Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:53 |
[MK6] 1.4 TDCI obroty |
Autor |
Wiadomość |
bartek7879
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 8 Skąd: BD
|
Wysłany: 13 Wrz 2011, 20:50 [MK6] 1.4 TDCI obroty
|
|
|
Witam!
Jestem nowy i nie miałem czasu się zapoznać z forum, więc jeśli taki temat był to proszę o wyrozumiałość i podesłanie linka . Oto i problem: jadę moją fiestą i kiedy zmieniam biegi ok. 2 tys. obrotów nawet trochę mniej to na biegu 5 kręci się tak do 2,5 tys. przestaje przyśpieszać i obroty tylko rosną. Jak jadę tak ok. 3 tys. na każdym biegu to jest ok.
Jeśli ktoś tak miał lub wie o co może chodzić to proszę o w miarę szybką odpowiedź.
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 13 Wrz 2011, 21:15
|
|
|
Sprzeglo ci umarlo z 2 masem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bartek7879
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 8 Skąd: BD
|
Wysłany: 13 Wrz 2011, 23:16
|
|
|
lipa straszna...
ale mam jeszcze pytanie, bo całkiem niedawno(wczoraj) kupiłem tą fieste i czy można się uprzeć i zmusić jakoś poprzedniego właściciela do zapłacenia za naprawę lub zwrotu auta?
edit...
jeszcze jaki może być koszt wymiany razem z częściami? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 13 Wrz 2011, 23:28
|
|
|
2000tys jak nic na dzien dobry za 2 mas + docisk i tarcz... jesli jest to temat z wczoraj i na umownie nie wpisales nizszej ceny to tak i mozesz to wyegzekwowac z policja za soba lecz jesli zanizyles cene to masz kibel... bo gosc powie ok oddam kase zabieram auto ... a ty siedzisz... bo umowa ma wartosc prawna... |
_________________
 |
|
|
|
 |
bartek7879
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 8 Skąd: BD
|
Wysłany: 13 Wrz 2011, 23:40
|
|
|
Dzięki wielkie za pomoc. Całe szczęście nie zaniżyłem ceny na umowie, a koleś mówił żeby pisać ile się chce i tu bym leżał kompletnie. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 13 Wrz 2011, 23:47
|
|
|
To w takim razie dzialaj... ale pamietaj ze to odkryles po przejezdzie do domu a nie na miejsciu gdzie na miejscu nie miales jak napedzac auta zeby je wytestowac...
Normalne jest to ze jak dasz gazu i obroty rosna a sama predkosc nie to znaczy ze sprzeglo nie jest w stanie przeniesc Nm oraz KM na skrzynie i dalej na kola... |
_________________
 |
|
|
|
 |
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 47 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 15 Wrz 2011, 20:39
|
|
|
Czego straszycie chłopaka?
Skończyło się sprzęgło-wielka tragedia.Przecież zakłada się bez dwumasy.Oryginalnie od chyba 2004roku mk6 wychodzi z fabryki bez tego przekleństwa.Nowe takie sprzęgło waleo kosztuje
http://allegro.pl/sprzegl...1784772673.html
A używka z 2008 roku nawet 200-300zł.
Jeżeli samochód jest ładny i dobry i spodobał się nowemu nabywcy to nie można go oddawać z winy jednej części która naturalnie się zużywa, tylko naprawić.
Powinieneś spróbować "namówić" poprzedniego właściciela do częściowego pokrycia kosztów.
Z drugiej strony "widziały gały co brały".
Każdy ,najbardziej tępy mechanik pozna ślizgające sie sprzęgło.Szkoda było dać pare zł i postawić obiad? |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
 |
bartek7879
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 8 Skąd: BD
|
Wysłany: 15 Wrz 2011, 21:02
|
|
|
Nie było szkoda bo był znajomy diagnosta ale jazda była po Wrocławiu więc nie było za bardzo czuć. A z właścicielem to raczej trudny przypadek bo zachowuje się jak dziecko i stawia cały czas jeden argument i ciężko się dogadać nie jest to nawet dyskusja na jakimś poziomie. Proponuje już nawet koszty na pół a on że opuścił 1000 zł ja mu na to że nie na sprzęgło bo bym auta nie wziął za tą cenę.
btw.
