[MK3] FAQ - INSTALACJA XR2i CVH 110KM |
Autor |
Wiadomość |
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Wrz 2010, 18:27 [MK3] FAQ - INSTALACJA XR2i CVH 110KM
|
|
|
Znudził mi się czas oczekiwania na odpowiedz w swoim temacie przerobienia instalacji XR2i 104ps na 110ps sam postanowiłem sam rozpracować instalacje 110ps.
Komputer 110 konnej XRki ( 1 AFA ) lub ( 9AAA )ma taka symbolikę :
Tak wygląda potencjometr mieszanki z wtyczka od której zaczniemy opis:
I opcja podłączenia potencjometra
1. Kabel brązowo-czarny wchodzi do PINu 35 w komputerze 1AFA
2. Kabel brązowy środkowy wchodzi do PINu 34 w komputerze 1AFA
3. Kabel brązowy zewnętrzny wchodzi do PINu 46 w komputerze 1AFA
lub
II opcja podłączenia potencjometra
1. Kabel brązowo-czarny wchodzi do PINu 26 w komputerze 1AFA
2. Kabel brązowy środkowy wchodzi do PINu 27 w komputerze 1AFA
3. Kabel brązowy zewnętrzny wchodzi do PINu 46 w komputerze 1AFA
Dla ułatwienia.
Piny na wtyczce są ponumerowane i tak:
PIN 1 wtyczki - kabel brązowo-czarny do PIN 26 komputera
PIN 2 wtyczki - kabel brązowy (środkowy) do PIN 27 komputera
PIN 3 wtyczki - kabel brązowy (zewnętrzny) do PIN 46 komputera
Wystarczy podpiąć 3 pniową wtyczkę do komputera 104 i już mamy potencjometr mieszanki.
Dla pedantów proponuje wypiąć piny od kabelka sondy lambdy w kostce komp.104 a dla tych którzy nie chcą się w to bawić odpiąć jedynie sondę lambdę od wiązki .
Ford pomyślał o montażu potencjo metra i przygotował otwory technologiczne
Widziałem ze większość z was stosowała potencjometry ze sklepów RTV i lutowała ja odnalazłem tani zamiennik w POLONEZIE ;-) o tych samych wartościach i identycznym wyglądzie
Oto nowy potencjometr z poloneza :
A to potencjometr z FIESTY 110KM :
PS. Po przeróbce 104 na 110 trzeba pamiętać o odpięciu zaworka powrotu spalin jest on przy zbiorniczku wyrównawczym na ścianie grodziowej gdyż w wersji 110 cos takiego nie występuje
To tyle mam nadzieje ze wielka tajemnica 110KM została ujawniona jak ktoś chce cos dopisać o czym zapomniałem to proszę bardzo
Pozdr. |
_________________ RS TURBO |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 8 Kwi 2011, 12:01, w całości zmieniany 10 razy |
|
|
|
|
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 20 Wrz 2010, 19:11
|
|
|
a jak wrażenia? tzw du*ohamownia? |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Wrz 2010, 19:29
|
|
|
Trzeci mowil ze roznicy nie czuł po zamianie ja uwazam ze auto dostało mocy i da sie to odczuc |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 20 Wrz 2010, 19:46
|
|
|
Napisz coś więcej o tym potencjometrze z polodna. Jakiś symbol albo oznaczenie |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Wrz 2010, 20:00
|
|
|
I pstryknij fotkę tego zaworka od spalin, bo o nim nie wiedziałem |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Wrz 2010, 20:09
|
|
|
Luki kazdy poldek ma ten sam potencjometr i nie ma na nim zadnych symboli
Trzeci jutro wrzuce zdjecie tego zaworka |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 20 Wrz 2010, 20:10
|
|
|
pewnie chodzi o zaworek który łączy puszkę pochłaniacza par paliwa, z kolektorem ssącym, i odpowietrzeniem zbiornika paliwa. Zaworek ten jest jakby rurkowy z 2 króćcami, podchodzą do niego 2 kabelki mieści sie między ssakiem a zbiorniczkiem wyrównanym
Wygląda tak:
|
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Wrz 2010, 20:30
|
|
|
dokladnie ten zaworek |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 20 Wrz 2010, 21:15
|
|
|
wiec mozna by tym sposobem tez troche moze i zyskac w ziutku tez zamiast sondy sie wpiac |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Wrz 2010, 23:02
|
|
|
