Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cvh, wiazka, xr2i

[MK3] FAQ - INSTALACJA XR2i CVH 110KM
Autor Wiadomość
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Wrz 2010, 18:27   [MK3] FAQ - INSTALACJA XR2i CVH 110KM

Znudził mi się czas oczekiwania na odpowiedz w swoim temacie przerobienia instalacji XR2i 104ps na 110ps sam postanowiłem sam rozpracować instalacje 110ps.
Komputer 110 konnej XRki ( 1 AFA ) lub ( 9AAA )ma taka symbolikę :

Tak wygląda potencjometr mieszanki z wtyczka od której zaczniemy opis:


I opcja podłączenia potencjometra
1. Kabel brązowo-czarny wchodzi do PINu 35 w komputerze 1AFA
2. Kabel brązowy środkowy wchodzi do PINu 34 w komputerze 1AFA
3. Kabel brązowy zewnętrzny wchodzi do PINu 46 w komputerze 1AFA
lub
II opcja podłączenia potencjometra
1. Kabel brązowo-czarny wchodzi do PINu 26 w komputerze 1AFA
2. Kabel brązowy środkowy wchodzi do PINu 27 w komputerze 1AFA
3. Kabel brązowy zewnętrzny wchodzi do PINu 46 w komputerze 1AFA

Dla ułatwienia.
Piny na wtyczce są ponumerowane i tak:
PIN 1 wtyczki - kabel brązowo-czarny do PIN 26 komputera
PIN 2 wtyczki - kabel brązowy (środkowy) do PIN 27 komputera
PIN 3 wtyczki - kabel brązowy (zewnętrzny) do PIN 46 komputera


Wystarczy podpiąć 3 pniową wtyczkę do komputera 104 i już mamy potencjometr mieszanki.

Dla pedantów proponuje wypiąć piny od kabelka sondy lambdy w kostce komp.104 a dla tych którzy nie chcą się w to bawić odpiąć jedynie sondę lambdę od wiązki .
Ford pomyślał o montażu potencjo metra i przygotował otwory technologiczne

Widziałem ze większość z was stosowała potencjometry ze sklepów RTV i lutowała ja odnalazłem tani zamiennik w POLONEZIE ;-) o tych samych wartościach i identycznym wyglądzie
Oto nowy potencjometr z poloneza :

A to potencjometr z FIESTY 110KM :

PS. Po przeróbce 104 na 110 trzeba pamiętać o odpięciu zaworka powrotu spalin jest on przy zbiorniczku wyrównawczym na ścianie grodziowej gdyż w wersji 110 cos takiego nie występuje

To tyle mam nadzieje ze wielka tajemnica 110KM została ujawniona jak ktoś chce cos dopisać o czym zapomniałem to proszę bardzo

Pozdr.
_________________
RS TURBO
Ostatnio zmieniony przez bidżej 8 Kwi 2011, 12:01, w całości zmieniany 10 razy  
Profil Facebook
 
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 20 Wrz 2010, 19:11   

a jak wrażenia? tzw du*ohamownia?
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Wrz 2010, 19:29   

Trzeci mowil ze roznicy nie czuł po zamianie ja uwazam ze auto dostało mocy i da sie to odczuc :)
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 20 Wrz 2010, 19:46   

Napisz coś więcej o tym potencjometrze z polodna. Jakiś symbol albo oznaczenie :fox:
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Wrz 2010, 20:00   

I pstryknij fotkę tego zaworka od spalin, bo o nim nie wiedziałem :9:
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Wrz 2010, 20:09   

Luki kazdy poldek ma ten sam potencjometr i nie ma na nim zadnych symboli

Trzeci jutro wrzuce zdjecie tego zaworka
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 20 Wrz 2010, 20:10   

pewnie chodzi o zaworek który łączy puszkę pochłaniacza par paliwa, z kolektorem ssącym, i odpowietrzeniem zbiornika paliwa. Zaworek ten jest jakby rurkowy z 2 króćcami, podchodzą do niego 2 kabelki mieści sie między ssakiem a zbiorniczkiem wyrównanym
Wygląda tak:
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Wrz 2010, 20:30   

dokladnie ten zaworek :)
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 20 Wrz 2010, 21:15   

wiec mozna by tym sposobem tez troche moze i zyskac w ziutku :) tez zamiast sondy sie wpiac :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Wrz 2010, 23:02   

