[MK3] Dolot w XR2i CVH na stożku |
Autor |
Wiadomość |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 18:43
|
|
|
Po oględzinach w sobotę, to chyba wybiorę rozwiązanie a`la Escort czyli dolot w narożniku akumulatora, żeby uciec w najchłodniejsze miejsce.
Ta rura z aukcji (dolot z ERST) pasować nie będzie, co trochę mnie zdziwiło.
Przepustnica w XR2i CVH ma 71 mm (zewn.) a wymiary jakie podał mi Sprzedający to 61 mm(zewn.)
Będzie czas to wyduma się jakieś home made.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 18:50
|
|
|
a miało być od Lecha
powodzonka |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 19:32
|
|
|
Przypomniał mi sie esiok RS2000 z filtrem w Heinekenie draftkeg'u może tak by podziałać? przy okazji trochu piwa do prac przy dolocie będzie ale to by musiał aku won do bagażnika. |
Ostatnio zmieniony przez Bezimienny 23 Sty 2011, 20:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 19:57
|
|
|
... tyle ze dobra sprawa byla by operacja desantu ako do tylu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 21:37
|
|
|
Trzeci napisał/a: | żeby uciec w najchłodniejsze miejsce. |
A to że dolot przechodzi nad (gorącą) pokrywą zaworów nie ma żadnego wpływu ?? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 21:48
|
|
|
Ma ale wazne zeby to nie byla stal czy tez alu, tylko plastik... to nie ziutek ze masz plastik kolektor i mozesz sobie poprowadzic dolot tylem ... |
_________________
 |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 22:59
|
|
|
Poza tym można się pokusić o zaizolowanie termiczne dolotu aby nie nagrzewał się tak bardzo od pokrywy i kolektora wydechowego. |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26 Cze 2011, 01:48
|
|
|
Fordon napisał/a: | to nie ziutek ze masz plastik kolektor i mozesz sobie poprowadzic dolot tylem ... |
A się zapytam, tylko proszę się nie śmiać Jest możliwość przerobienia plastikowego dolotu z mondeo albo dopasowanie z czegoś innego żeby w CVH móc ominąć pokrywę zaworów ?? Pytam z ciekawości i czysto teoretycznie, no chyba że się tak da to kiedyś pomyślimy |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 26 Cze 2011, 13:12
|
|
|
Musial bys robic cos od zera... droga sprawa... |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawelxr2i
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 41 Skąd: Mierzów
|
Wysłany: 26 Cze 2011, 21:26
|
|
|
ja mam filtr przed prawym kołem przewody omijają wszystko co gorące i pod ciśnieniem w cylindry nie było z tym wielkiego problemu silnik cvh |
_________________ zawsze najpierw sprawdzam jak hamuje
 |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
pawelxr2i
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 41 Skąd: Mierzów
|
Wysłany: 28 Cze 2011, 00:49
|
|
|
naj wcześniej zdjęcia zrobię w piątek po pracy bo teraz poruszam sie samochodem służbowym ale no nie widzę problemów moja fiesta miala seryjnie 110 koni od 18 roku zycia zajmuje sie tylkoo fiestami i niewiele to czasu mineło bo mam dopiero 21lat ale powiem wam zeby coś podkręcic we fieście to trzeba poprostuy kombinowac na wszystkie sposoby dolot na turbince zrobiłem tak na alminiowa koncówkę przepustnicy efi mozna sprytnie dopasowac gumowy przewód powietrza od silnika hondy 1600 v-tec średnica jest idealna uciałem 5 cm nalożyłem 3 cm na dolot potem udałem sie do sklepu "u tadzia" gdzie kupilem aluminiowy elastyczn przewod hm rurę o dobranej wcześniej średnicy dopasowalem do tej resztki gumy na dolocie a i zeby przy dociskaniu zacisku na gumie nie pękła ta "rura" aluminowa udalo mi sie dostac cienką ale mocną tulejkę od odlotu opla gsi mozna to uszczelnic w jakiś sensowny sposób ale nie wydaje mi sie zeby bylo to nie szczelne kupiłem filtr kn i turbinkę na alledrogo turbinkę umocowalem zaraz przy filtrze elastyczną "rurę" sprawnie połączyłem z filtrem były tam różne regulacje jak juz sie to widzi to samo sie sklada w oczach hm co dalej zdemontowałem prawą lampę <pisząc prawą mam na myśli od pasażera> "rurę" poprowadzilem między kielichem amortyzatora a silnikiem i w tę dziurę przed prawe koło wszystko by szuralo po ziemi więc zrobiłem coś w stylu pletwy ktora nie tylko trzyma filtr a przy prędkości nakieruje strumioeń powietrza w komorę filtra , załozyłem lampę i co??? i lipa gasla na wolnych obrotach dlaczego nie zakładajcie tej turbinki nie powiem bez niej gorzej ale mnie nie pytajcie jak zrobiłem ze teraz chodzi jak zegareczek pozrdawiam i kombinujcie wtedy wyjdzie bo ford seryjnych części nam nie da |
_________________ zawsze najpierw sprawdzam jak hamuje
 |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 28 Cze 2011, 01:43
|
|
|
pawelxr2i, staralem sie czytac uwaznie to co piszesz na forum, ze masz racje w 50% tez widze bo szukasz roznych rzeczy miedzy modelami forda... ale to co napisales odnosnie dolotu i turbinki to wybacz, ale jestes osoba wierzaca slepo w magnetyzery, chlonac jak gabka gowna zycia codziennego w wyniku ktorego masz mentlik w glowie odnosnie auta...
Prosze cie naprawde poczytaj lekture techniczna dotyczaca silnikow spalinowych, sil dzialajacych na dolot, praw fizyki itp... piszesz takie rzeczy ze mi to opadaja zaslony wraz z kapa od sedesu po rozwolnieniu... naprawde... jesli chcesz pogadac naprawde konstruktywnie zacznij od tego ze masz wiedze i doswiadczenia z innymi autami gdzie cos mialo podpore w danej kwestii .... |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawelxr2i
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 41 Skąd: Mierzów
|
Wysłany: 28 Cze 2011, 21:26
|
|
|
nie rozumiem o co ci chodzi ja mamzrobione to w ten spoób poprostu napisalem to o 1 w nocy po pracy moze nie jest to ładnie napisane i ty umiesz zrobi to lepiej to, to jest na to miejsce napisz jak to inaczej zrobic i wybacz ja nie przeczytam twoich wszystkich postów bo wolę isc do kanału i cos pokręcic |
_________________ zawsze najpierw sprawdzam jak hamuje
 |
|
|
|
 |
2fastfiesta
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 42 Skąd: Kraków/WRCe
|
Wysłany: 14 Sie 2011, 13:09
|
|
|
tak sie rozpisales o tym dolocie a zdjec jak nie bylo tak nie ma. wrzucilbys pare bo wlasnie poszukuje jakiegos sensownego i konkretnego umiejscowienia stozka w mojej xr2i a nie ma zbyt duzo miejsca w niej zeby w jakis dosc prosty sposob zamontowac. |
|
|
|
 |
|