Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
4 Lis 2010, 07:02
[MK3] Swap 1,1i -> 1,4i
Autor Wiadomość
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 3 Lis 2010, 21:46   [MK3] Swap 1,1i -> 1,4i

Ma ktoś ogarnięty temat swapu silnika z 1,1i HCS na 1,4 mono z escorta 92r?
Prosiłbym o informacje na temat problemów, które mogą wystąpić oraz inne przydatne porady :)
Jeżeli ktoś ma schemat elektryczny dobrej jakości do 1,4mono to byłbym wdzięczny.
Z góry dzięki
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 3 Lis 2010, 21:48   

nie warto... o ile jeszcze nie kupiłeś tego silnika to rozglądaj sie minimum za 1.6 na wtrysku
 
 
Mara 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 90
Skąd: Ocypel(woj.Pom)
Wysłany: 3 Lis 2010, 21:49   

Pozostaw elektrykę cała z 1.1 i nawet kompa tez... autko będzie chodzić ... wymień sam silnik na 1.4 ... wtyczki te same....
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 3 Lis 2010, 21:51   

1,4 to taki sam plug&paly jak 1,1i -> 1,3i?
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat
_________________
Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi
 
 
 
Mara 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 90
Skąd: Ocypel(woj.Pom)
Wysłany: 3 Lis 2010, 21:54   

Tak.. taki sam p&p ... przerabiałem to samo ale na 1.6i
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:03   

Skrzynia z tego co wyczytałem będzie pasowała, tylko co ze sprzęgłem. Montować z Fiesty czy Essiego?
Co z chłodnicą? Stara da radę?
Jak z łapami silnika? Są takie same jak w 1,1 czy też muszę je kupić?
_________________
Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12082
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:04   

acti357 napisał/a:
1,4 to taki sam plug&paly jak 1,1i -> 1,3i?
Nie do końca 1,1 i 1,3 to takie same konstrukcje natomiast 1,4 to trochę inny silnik,,, 1,4 na 1,6 to by było tak samo jak 1,1 na 1,3 ale tutaj zmieniasz OHV,kę na CVH i cześć osprzętu nie będzie pasować,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Mara 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 90
Skąd: Ocypel(woj.Pom)
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:06   

A jaka czesc osprzetu ma nie pasowac??

[ Dodano: Sro Lis 03, 2010 22:07 ]
acti357, wszystko pasuje z 1.1 ....chłodnica da rade .. tylko trzeba przerobic weze
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12082
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:11   

Może w mk3 jest wszystko tak samo ale w mk2 jest inny alternator, inna chłodnica, elektryka ma inaczej rozłożone podzespoły (np. cewka w drugim końcu komory) inna jest szyna na której "wisi" silnik,,, w innym miejscu są punkty układu chłodzącego i paliwowego - sporo było przerabiania,,, nagle się okazało ze kompa hamulcowa zahacza o pompę paliwowa czy coś tam innego w jej okolicy (ale w przypadku "i" to w baku to siedzi) i trzeba serwo z pompą przekładać (w OHV pompa była poziomo w CHV jest pod skosem)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Mara 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 90
Skąd: Ocypel(woj.Pom)
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:14   

Kolega pyta o MK3 to problemu niema ... jesli chodzi o Mk2 to pewnie Joe, masz racje. W "trójce" ... jest wszysto p&p .... nic nie trzeba przerabiać... poduszkę silnika tylko od 1.1 lub 1,3 założyć na łapę z 1.4 to wszystko.
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:16   

JoeMix, ja mam HCS'a i serwo mam pod lekkim skosem,a nie poziomo, ja myślałem nad czymś większym, ale pe przemyśleniach jak sie uda to będzie 1,3 :-)
_________________
 
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:17   

Mara napisał/a:
tylko trzeba przerobic weze


Chodzi o średnicę czy o ich rozłożenie?
 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:18   

rozłożenie
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12082
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:28   

p&p pojęcie względne, dla mnie p&p to odpinam 1,1 opuszczam w dól, podsuwam 1,3 i przypinam i jest p&p, jeśli podtykam 1,4 i waż który ma wychodzić od frontu wychodzi na bok i trzeba to przerabiać to dla mnie już to nie jest p&p,,,

Druga sprawa 1,1 na pewni ma DIS'a a 1,4 może mieć aparat zapłonowy,,, i wtedy elektryka od 1,1, nie podejdzie za cholerę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Mara 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 90
Skąd: Ocypel(woj.Pom)
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:34   

Jesli kupi 1.4 na aparacie zapłonowym to juz wyzsza szkoła jazdy.... musi byc koniecznie 1.4 na DISie...
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:42   

Mara, a jak to się ma do Endury?? z 1,1i na endure?
_________________
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:44   

nowa wiązka, komp...
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:46   

Stunt_Man, do kogo to było? bo z tego co wiem to Mara, miał endere, ale mogę się mylić
_________________
 
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:51   

Mara napisał/a:
Jesli kupi 1.4 na aparacie zapłonowym to juz wyzsza szkoła jazdy.... musi byc koniecznie 1.4 na DISie...


Jak to rozpoznać? DIS będzie będzie prostokątny a klasyczny aparat zapłonowy okrągły?
 
 
 
Mara 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 90
Skąd: Ocypel(woj.Pom)
Wysłany: 3 Lis 2010, 23:02   

acti357, taki dokładnie.

przemo_rsr, Jesli chodzi o Endure sprawa wygląda następująco.

- Potrzeba podkładkę pod kolektor ssący aby przykręcić kolektor od 1.1 zamiast kolektora od endury i to wszystko. Mam taka podkładkę(flansze) oddam po niskiej cenie .. wycinana laserowo.
- Reszta podpinamy wtyczki i węże i wszystko jest ok.. A do tego mamy o wiele nowszy silnik z mniejszym przebiegiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.