Jak wiadomo skład spalin mierzy się na wolnych,,, gaźniki tez mają Śrubę CO2 i tam się ustala żeby nie truł,,, tyle że to jest na wolnych,,, jak silnik pracuje na obrotach to tę regulację szlag trafia,,, dlatego wymyślili sondę i sterowanie w trybie ciągłym, by było ekologicznie nie tylko na wolnych ale i na wyższych obrotach,,, nie wydaje mi się żeby zastępując sygnał z sondy stałym napięciem ustawionym potencjometrem ze 104 robiło się raptem 110KM,,, bo to wtedy działa trochę jak ten super chip z allegro,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Wrz 2010, 21:22   

JoeMix napisał/a:
nie wydaje mi się żeby zastępując sygnał z sondy stałym napięciem ustawionym potencjometrem ze 104 robiło się raptem 110KM,

Oczywiście zapomniałeś dodać, że mafios nie przerabiał kompa 104-konnego. Tylko wstawił kompa od silnika 110KM i wydaje mi się, że on ma inne mapy . Potencjometrem regulujesz tylko skład spalin. Podlewasz lub zubożasz :)
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Paź 2010, 13:16   

Informacja dodatkowa odnośnie potencjometra CO

Jeśli byliśmy zmuszeni do jego wymiany (na przykład na ten z Poloneza) i chcielibyśmy ustawić jego parametry wyjściowe, to robimy to następująco:
1. odłączamy kompa
2. do pina 26 w wtyczce podłączamy "+" miernika
3. do pina 27 w wtyczce podłączamy "-" miernika
4. ustawiamy wartość na 1500 ohm (1.5 kohm)
5. podłączamy wtyczkę do kompa
6. jedziemy na analizator spalin i ustawiamy właściwą wartość CO

Według książki WKŁ wartość CO na biegu jałowym, przy włączonym wentylatorze chłodnicy, powinna wynosić:
- dla XR2i 1% ( +/- 0,25% )
- dla RST 1,5% (+/- 0,25%)

Info dzięki uprzejmości użytkownika - Marek
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Lis 2010, 16:41   

2 opcja podłączenia potencjometra która dzis wyszla

PIN 26 - brązowo-czarny
PIN 27 - brązowy wewnętrzny
PIN 46 - brązowy zewnętrzny
_________________
RS TURBO
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Lis 2010, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Lis 2010, 21:35   

Biorąc pod uwagę to, że były dwa warianty podłączenia potencjometru CO do komputera 1AFA, to po przeróbce, zanim zmontuje się całość na gotowo to lepiej odpalić auto i sprawdzić jak się zachowuje, gdy jeszcze mamy kompa na wierzchu.

Miałem okazję przećwiczyć to na Spadku ;-))
Przy podłączeniu według wariantu pierwszego auto odpaliło ale nie chciało się wkręcać na obroty i gasło po nadepnięciu na gaz.
Po podłączeniu według wariantu drugiego, wszystko OK.
Jedyny niepokojący objaw to wysokie obroty na biegu jałowym - ca. 1500 obr/min
Potencjometr CO miałem ustawiony wyjściowo na 1500 Ohm, po zmianie na ca.1850 Ohm obroty spadły do 900-1000.

Przeróbka XR-ki z 104 na 110 KM nie jest kłopotliwa ani specjalnie trudna.
De facto wystarczy komp 1AFA (do dostania czasami na Allegro) no i potencjometr CO z wtyczką.
Dla ideału przydałyby się jeszcze oryginalne portki, bo 110 miało je dłuższe niż 104, ale bez tego też będzie OK.

Chyba tyle w temacie :)
Pozdro ...

Podziękowania dla Mafiosa i Marka za błyskawiczne podpowiedzi wieczorową porą, odnośnie instalacji ;-))
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Lut 2011, 22:35   

Dobry wieczór :) . Uprzejmie informuje, że próbowałem dziś podłączyć 110km według informacji powyżej, ale gdzieś jeszcze musi być różnica, bo podobnie jak męczyliśmy się u artura. Mi także na wolnych obrotach auto wisiało na koło 1500 obr. Po odpięciu bocznikowego spadały na 900. To samo jak skręcałem potencjometr. Ale to nie rozwiązanie, bo pewnie zubożalem mieszankę. Do weekendu wytrzymam, a w sobotę porzyczę wiązkę od artura i ja rozkminie.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Lut 2011, 11:12   

Co do regulacji potencjometrem CO, to:
- kręcąc nim w prawo zubożamy mieszankę
- kręcąc w lewo wzbogacamy mieszankę

Sprawdzone podczas analizy spalin i regulacji poziomu CO do książkowego.
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Lut 2011, 00:20   

No to usiadłem dziś nad wiązką silnikową fiesty 1,6 8V XR2i 104KM i ją rozebrałem na czynniki pierwsze.


