Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:53 |
[MK6] Szarpie przy niskich obrotach |
Autor |
Wiadomość |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28 Sie 2011, 19:42 [MK6] Szarpie przy niskich obrotach
|
|
|
Witam.
Od 2 dni jestem posiadaczem fiesty 1.4 tdci z 2003r.
W sumie zauważyłem taką przypadłość silnika- dla przykładu jadąc na 2 biegu bez gazu, autko się toczy normalnie. Po lekkim dodaniu gazu, zaczyna szarpać autkiem a silnik jakby się dławił w tym momencie. Im mocniej wcisnę gaz tym mniej szarpie.
W sumie to zmieniłem filtr powietrza dziś bo był czarniutki jak murzyn z afryki, ale to nie od tego raczej.
Osobiście jestem zdziwiony tym silnikiem. Niby 68 koni, a świetnie sobie radzi w trasie. Rakieta to nie jest, ale porównywalnie jedzie jak Xantia którą miałem (1.9 TD z podkręconą turbiną- 107KM). Co prawda Xantia to ważyła 1360kg, a Fiesta zdecydowanie mniej.
W sumie tylko do tego się uczepiłem póki co jeśli o silnik chodzi. Zawieszenie chodzi lodzio miodzio. Na elektrykę nie narzekam.
Są inne drobiazgi, ale to z innej beczki zupełnie. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Sie 2011, 21:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 28 Sie 2011, 23:11
|
|
|
Ile km nakrecone masz na zegarze?? czy auto z zimnego pali od strzalu? jaki masz filtr paliwa??
Jesli pod maska masz filtrona to od razu dymaj do sklepu po mahle knecht, lub ori forda. |
_________________
 |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29 Sie 2011, 00:48
|
|
|
Licznik trochę ponad 173 tysiące. Do 150kilku udokumentowany wydrukami z serwisu forda z włoch. Pali perfekt. Filtr powietrza kupiłem jaki był pod ręką A filtr paliwa nie mam pojęcia zielonego bo jeszcze nie zaglądałem pod spód. Akurat na czym jak na czym ale na filtrach paliwa nie ma czego oszczędzać |
|
|
|
 |
lizak21
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 4 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 29 Sie 2011, 06:15
|
|
|
u mnie to samo się dzieje z tymi obrotami czyli jak bez gazu bieg II jest dobrze. Ale po lekkim dodaniu szarpie autem a potem już jest lepiej..filtr paliwa u mnie też nie był zmieniany . |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29 Sie 2011, 16:50
|
|
|
uważam, że może to być wina filtra paliwa- przy słabym przepływie łapie powietrze z baku. Sądząc po stanie filtra powietrza..... to chyba czas na zmianę i filtra paliwa. Pewnie i na olej czas wraz z filtrem. W każdym razie, na sam początek mam trochę wydatków, oprócz opłat urzędowowo-złodziejskich. Nazbieram trochę kasy to wymienię filter paliwa w pierwszej kolejności i dam znać co się dziać będzie |
|
|
|
 |
ramses123

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 29 Sie 2011, 17:12
|
|
|
szukajcie przyczyny gdzie indziej,
może to wtryski się kończą ?
poduchy silnika w porządku ?
przy zabitym filtrze paliwa, auto byłoby mułowate / znam z autopsji /, nie chciało by odpalać gładko bo ropa miałaby utrudniony przepływ do komory spalania i jeszcze jedno na pewno silnik pracowałby nie równo ... |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29 Sie 2011, 18:09
|
|
|
Się jeszcze okaże.