Mam fiestę z 2003 więc mnie to chyba dotyczy lecz w serwisie mówili, że dwumasy nie trzeba koniecznie zmieniać. Więc tu moje pytanie: Co Wy na to? Wole się tu zapytać niż słuchać mechaników którzy mówią każdy co innego. A i jeszcze czy trzeba przy wymianie podłączać komputer? Mi mechanik mówił że tak. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 15 Wrz 2011, 21:17
|
|
|
2 mas zawsze odkrecamy po skonczyniu sprzegla zeby sprawdzic jak wygladaja przeciwwagi w nim i czy nie nie lata a stawiam flaszke ze 2 mas bedzie chalasowac, a kolejna rzecza ktora tam zdycha namietnie to kolo pasowe na wale...
Przy zmianie sprzegla nie trzeba podpinac pod kompa i jest to bujda na resorach...
Chyba ze ktos odpina wszystko jak leci bez odlaczonego akumulatora... |
_________________
 |
|
|
|
 |
bas87
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 37 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 38 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 10:28
|
|
|
Siema
Mam takie same objawy jak i u kolegi ze sprzęgło mi się ślizga. I będę wymieniał na nowe ale nie wiem czy mam koło dwu-masowe czy jedno-masowe. Jak to sprawdzić pomóżcie.
Podaje mój vin: WF0HXXGAJH4C22171 może to w czymś pomoże.
Fiesta rocznik 2004 podajże lipiec.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 47 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 12:53
|
|
|
Raczej nr VIN tu nie pomoże bo np. mogła być od nowości dwumasa i poprzedni właściciel mógł już zmienić na jednomasę(zakładam ze nie jesteś pierwszym właścicielem).
Skoro producent poprawił swój błąd i zaczął w późniejszym okresie produkować fiestę na jednomasie to chciałbyś ponownie zakładać dwumasę ?Po co? Skoro obydwa nowe komplety pasują do tego silnika, z tym że komplet jednomasy jest chyba dwa razy tańszy i dwa razy wytrzymalszy od dwumasy a w jeździe i tak nie ma różnicy. |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
 |
bas87
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 37 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 38 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 13:53
|
|
|
Skoro tak mówicie to jak będę miał dwu-masę to zmienię na jedno-masę. Ale ja ogólnie chce wzmocnić i zregenerować swoje stare sprzęgło, bo mam zrobiony czip na 90ps i mi się właśnie sprzęgło ślizga na wyższych obrotach bo jest za duży moment aż 215Nm. Odkąd zrobiłem czipa to mam takie objawy jak go nie było to wszystko ok było. Teraz jak zmieniłem na zimówki na ciesze oponki to jest trochę lepiej nie widać tego na obrotomierzu ale czuć ze jest coś nie tak.
Aktualny przebieg 105 tys.
Jak ją kupiłem to miała 78 tys. udokumentowane w książce i jestem drugim właścicielem tego nabytku.
Mi na zdrowy rozum wydaje mi się ze docisk nie wyrabia tego momentu i trza go wzmocnić. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 17:42
|
|
|
bas87 napisał/a: | bo mam zrobiony czip na 90ps i mi się właśnie sprzęgło ślizga na wyższych obrotach bo jest za duży moment aż 215Nm |
Chłopie, bez przesady... 215Nm to nie jakiś kosmos. Jakbyś tak miał 300, to zrozumiem, ale 215? I to tylko wtedy, kiedy dajesz pełny "but", bo jak lekko jeździsz, to nie ma gwałtownego przyrostu momentu i sprzęgło się ślizgać nie może.