Korzystałem ze schematu otrzymanego jakieś dwa lata temu od jackrzec-a. Trzeci kupił oryginalną wiązkę 110KM i wyrywkowe sprawdzenie kilku połączeń potwierdziło prawidłowośc schematu (zgadzały się także kolory kabelków w kostkach :) )
Plik ten dobrze byłoby zgrać do archiwum FKP, bo z serwera AKS może on zniknąć.


Zbierając i posiłkując się postami Mafi wyszedł taki oto pasztet :) :

Kolejność kroków przy przeróbce:

1. odłączyć klemę plusową z akumulatora
2. odłączyć kostkę przy dwururce od sondy lambda (nie trzeba wypinać z kompa)
3. odłączyć kostkę od zaworu pochłaniacza par paliwa (w 110KM go nie ma). Ten pochłaniacz par paliwa także można wywalić (jest pod obudową filtra powietrza), ale na razie nie rozkminiłem jak lecą przewody i gdzie je pozaślepiać. Tym zajmiemy się później
4. zawór bocznikowy powietrza (numer 12 na schemacie). Kabel brązowo/zółty idący do złącza 21 w kompie jest OK. Chodzi nam o kabel brążowy. POwinien on iść najpierw do punktu wspólnej masy S147, lub któregokolwiek kabla który jest do niej podłączony. (jak leci onw 103 nie powiem, bo u trzeciego kable bocznikowego były odcięte). Sprawdzę to na żywca w trakcie przeróbek na swojej wiązce :) . Może się okaże że jest tak jak w 110KM
5. Potencjometr CO2 (numer 7 na schemacie)- jaki kupić wiemy z postów powyżej (ja mam to tak podłączone :) )

U mnie jest potencjometr 4,7 kilooma proporcjonalny (nie logarytmiczny, bo wartości skaczą za szybko). Podłączenie tak jak mafia pisał, jeden do kabelka idącego do złącza 26 lub punktu masowego S152, drugi (środkowy) do złącza 46 lub punktu masowego S151. A kabelek na którym regulujemy skład mieszanki do złącza 27 w kompie.

I dodatkową różnicę, którą znalazłem, a nie było o niej mowy wcześniej, jest przepięcie w "kostce złącza kompa" kabelka brązowo/białego ze złącza 3 w złącze 4 (idzie on od czujnika prędkości - 23 na schemacie). Tylko teraz mam problem, bo w złączu 4 jest wpięty kabelek niebiesko/zółty, który wypinamy. Tylko gdzie go podłączyć, bo idzie on do kostki modułu zapłonowego na ściance grodziowej. Na pewno musi być gdzieś podłączony! Chyba zerknę do auta trzeciego, bo mam schemat edisa, ale tam jest tylko napis "idzie do 1d/F2".

Edit 21.02.2011POleciałem od drugiej strony. Porównywałem tym razem rysunek instalacji 110KM (powyżej) z wiązką fiesty 103KM. Sprawdziłem wszystkie styki złącza kompa ze schematu i każdy ma odpowiednik w 103. Zostało tylko złąćze o numerze 28 (te z napisem "NOT TURBO"). Taki sam napis był na schemacie edisa na wyjściu ze złącza 2. Więc powinniśmy kabelek ze złącza 4 przepiąć do złącza 28. :greenpeace:

Opis wykonany powyżej przetestuję na swojej wiązce i wkrótce zdam relację jak poszło w praktyce.

Na końcu podłączyć klemę. Zrobić reset komputera i cieszyć się z dodatkowych koni


Kod:
przerobiłem obrazki na "widzialne od razu"... wydaje mi się, że tak jest lepiej ;)
- bidżej
Dziękuję bidżej :joint:
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
Ostatnio zmieniony przez bidżej 21 Lut 2011, 22:43, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 21 Lut 2011, 20:15   

Tommur napisał/a:
Plik ten dobrze byłoby zgrać do archiwum FKP, bo z serwera AKS może on zniknąć.
Z mojego serwera nie zniknie...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Lut 2011, 22:47   

Up tematu i teraz czas na testy w praktyce. Tylko, że wyjeżdżam i do soboty mnie nie ma. Mam nadzieję, że w niedzielę dam radę zrobić test wiązki na swojej instalacji. To raptem przepięcie 3 styków i dorobienie złącza do potencjometra CO2. Wyzwaniem może być temperatura na dworzu.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 17 Lip 2011, 23:27   

trzeci napisał/a:
Co do regulacji potencjometrem CO, to:
- kręcąc nim w prawo zubożamy mieszankę
- kręcąc w lewo wzbogacamy mieszankę

Sprawdzone podczas analizy spalin i regulacji poziomu CO do książkowego.


i przy próbie regulacji obroty płynnie wzrastają lub spadają to dobrze jest tak?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.