Homologacja a przygotowanie rajdówki |
Autor |
Wiadomość |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Sty 2008, 23:26
|
|
|
jeżeli masz zdrowe blachy to nic nie powinno sie stać i niczego nie trzeba wzmacniać...
moim zdaniem XRka jest raczej pancernym autkiem w porównaniu z innymi konkurentami...
jedyne to dolega każdej XRce z silnikiem CVH to klepiące popychacze :/ to jest anjwiększa bolączka... i w moim przypadkuurywające sie poduszki (ale trzeba napisać ze nie były one już pierwszej młodości) teraz mam nowe, dodatkowo troche przerobione i nic sie nie dzieje...pozdrawiam i witam kolejnego rajdowca |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Sty 2008, 08:44
|
|
|
hehe, tak jak mowi Adi - buda jest wytrzymala i sztywna wiec jak jest zdrowa to nic nie trzeba spawac,
co do poduszek to ja jezdzilem caly czas na seryjnych i silnik nie wyskakiwal spod maski - raz udalo mi sie jedna pod skrzynia urwac, ale to bylo jak po hopce na szutrze walnelismy plyta pod silnik ktora okazala sie za slaba i podnioslo caly zespol napedowy lekko do gory
na koniec - moim zdaniem najslabszym ogniwem w tym aucie jest przekladnia kierownicza bez wspomagania - trzeba sie niezle nakrecic na ciasnych szykanach i slalomach :/ |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Sty 2008, 12:56
|
|
|
squadak napisał/a: |
na koniec - moim zdaniem najslabszym ogniwem w tym aucie jest przekladnia kierownicza bez wspomagania - trzeba sie niezle nakrecic na ciasnych szykanach i slalomach :/ |
bo masz ją popsutą
w moim przypadku przekładnia bez wspomagania pracuje BARDZO lekko ale denerwująca jest liczba obrotów kierownica od max skrętu w lewo do max w prawo która wynosi prawie 4 obroty |
|
|
|
 |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 16 Sty 2008, 18:41
|
|
|
Dzieki za odpowiedz.
Własnie, przekładnia pracuje u mnie też lekko, ale jak jezdziłem innymi Xrkami to bywało różnie. Ale nakręcić się trzeba, wiadomo większe przełożenia bo nie ma serwo.
Blacha jest zdrowa (większość życia spędziła w Hiszpanii)
Popychacz pracują cichutko ( w Escorcie RSie miałem z tym spory problem) |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Sty 2008, 09:19
|
|
|
adi08 napisał/a: | squadak napisał/a: |
na koniec - moim zdaniem najslabszym ogniwem w tym aucie jest przekladnia kierownicza bez wspomagania - trzeba sie niezle nakrecic na ciasnych szykanach i slalomach :/ |
bo masz ją popsutą
w moim przypadku przekładnia bez wspomagania pracuje BARDZO lekko ale denerwująca jest liczba obrotów kierownica od max skrętu w lewo do max w prawo która wynosi prawie 4 obroty |
nie popsuta tylko ze zwyklej fiesty wsadzona i ma 4,2 obrotow od max do max
ale jako ciekaostke Ci powiem ze wersja ze wspomaganiem ktora wsadzilem wlasnie ma 2,75 obotow |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 17 Sty 2008, 11:40
|
|
|
A jaki powinien byc fabryczny rozmiar opon do XR2i 1,6??
Ja kupiłem ze 195/55/13 i 185/60/13 i coś mi sie wydaje że z używek to masakra z dostepnością... |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Sty 2008, 12:21
|
|
|
fabrycznie byly 185/60R13, a pozniejsza xrka 1.8 miala 185/55R14 |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sty 2008, 18:42
|
|
|
squadak napisał/a: |
nie popsuta tylko ze zwyklej fiesty wsadzona i ma 4,2 obrotow od max do max
ale jako ciekaostke Ci powiem ze wersja ze wspomaganiem ktora wsadzilem wlasnie ma 2,75 obotow |
trzeba nad tym pomysleć |
|
|
|
 |
bendix
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 8 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 21 Cze 2008, 21:43
|
|
|
obspawywal ktos bude do fiestki i wzmacnial blacha? potrzebuje gdzie co i jak wiedziec jesli ktos by byl tak mily |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 22 Cze 2008, 19:11
|
|
|
Bendix to jest temat rzeka. Generalnei wzmacnia sie blahca jedynie kielichy amorow. A obspawuje zaleznie do tego ile roboty chcesz w to wlozyc. Jak drapiwesz podwozie to tam na dole wszystkie zgrzewy, okolice podluznic i kielichow na bank, w srodku zgrzewy ale to ciezko na necie wszystko opowiedziec. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
bendix
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 8 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 23 Cze 2008, 16:41
|
|
|
musimy sie umowic na piwo pogadac co i jak wzmocnic |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 23 Cze 2008, 16:53
|
|
|
spoko |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Wrz 2008, 15:33
|
|
|
to teraz tak: na poczatku chce startowac w kjs, potem zdobyc licencje kierowcy i...