Jak wiadomo skład spalin mierzy się na wolnych,,, gaźniki tez mają Śrubę CO2 i tam się ustala żeby nie truł,,, tyle że to jest na wolnych,,, jak silnik pracuje na obrotach to tę regulację szlag trafia,,, dlatego wymyślili sondę i sterowanie w trybie ciągłym, by było ekologicznie nie tylko na wolnych ale i na wyższych obrotach,,, nie wydaje mi się żeby zastępując sygnał z sondy stałym napięciem ustawionym potencjometrem ze 104 robiło się raptem 110KM,,, bo to wtedy działa trochę jak ten super chip z allegro,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 21:22
|
|
|
JoeMix napisał/a: | nie wydaje mi się żeby zastępując sygnał z sondy stałym napięciem ustawionym potencjometrem ze 104 robiło się raptem 110KM, |
Oczywiście zapomniałeś dodać, że mafios nie przerabiał kompa 104-konnego. Tylko wstawił kompa od silnika 110KM i wydaje mi się, że on ma inne mapy . Potencjometrem regulujesz tylko skład spalin. Podlewasz lub zubożasz |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Paź 2010, 13:16
|
|
|
Informacja dodatkowa odnośnie potencjometra CO
Jeśli byliśmy zmuszeni do jego wymiany (na przykład na ten z Poloneza) i chcielibyśmy ustawić jego parametry wyjściowe, to robimy to następująco:
1. odłączamy kompa
2. do pina 26 w wtyczce podłączamy "+" miernika
3. do pina 27 w wtyczce podłączamy "-" miernika
4. ustawiamy wartość na 1500 ohm (1.5 kohm)
5. podłączamy wtyczkę do kompa
6. jedziemy na analizator spalin i ustawiamy właściwą wartość CO
Według książki WKŁ wartość CO na biegu jałowym, przy włączonym wentylatorze chłodnicy, powinna wynosić:
- dla XR2i 1% ( +/- 0,25% )
- dla RST 1,5% (+/- 0,25%)
Info dzięki uprzejmości użytkownika - Marek |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Lis 2010, 16:41
|
|
|
2 opcja podłączenia potencjometra która dzis wyszla
PIN 26 - brązowo-czarny
PIN 27 - brązowy wewnętrzny
PIN 46 - brązowy zewnętrzny |
_________________ RS TURBO |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Lis 2010, 19:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Lis 2010, 21:35
|
|
|
Biorąc pod uwagę to, że były dwa warianty podłączenia potencjometru CO do komputera 1AFA, to po przeróbce, zanim zmontuje się całość na gotowo to lepiej odpalić auto i sprawdzić jak się zachowuje, gdy jeszcze mamy kompa na wierzchu.
Miałem okazję przećwiczyć to na Spadku
Przy podłączeniu według wariantu pierwszego auto odpaliło ale nie chciało się wkręcać na obroty i gasło po nadepnięciu na gaz.
Po podłączeniu według wariantu drugiego, wszystko OK.
Jedyny niepokojący objaw to wysokie obroty na biegu jałowym - ca. 1500 obr/min
Potencjometr CO miałem ustawiony wyjściowo na 1500 Ohm, po zmianie na ca.1850 Ohm obroty spadły do 900-1000.
Przeróbka XR-ki z 104 na 110 KM nie jest kłopotliwa ani specjalnie trudna.
De facto wystarczy komp 1AFA (do dostania czasami na Allegro) no i potencjometr CO z wtyczką.
Dla ideału przydałyby się jeszcze oryginalne portki, bo 110 miało je dłuższe niż 104, ale bez tego też będzie OK.
Chyba tyle w temacie
Pozdro ...
Podziękowania dla Mafiosa i Marka za błyskawiczne podpowiedzi wieczorową porą, odnośnie instalacji |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Lut 2011, 22:35
|
|
|
Dobry wieczór . Uprzejmie informuje, że próbowałem dziś podłączyć 110km według informacji powyżej, ale gdzieś jeszcze musi być różnica, bo podobnie jak męczyliśmy się u artura. Mi także na wolnych obrotach auto wisiało na koło 1500 obr. Po odpięciu bocznikowego spadały na 900. To samo jak skręcałem potencjometr. Ale to nie rozwiązanie, bo pewnie zubożalem mieszankę. Do weekendu wytrzymam, a w sobotę porzyczę wiązkę od artura i ja rozkminie. |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Lut 2011, 11:12
|
|
|
Co do regulacji potencjometrem CO, to:
- kręcąc nim w prawo zubożamy mieszankę
- kręcąc w lewo wzbogacamy mieszankę
Sprawdzone podczas analizy spalin i regulacji poziomu CO do książkowego. |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21 Lut 2011, 00:20
|
|
|
No to usiadłem dziś nad wiązką silnikową fiesty 1,6 8V XR2i 104KM i ją rozebrałem na czynniki pierwsze.