Może jest po prostu zjechane i mniejszy moment nie powodował uślizgu, a teraz jak masz trochę więcej "Niutków", to zmęczona bidula już nie wyrabia.
Kup sprzęgło (komplet), włóż i jeździj. Wzmocniony docisk, wg ludzi Radzikowskiego, jest potrzebny jak chcesz przenosić momenty rzędu 500Nm - a do takich Ci trochę brakuje... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
bas87
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 37 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 38 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 18:24
|
|
|
O widzicie już jakiś punkt zaczepienia. To w takim razie zmienię na serie motocrafta. Czyli mówicie ze nie ma sensu wzmacniać docisku i seria wystarczy nawet jak dołożę jeszcze 100Nm. ??? W perspektywie czasu chciałbym włożyć jeszcze większe turbo i czy wtedy mi tez to sprzęgło wyrobi??? |
|
|
|
 |
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 47 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 19:34
|
|
|
bas87 napisał/a: | jeszcze większe turbo i czy wtedy mi tez to sprzęgło wyrobi??? |
Sprzęgło tak a czy silnik wyrobi? Może na 20 tys km |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
 |
bas87
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 37 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 38 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 20:39
|
|
|
Tu akurat sie mylisz mam tez mondeo 2.0 tdci i mam w nim 190km i 470 nm I tam jest większe turbo i 40 tysi na tych modyfikacjach przejechane i wszystko hula jak ta lala. Na pewno mniej tysi na tym silniku zrobię ale bez przesady ze 20 tysi i do wywalenia.
A ty wykres mondka
 |
|
|
|
 |
weksla
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 3 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 22:38
|
|
|
Hej
Lakiernik i tutaj jesteś w błędzie, skoro twierdzisz ze takie auta wytrzymują 20 tyś. Niby dlaczego tak ma być?
Jeśli umiejętnie obchodzisz się z samochodem, przestrzegasz kilku podstawowych zasad to robisz 200 tyś albo i więcej, a przyjemność jazdy takim "niepozornym" autem uwierz że jest niemała. Ja osobiście znam chłopaka który przejechał swoją Laguną II 1.9 dci na hybrydowym turbo i jeszcze kilku innych modyfikacjach o mocy około 180 koni 240 tyś km po czym w zupełności sprawna sprzedał ją znajomemu który jeździ nią po dziś dzień.
Ja z Toba mogę się zgodzić że mogą przy dużo większej mocy i nie umiejętnej eksploatacji zużyć się szybciej (czyt. nie wytrzymać tyle ile powinny) niektóre podzespoły np. przeguby, sprzęgło czy też koło dwumasowe. Ale nie silnik??!!!! |
_________________ Najmocniejsze mk3 2.0 TDCI w POLSCE! |
|
|
|
 |
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 47 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 24 Lis 2011, 09:41
|
|
|
Specjalnie napisałem 20tys.km To taki "kij w mrowisko". Ale tak naprawdę coś w tym jest i każdy kto podkręca silnik to wie:
bas87 napisał/a: | Na pewno mniej tysi na tym silniku zrobię |
|
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
 |
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 60 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 24 Lis 2011, 13:39
|
|
|
Jesli zrobi sie do 25-30% mocy nominalnej to nic nie bedzie silnikowi.(nie zmniejszy to jego przebiegu)Jesli wyzej to kazdy uczciwy macher powinien uprzedzić o ewentualnych konsekwencjach(zmniejszenie żywota sprzęgła itp)
pzdr
p.s.Jesli podniesiesz moment w Twoim wypadku o 100 Nm to na bank w przyszlości będzie problem.Te 30 % jest tą granicą,ze standardowe podzespoły dadzą radę . |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 24 Lis 2011, 19:07
|
|
|
artax napisał/a: | (zmniejszenie żywota sprzęgła itp) |
Korby. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
|