Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] stuki z przodu zawieszenia po wymianie pękniętej spręż
Autor Wiadomość
rafis81 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Rafał
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: Biskupiec
Wysłany: 30 Lip 2009, 07:00   [MK4] stuki z przodu zawieszenia po wymianie pękniętej spręż

Witam ok 2 mc temu wymieniłam przednią sprężynę zawieszenia w mojej Feli (fiesta mk4 96r. 1,3 Endura), od tego momentu zaczeło mi coś stukać przy jeźdźie po nierównośćiach bo na asfalcie wszystko oki! mechanik twierdzi że to padła przekładnia kierownicza przez nie wymiarowe felgi!! mam 14 calowe felgi na oponach 195/60 R14 86H! Czy to możliwe? auta nie ściąga ani nie rzuca! ktoś coś doradzi??
 
 
Brook 
Klubowicz





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Wioletta
Wiek: 44
Dołączyła: 18 Lis 2006
Posty: 799
Skąd: Chełm
Wysłany: 30 Lip 2009, 10:15   

Kolego posprawdzaj wszystkie gumy w zawieszeniu, tuleje na wahaczach, łączniki a szczególnie przeguby zewnętrzne itp.

Ja właśnie tydzień temu walczyłam ze stukaniem z przodu, już prawie zdiagnozowałam, że to przekładnia a okazało się że to przeguby zewnętrzne. Do tego doszła rozwalona piasta i łożysko na prawym kole. Wydałam kupę kasy na zrobienie tego ale nic mi już nie stuka :-P

Masz wycieki z przekładni?

[ Dodano: Czw Lip 30, 2009 10:16 ]
rafis81 napisał/a:
mechanik twierdzi że to padła przekładnia kierownicza przez nie wymiarowe felgi!!


dziwna teoria :-)
_________________
www.geodetachelm.pl
www.geodezja-chelm.pl
Kiedy umierasz, nie wiesz o tym. Tylko innym jest ciężko. Tak samo jest jak jesteś debilem.
FKP RACE&RALLY TEAM
www.automobilklub.chelm.pl
www.ptg-org.pl
www.ewmapa.pl
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Lip 2009, 10:42   

A pozatym dziwny ten nick, jak rafieri :fox:
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Lip 2009, 11:06   

rafis81, posprawdzaj wszystko co pisze Brook. Sprężyny pękają jak się ma wywalone amory. Sprężyny wymieniamy parami. Aby sprawdzić maglownicę podnieś przód auta do góry i poskręcaj kołami lewo/prawo, zobacz czy nie ma luzu albo jakiś oporów.

Ma na imię Rafał a napisał:
rafis81 napisał/a:
wymieniłam

:)
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
rafis81 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Rafał
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: Biskupiec
Wysłany: 30 Lip 2009, 15:25   

Ma na imię Rafał a napisał:
rafis81 napisał/a:
wymieniłam


Tak jestem samcem i napisałem błędnie po prostu pośpiech przed pracą!!!

Ogólnie moja fiesta nie ma wycieków i żadnych takich historii, przeguby i łożyska, a przedewszystkim gumy na wachaczach są ok bo wjeżdżałem na kanał i sam sprawdzałem.

MARIUSZ.B napisał/a:
rafis81, posprawdzaj wszystko co pisze Brook. Sprężyny pękają jak się ma wywalone amory. Sprężyny wymieniamy parami. Aby sprawdzić maglownicę podnieś przód auta do góry i poskręcaj kołami lewo/prawo, zobacz czy nie ma luzu albo jakiś oporów.


Dzięki o to mi chodziło żeby sprawdzić samemu jakimś sposobem czy to naprawdę maglownica!
Dziś jeszcze sprawdze.
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 30 Lip 2009, 16:17   

A sprawdzałeś tulejki na stabilizatorze? U mnie właśnie on się tłukł. A najlepsze jest to, że góra dół prawie nie miał luzów a tłukł się jak latał lewo - prawo w poprzek samochodu.
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Lip 2009, 17:29   

awilk napisał/a:
A sprawdzałeś tulejki na stabilizatorze? U mnie właśnie on się tłukł. A najlepsze jest to, że góra dół prawie nie miał luzów a tłukł się jak latał lewo - prawo w poprzek samochodu.

Racja, racja to też koniecznie. Najlepiej we dwóch na kanale. Jeden się wiesza na stabie drugi niech buja autem.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 30 Lip 2009, 21:53   

MARIUSZ.B napisał/a:
Jeden się wiesza na stabie drugi niech buja autem.

A tobie o co lata? :fox:
Jak są tulejki już faktycznie wybite to wystarczy chwycić stabilizator i poruszać lewo-prawo gy

[ Dodano: Czw Lip 30, 2009 21:56 ]
No i oczywiście trzeba to robić w garażu z jako tako równo wylaną posadzką żeby nie było niedomówień :-P
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Lip 2009, 22:16   

awilk napisał/a:
A tobie o co lata?
Jak są tulejki już faktycznie wybite to wystarczy chwycić stabilizator i poruszać lewo-prawo

A jak są mało wybite to możesz sobie ruszać........... nie powiem czym ;/
U siebie miałem wybite to stab wydawał się, że sztywno siedzi a stukało jak cholera. Wystarczyło pobujać autem na boki.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 30 Lip 2009, 22:25   

MARIUSZ.B napisał/a:
A jak są mało wybite to możesz sobie ruszać........... nie powiem czym

Kłócił się nie będę bo się swoimi zająłem po półrocznym stukaniu, ale luzów góra dół jeszcze nie było...
MARIUSZ.B napisał/a:
Wystarczyło pobujać autem na boki.

A jednak powiedziałeś. I wcale na stabie sie wieszać nie trzeba gy
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 30 Lip 2009, 22:26   

Ja pojechałem na stacje diagnostyczną na szarpacze i wyszło u mnie co i jak. Hmm pocieszę Cię że koszt wymiany tulei wachaczy nie jest duży. Oryginalne 4 tuleje na przód to niecałe 100zł, robocizna- zależy, mnie kosztowała 100zł (jeszcze wymienili mi sworzeń, który jak się okazało był oryginalny przy stanie licznika 220 000km).
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Lip 2009, 22:48   

awilk napisał/a:
A jednak powiedziałeś. I wcale na stabie sie wieszać nie trzeba

Gdy się powiesisz podczas bujania stukanie ustaje i wtedy miasz diagnozę.
Każdy ma swoje sposoby.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 31 Lip 2009, 16:42   

Dobre, tak sie właśnie zastanawiałem o co ci chodzi z tym wieszaniem na stabie :-)
 
 
 
rafis81 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Rafał
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: Biskupiec
Wysłany: 13 Paź 2009, 14:24   

Witam
Po tak długim okresie!!!
Dzięki za zainteresowanie i podpowiedzi!!
sorki że pisze dopiero teraz ale lepiej późno niż wcale!!-WYJAZD
Ogólnie to był łącznik stabilizatora hehe!!
dzięki jeszcze raz!!!

Zamykam temat :greenpeace:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Stuki po wymianie sprężyn
pliba Mechanika 5 28 Lut 2012, 16:07
pliba
Brak nowych postów [MK4] Stuki po wymianie łączników stabilizatora
lambogrand Mechanika 4 1 Cze 2010, 19:28
Marcin


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.