Załatwie urzędasów, to wybiorę się do znajomego mechanika. Już nie jeden samochód robił na commonrailu więc powinien sobie poradzić. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Sie 2011, 20:59
|
|
|
ramses123, Gdzies ty widzial w ukladzie CR brak checi odpalania nawet na zasyfialym filtrze skoro cisnienie i ilosc paliwa ustala czujnik na szynie ?? Mulowaty fakt moze byc ale tez nie zawsze... Wtryski ani podkladki pod nimi bo auto by mialo problemy z paleniem, a na odpalonym silniku czuc bylo by skoki predkosci obrotowej oraz "psykanie" gdzie bylo by to do wychwycenia a co za tym idzie auto by nie szlo... |
_________________
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 29 Sie 2011, 21:20
|
|
|
i przy zuzytych wtryskach by kopcil niemiłosiernie |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
lizak21
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 4 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 06:55 misiak
|
|
|
napisz, w tym wątku co było nie tak po wizycie u mechaniora. |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 12:14
|
|
|
akurat co do kopcenia to nie mam zastrzeżeń- wysoko musi wejść żeby lekką czarną mgiełkę zrobił za sobą.
Po kontakcie telefonicznym mechanik mówi że może to być prawdopodobnie poduszka silnika. Okaże się po oględzinach |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 3 Wrz 2011, 23:02
|
|
|
Jeśli ktoś mi zweryfikuję takie moje spostrzeżenie możliwe, że będzie przyczyna szarpania znana.
Kolega do mnie wpadł obejrzeć mój nabytek. To tam pokazuje co gdzie siedzi w silniku itp. Silnik pracuje. Jakoś kątem oka rzuciłem między zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego i bodaj od wspomagania (nie pamiętam dokładnie czy od wspomagania czy od hamulców). Patrzę, a tam cała poduszka jakby to określić- lata wraz z silnikiem. Że tak się wyrażę- ona ma być taka niby dławiąca drgania czy powinna być sztywna jak się tylko da? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 3 Wrz 2011, 23:07
|
|
|
Jesli widac ze poduszka jest naderwana i to dosc solidnie to nadaje sie do wymiany lecz pamietaj niektore silniki maja poduszki zelowe jak np w Primerce 1.9DCi |
_________________
 |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 3 Wrz 2011, 23:13
|
|
|
No jak mus to mus. Zacznę póki co od poduchy, a potem się pokmini co z tym spalaniem. Facet od którego kupiłem mówił że tak poniżej 6 można zejść.... Ja to oczy wywaliłem... no jak ktoś zagania po 130km/h to i bedzie pic 6 jak nie wiecej.... |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 4 Wrz 2011, 00:00
|
|
|
Bez organoleptycznej kontroli nie powiem ci bo bedzie w razie co na mnie ze kazalem zakupic ci ten egzemplaz... od razu uprzedzam ja uzywanych prezerwatyw nie uzywam... uzywane opony tak czasem lecz zawsze sprawdzam je lub kupuje od osoby zaufanej.
sorry za bezczelne porownanie lecz tak to mozna zobrazowac. |
_________________
 |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 4 Wrz 2011, 10:20
|
|
|
lepsza używka jakby miała pochodzić chociaż z rok niż ładować niemiłosierną kasę za część z aso... |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 4 Wrz 2011, 12:50
|
|
|
No to mowie ze trzeba bylo by to sprawdzic bo kupowac cos w ciemno z zawieszenia silnika to raczej nie halo.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13 Wrz 2011, 07:31
|
|
|
Poduszka jest ok. Wymieniłem na drugą (kupioną) bo sztywniejsza była. Szarpie nadal.
Z kolegą wczoraj jechałem i mówię, że szarpie itp. W jego astrze II jak skrzynia biegów konała to szarpało na niskich obrotach.
Biegi u mnie perfekcyjnie wchodzą. Mimo wszystko może to być skrzynia? |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 16 Wrz 2011, 14:40
|
|
|
Drodzy koledzy. Powiedzcie mi, czy takie szarpanie może być winą dwumasy??
Byłem u mechanika sprawdzonego spytać się o przyczyny. Powiedział, że jeśli jest sprzęgło z dwumasem to na 80% dwumas jest do wymiany.
Będąc na uczelni rozmawiałem z kolegą. Ma mondeo 2.0TDCI. Mówi, że u niego dwumas do zmiany i że takie same ma objawy.
1. Faktycznie może to być koło dwumasowe??
2. Czytałem trochę inny wątek i był link do aukcji ze sprzęgłem do 1.4tdci ale już bez dwumasy. Czy można zmienić na sprzęgło bez dwumasy?? |
|
|
|
 |
|