Korzystałem ze schematu otrzymanego jakieś dwa lata temu od jackrzec-a. Trzeci kupił oryginalną wiązkę 110KM i wyrywkowe sprawdzenie kilku połączeń potwierdziło prawidłowośc schematu (zgadzały się także kolory kabelków w kostkach )
Plik ten dobrze byłoby zgrać do archiwum FKP, bo z serwera AKS może on zniknąć.
Zbierając i posiłkując się postami Mafi wyszedł taki oto pasztet :
Kolejność kroków przy przeróbce:
1. odłączyć klemę plusową z akumulatora
2. odłączyć kostkę przy dwururce od sondy lambda (nie trzeba wypinać z kompa)
3. odłączyć kostkę od zaworu pochłaniacza par paliwa (w 110KM go nie ma). Ten pochłaniacz par paliwa także można wywalić (jest pod obudową filtra powietrza), ale na razie nie rozkminiłem jak lecą przewody i gdzie je pozaślepiać. Tym zajmiemy się później
4. zawór bocznikowy powietrza (numer 12 na schemacie). Kabel brązowo/zółty idący do złącza 21 w kompie jest OK. Chodzi nam o kabel brążowy. POwinien on iść najpierw do punktu wspólnej masy S147, lub któregokolwiek kabla który jest do niej podłączony. (jak leci onw 103 nie powiem, bo u trzeciego kable bocznikowego były odcięte). Sprawdzę to na żywca w trakcie przeróbek na swojej wiązce . Może się okaże że jest tak jak w 110KM
5. Potencjometr CO2 (numer 7 na schemacie)- jaki kupić wiemy z postów powyżej (ja mam to tak podłączone )
U mnie jest potencjometr 4,7 kilooma proporcjonalny (nie logarytmiczny, bo wartości skaczą za szybko). Podłączenie tak jak mafia pisał, jeden do kabelka idącego do złącza 26 lub punktu masowego S152, drugi (środkowy) do złącza 46 lub punktu masowego S151. A kabelek na którym regulujemy skład mieszanki do złącza 27 w kompie.
I dodatkową różnicę, którą znalazłem, a nie było o niej mowy wcześniej, jest przepięcie w "kostce złącza kompa" kabelka brązowo/białego ze złącza 3 w złącze 4 (idzie on od czujnika prędkości - 23 na schemacie). Tylko teraz mam problem, bo w złączu 4 jest wpięty kabelek niebiesko/zółty, który wypinamy. Tylko gdzie go podłączyć, bo idzie on do kostki modułu zapłonowego na ściance grodziowej. Na pewno musi być gdzieś podłączony! Chyba zerknę do auta trzeciego, bo mam schemat edisa, ale tam jest tylko napis "idzie do 1d/F2".
Edit 21.02.2011POleciałem od drugiej strony. Porównywałem tym razem rysunek instalacji 110KM (powyżej) z wiązką fiesty 103KM. Sprawdziłem wszystkie styki złącza kompa ze schematu i każdy ma odpowiednik w 103. Zostało tylko złąćze o numerze 28 (te z napisem "NOT TURBO"). Taki sam napis był na schemacie edisa na wyjściu ze złącza 2. Więc powinniśmy kabelek ze złącza 4 przepiąć do złącza 28.
Opis wykonany powyżej przetestuję na swojej wiązce i wkrótce zdam relację jak poszło w praktyce.
Na końcu podłączyć klemę. Zrobić reset komputera i cieszyć się z dodatkowych koni
Kod: | przerobiłem obrazki na "widzialne od razu"... wydaje mi się, że tak jest lepiej ;)
- bidżej | Dziękuję bidżej |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 21 Lut 2011, 22:43, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 21 Lut 2011, 20:15
|
|
|
Tommur napisał/a: | Plik ten dobrze byłoby zgrać do archiwum FKP, bo z serwera AKS może on zniknąć. | Z mojego serwera nie zniknie... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21 Lut 2011, 22:47
|
|
|
Up tematu i teraz czas na testy w praktyce. Tylko, że wyjeżdżam i do soboty mnie nie ma. Mam nadzieję, że w niedzielę dam radę zrobić test wiązki na swojej instalacji. To raptem przepięcie 3 styków i dorobienie złącza do potencjometra CO2. Wyzwaniem może być temperatura na dworzu. |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 17 Lip 2011, 23:27
|
|
|
trzeci napisał/a: | Co do regulacji potencjometrem CO, to:
- kręcąc nim w prawo zubożamy mieszankę
- kręcąc w lewo wzbogacamy mieszankę
Sprawdzone podczas analizy spalin i regulacji poziomu CO do książkowego. |
i przy próbie regulacji obroty płynnie wzrastają lub spadają to dobrze jest tak? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
|