kupuje fieste mk2 xr2
z tego co slyszalem to nie moga tam byc zadne swapy ani nic... a zwiekszona pojemnosc? Np dol od cvh usa... albo nadwymiarowe tloki, zeby zrobic rozwiert na np 1.7 ? albo doprezajace tloki?
do tego ostry walek itd itp tak aby sie krecilo do 8tys obr
4 trabki
skrzynia ze szpera
kolektor 4-1
i klatka zgodna z zalacznikiem j (bez homologacji)
można czyms takim startowac w pzm ?
to tylko takie zapytanie, żeby nie było... po mk3 zvh zostanie mi sporo gratów do budywy bardzo mocnego cvh, więc kto wie... |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
Jamzy [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Wrz 2008, 18:20
|
|
|
Zmartwię Cię - niestety nie.
Wszystko co można zrobić z samochodem do PPZM, jest określone w homologacji auta.
W grupie N - bardzo mało zmian - silnik praktycznie seria.
W grupie A - trochę większe pole do popisu określone w homologacji.
Homologację można zamówić w PZM - www.pzm.pl
Z tego co pamiętam kosztuje to 200zł.
W Twoim przypadku będzie to homologacja A/N 5258 - jedna dla grupy N i A.
Jest to historyk!!!
Klatka musi być zgodna z załącznikiem J
Pozdrawiam Jakub |
|
|
|
 |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 3 Wrz 2008, 00:08
|
|
|
PPZM? ...najpierw zajmij się na poważnie KJS...a jak przyjdzie pora to w PPZMie i tak fiestą nic nie zdziałasz. |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 |
|
|
|
 |
KUI3A

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 42 Dołączył: 31 Maj 2004 Posty: 290 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 3 Wrz 2008, 00:11
|
|
|
no przedmówca ma rację,
jednak homologacja homologacji nierówna, niestety te fiestowe są żałośnie ubogie w porównaniu do na przykład zakresu modyfikacji jakie można zrobić w peugeotach, citroenach czy ranault... |
_________________
RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje |
|
|
|
 |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Wrz 2008, 09:23
|
|
|
Piesek daj se na luz... fiesta za wiele nie zawowujesz... a jak już koniecznie chcesz sie ścigać to buduj auto do Berg Trophy (takie wyścigi górskie w Czechach, Słowacji i Węgrzech)... tam panuje prawie wolna amerykanka |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 3 Wrz 2008, 10:53
|
|
|
tommirs jak mam wpieprzyc jakas kase w auto to wole juz bawic sie na powaznie. Pozatym napisalem ze zostanie mi sporo gratow po cvh, a moze znajdzie sie ktos chetny na caly silnik i przejdzie mi to z glowy |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
qrdesz87
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 37 Dołączył: 02 Paź 2006 Posty: 71 Skąd: sanok
|
Wysłany: 4 Wrz 2008, 00:30
|
|
|
scigajac sie w N-ce mozna spokojnie jeszcze powalczyc z N-kowymi saxami i 106.
Ale w A juz fiesta odpada |
|
|
|
 |
malp
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 38 Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 25 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 16 Wrz 2010, 04:52
|
|
|
witam, potrzebuje oryginał homologacji, wiem ze zamawia się je na PZM.pl ale nie wiem czy oślepłem czy coś bo od 30min żadnego linka ani info na ten temat nie potrafię tam znaleźć! pomoże ktoś? z góry dzięki! |
|
|
|
 |
|