Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cvh, dolot, stozek, xr2i

[MK3] Dolot w XR2i CVH na stożku
Autor Wiadomość
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Sty 2011, 18:43   

Po oględzinach w sobotę, to chyba wybiorę rozwiązanie a`la Escort czyli dolot w narożniku akumulatora, żeby uciec w najchłodniejsze miejsce.
Ta rura z aukcji (dolot z ERST) pasować nie będzie, co trochę mnie zdziwiło.
Przepustnica w XR2i CVH ma 71 mm (zewn.) a wymiary jakie podał mi Sprzedający to 61 mm(zewn.)
Będzie czas to wyduma się jakieś home made.
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 23 Sty 2011, 18:50   

a miało być od Lecha :-P

powodzonka :ok:
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 23 Sty 2011, 19:32   

Przypomniał mi sie esiok RS2000 z filtrem w Heinekenie draftkeg'u :hihihi: może tak by podziałać? przy okazji trochu piwa do prac przy dolocie będzie :twisted: ale to by musiał aku won do bagażnika.
Ostatnio zmieniony przez Bezimienny 23 Sty 2011, 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 23 Sty 2011, 19:57   

:yes: ... tyle ze dobra sprawa byla by operacja desantu ako do tylu.
_________________

 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Sty 2011, 21:37   

Trzeci napisał/a:
żeby uciec w najchłodniejsze miejsce.


A to że dolot przechodzi nad (gorącą) pokrywą zaworów nie ma żadnego wpływu ??
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 23 Sty 2011, 21:48   

Ma ale wazne zeby to nie byla stal czy tez alu, tylko plastik... to nie ziutek ze masz plastik kolektor i mozesz sobie poprowadzic dolot tylem ... :)
_________________

 
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Sty 2011, 22:59   

Poza tym można się pokusić o zaizolowanie termiczne dolotu aby nie nagrzewał się tak bardzo od pokrywy i kolektora wydechowego.
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Cze 2011, 01:48   

Fordon napisał/a:
to nie ziutek ze masz plastik kolektor i mozesz sobie poprowadzic dolot tylem ... :)


A się zapytam, tylko proszę się nie śmiać :-P Jest możliwość przerobienia plastikowego dolotu z mondeo albo dopasowanie z czegoś innego żeby w CVH móc ominąć pokrywę zaworów ?? :-) Pytam z ciekawości i czysto teoretycznie, no chyba że się tak da to kiedyś pomyślimy <8>
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 26 Cze 2011, 13:12   

Musial bys robic cos od zera... droga sprawa...
_________________

 
 
 
pawelxr2i 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 41
Skąd: Mierzów
Wysłany: 26 Cze 2011, 21:26   

ja mam filtr przed prawym kołem przewody omijają wszystko co gorące i pod ciśnieniem w cylindry nie było z tym wielkiego problemu silnik cvh
_________________
zawsze najpierw sprawdzam jak hamuje
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Cze 2011, 00:24   

fotka??
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
pawelxr2i 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 41
Skąd: Mierzów
Wysłany: 28 Cze 2011, 00:49   

naj wcześniej zdjęcia zrobię w piątek po pracy bo teraz poruszam sie samochodem służbowym ale no nie widzę problemów moja fiesta miala seryjnie 110 koni od 18 roku zycia zajmuje sie tylkoo fiestami i niewiele to czasu mineło bo mam dopiero 21lat ale powiem wam zeby coś podkręcic we fieście to trzeba poprostuy kombinowac na wszystkie sposoby dolot na turbince zrobiłem tak na alminiowa koncówkę przepustnicy efi mozna sprytnie dopasowac gumowy przewód powietrza od silnika hondy 1600 v-tec średnica jest idealna uciałem 5 cm nalożyłem 3 cm na dolot potem udałem sie do sklepu "u tadzia" gdzie kupilem aluminiowy elastyczn przewod hm rurę o dobranej wcześniej średnicy dopasowalem do tej resztki gumy na dolocie a i zeby przy dociskaniu zacisku na gumie nie pękła ta "rura" aluminowa udalo mi sie dostac cienką ale mocną tulejkę od odlotu opla gsi mozna to uszczelnic w jakiś sensowny sposób ale nie wydaje mi sie zeby bylo to nie szczelne kupiłem filtr kn i turbinkę na alledrogo turbinkę umocowalem zaraz przy filtrze elastyczną "rurę" sprawnie połączyłem z filtrem były tam różne regulacje jak juz sie to widzi to samo sie sklada w oczach hm co dalej zdemontowałem prawą lampę <pisząc prawą mam na myśli od pasażera> "rurę" poprowadzilem między kielichem amortyzatora a silnikiem i w tę dziurę przed prawe koło wszystko by szuralo po ziemi więc zrobiłem coś w stylu pletwy ktora nie tylko trzyma filtr a przy prędkości nakieruje strumioeń powietrza w komorę filtra , załozyłem lampę i co??? i lipa gasla na wolnych obrotach dlaczego nie zakładajcie tej turbinki nie powiem bez niej gorzej ale mnie nie pytajcie jak zrobiłem ze teraz chodzi jak zegareczek pozrdawiam i kombinujcie wtedy wyjdzie bo ford seryjnych części nam nie da :)
_________________
zawsze najpierw sprawdzam jak hamuje
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 28 Cze 2011, 01:43   

pawelxr2i, staralem sie czytac uwaznie to co piszesz na forum, ze masz racje w 50% tez widze bo szukasz roznych rzeczy miedzy modelami forda... ale to co napisales odnosnie dolotu i turbinki to wybacz, ale jestes osoba wierzaca slepo w magnetyzery, chlonac jak gabka gowna zycia codziennego w wyniku ktorego masz mentlik w glowie odnosnie auta...
Prosze cie naprawde poczytaj lekture techniczna dotyczaca silnikow spalinowych, sil dzialajacych na dolot, praw fizyki itp... piszesz takie rzeczy ze mi to opadaja zaslony wraz z kapa od sedesu po rozwolnieniu... naprawde... jesli chcesz pogadac naprawde konstruktywnie zacznij od tego ze masz wiedze i doswiadczenia z innymi autami gdzie cos mialo podpore w danej kwestii ....
_________________

 
 
 
pawelxr2i 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 41
Skąd: Mierzów
Wysłany: 28 Cze 2011, 21:26   

nie rozumiem o co ci chodzi ja mamzrobione to w ten spoób poprostu napisalem to o 1 w nocy po pracy moze nie jest to ładnie napisane i ty umiesz zrobi to lepiej to, to jest na to miejsce napisz jak to inaczej zrobic i wybacz ja nie przeczytam twoich wszystkich postów bo wolę isc do kanału i cos pokręcic
_________________
zawsze najpierw sprawdzam jak hamuje
 
 
 
2fastfiesta 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 42
Skąd: Kraków/WRCe
Wysłany: 14 Sie 2011, 13:09   

tak sie rozpisales o tym dolocie a zdjec jak nie bylo tak nie ma. wrzucilbys pare bo wlasnie poszukuje jakiegos sensownego i konkretnego umiejscowienia stozka w mojej xr2i a nie ma zbyt duzo miejsca w niej zeby w jakis dosc prosty sposob zamontowac.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.