11:20
|
|
|
Drgania na kierownicy wywolane sa najczesciej, krzywymi felgami, skrzywionymi tarczami, zle wywazonymi kolami, uszkodzeniem wewnetrznym lub zewnetrznym opony, luzem na ukladzie kierowniczym w tym (koncowki, drazki kierownicze lub nawet krzyzak ukladu kierowniczego. |
_________________
 |
|
|
|
 |
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 60 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 6 Gru 2011, 15:08
|
|
|
Jesli drgania na kierownicy występują przy ostrzejszym hamowaniu to obstawiam tarcze.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
 |
kozaxan
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Gold
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 06 Gru 2011 Posty: 14 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 6 Gru 2011, 18:07
|
|
|
Dzięki, mam nadzieję, że to tylko felga, bo tak obejrzałem dookoła to znalazłem na jednej niezły wygniot, sprawdzę tarczę i tak!
Dzięki jeszcze raz |
|
|
|
 |
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 60 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 6 Gru 2011, 19:16
|
|
|
jesli to tylko przy hamowaniu to raczej nie felga.Przy niewyważonych kolach telepie bez względu czy hamujesz czy nie.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 6 Gru 2011, 22:14
|
|
|
artax, nie zawsze... juz mialem pana ktory szukal i szukal oraz kazal wymieniac mase czesci bo przy delikatnym nacisnieniu na hamulec walilo po kierownicy.
Pan wymienil tarcze, klocki, nawet piasty z lozyskami... a tlumaczylem podjechac na wulkanizacje zobaczyc czy opony czy moze felgi nie tluka bo to wyjdzie max 80zl za 4 opony, ale pan mowil nie bo on wie ze to... na final wyszlo krzywa felga kierowcy od srodka oraz uszkodzenie drutowki opony letniej od srodka opony. Po prostowaniu i zmianie opon byla juz tylko cisza. |
_________________
 |
|
|
|
 |
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 60 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 7 Gru 2011, 10:50
|
|
|
Masz racje ,na bank trzeba zacząć od wyważenia.Ja przyjąłem opcję ,ze jak po wywazeniu będzie bicie przy hamowaniu:)
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
 |
|