Przesunięty przez: szynszyl 4 Lis 2010, 07:02 |
[MK3] Swap 1,1i -> 1,4i |
Autor |
Wiadomość |
acti357

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 21:46 [MK3] Swap 1,1i -> 1,4i
|
|
|
Ma ktoś ogarnięty temat swapu silnika z 1,1i HCS na 1,4 mono z escorta 92r?
Prosiłbym o informacje na temat problemów, które mogą wystąpić oraz inne przydatne porady
Jeżeli ktoś ma schemat elektryczny dobrej jakości do 1,4mono to byłbym wdzięczny.
Z góry dzięki |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 21:48
|
|
|
nie warto... o ile jeszcze nie kupiłeś tego silnika to rozglądaj sie minimum za 1.6 na wtrysku |
|
|
|
 |
Mara

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 90 Skąd: Ocypel(woj.Pom)
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 21:49
|
|
|
Pozostaw elektrykę cała z 1.1 i nawet kompa tez... autko będzie chodzić ... wymień sam silnik na 1.4 ... wtyczki te same.... |
|
|
|
 |
acti357

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 21:51
|
|
|
1,4 to taki sam plug&paly jak 1,1i -> 1,3i?
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
 |
Mara

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 90 Skąd: Ocypel(woj.Pom)
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 21:54
|
|
|
Tak.. taki sam p&p ... przerabiałem to samo ale na 1.6i |
|
|
|
 |
acti357

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:03
|
|
|
Skrzynia z tego co wyczytałem będzie pasowała, tylko co ze sprzęgłem. Montować z Fiesty czy Essiego?
Co z chłodnicą? Stara da radę?
Jak z łapami silnika? Są takie same jak w 1,1 czy też muszę je kupić? |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:04
|
|
|
acti357 napisał/a: | 1,4 to taki sam plug&paly jak 1,1i -> 1,3i? | Nie do końca 1,1 i 1,3 to takie same konstrukcje natomiast 1,4 to trochę inny silnik,,, 1,4 na 1,6 to by było tak samo jak 1,1 na 1,3 ale tutaj zmieniasz OHV,kę na CVH i cześć osprzętu nie będzie pasować,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Mara

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 90 Skąd: Ocypel(woj.Pom)
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:06
|
|
|
A jaka czesc osprzetu ma nie pasowac??
[ Dodano: Sro Lis 03, 2010 22:07 ]
acti357, wszystko pasuje z 1.1 ....chłodnica da rade .. tylko trzeba przerobic weze |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:11
|
|
|
Może w mk3 jest wszystko tak samo ale w mk2 jest inny alternator, inna chłodnica, elektryka ma inaczej rozłożone podzespoły (np. cewka w drugim końcu komory) inna jest szyna na której "wisi" silnik,,, w innym miejscu są punkty układu chłodzącego i paliwowego - sporo było przerabiania,,, nagle się okazało ze kompa hamulcowa zahacza o pompę paliwowa czy coś tam innego w jej okolicy (ale w przypadku "i" to w baku to siedzi) i trzeba serwo z pompą przekładać (w OHV pompa była poziomo w CHV jest pod skosem) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Mara

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 90 Skąd: Ocypel(woj.Pom)
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:14
|
|
|
Kolega pyta o MK3 to problemu niema ... jesli chodzi o Mk2 to pewnie Joe, masz racje. W "trójce" ... jest wszysto p&p .... nic nie trzeba przerabiać... poduszkę silnika tylko od 1.1 lub 1,3 założyć na łapę z 1.4 to wszystko. |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:16
|
|
|
JoeMix, ja mam HCS'a i serwo mam pod lekkim skosem,a nie poziomo, ja myślałem nad czymś większym, ale pe przemyśleniach jak sie uda to będzie 1,3 |
_________________
 |
|
|
|
 |
acti357

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:17
|
|
|
Mara napisał/a: | tylko trzeba przerobic weze |
Chodzi o średnicę czy o ich rozłożenie? |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:18
|
|
|
rozłożenie |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:28
|
|
|
p&p pojęcie względne, dla mnie p&p to odpinam 1,1 opuszczam w dól, podsuwam 1,3 i przypinam i jest p&p, jeśli podtykam 1,4 i waż który ma wychodzić od frontu wychodzi na bok i trzeba to przerabiać to dla mnie już to nie jest p&p,,,
Druga sprawa 1,1 na pewni ma DIS'a a 1,4 może mieć aparat zapłonowy,,, i wtedy elektryka od 1,1, nie podejdzie za cholerę,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Mara

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 90 Skąd: Ocypel(woj.Pom)
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:34
|
|
|
Jesli kupi 1.4 na aparacie zapłonowym to juz wyzsza szkoła jazdy.... musi byc koniecznie 1.4 na DISie... |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:42
|
|
|
Mara, a jak to się ma do Endury?? z 1,1i na endure? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:44
|
|
|
nowa wiązka, komp... |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:46
|
|
|
Stunt_Man, do kogo to było? bo z tego co wiem to Mara, miał endere, ale mogę się mylić |
_________________
 |
|
|
|
 |
acti357

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:51
|
|
|
Mara napisał/a: | Jesli kupi 1.4 na aparacie zapłonowym to juz wyzsza szkoła jazdy.... musi byc koniecznie 1.4 na DISie... |
Jak to rozpoznać? DIS będzie będzie prostokątny a klasyczny aparat zapłonowy okrągły? |
|
|
|
 |
Mara

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 90 Skąd: Ocypel(woj.Pom)
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 23:02
|
|
|
acti357, taki dokładnie.
przemo_rsr, Jesli chodzi o Endure sprawa wygląda następująco.
- Potrzeba podkładkę pod kolektor ssący aby przykręcić kolektor od 1.1 zamiast kolektora od endury i to wszystko. Mam taka podkładkę(flansze) oddam po niskiej cenie .. wycinana laserowo.
- Reszta podpinamy wtyczki i węże i wszystko jest ok.. A do tego mamy o wiele nowszy silnik z mniejszym przebiegiem. |
|
|
|
 |
|