Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013, 16:54 |
[MK4] Śliwka |
Autor |
Wiadomość |
grzes87
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21 Maj 2009, 19:58
|
|
|
Marcin, a moze chcesz chlapacze sprzedac ? szukam i szukam i znalezc nie moge za rozsadna cene |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 21 Maj 2009, 20:06
|
|
|
nie ma takiej opcji
|
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
grzes87
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21 Maj 2009, 20:14
|
|
|
chlopaki a moze by tak spic Marcin, a potem podpierniczyc mu to co chcemy ja biore chlapacze i alumy na zime a Wy co tam chcecie pocz lamp |
_________________
 |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Maj 2009, 17:18
|
|
|
Ale brzydullllla |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 23 Cze 2009, 18:27
|
|
|
Cytat: | Ale brzydullllla |
i tego będę się trzymał
ogólnie trochę się dzieje, a w zasadzie idzie mi wszystko jak krew z nosa
póki co brzydula straszy, ale przynajmniej nie ma już dziur w progach...
wykradło się jedno szpiegowskie foto...
[ Dodano: Wto Sie 11, 2009 18:48 ]
się coś dzieje... :łoś:
[ Dodano: Sro Sie 19, 2009 17:41 ]
baran siedzi już na miejscu i powoli wypala się bandaż. Jeszcze trzeba wygiąć stare mocowanie środkowej części wydechu, bo na wstecznym dwururka o niego uderza, mam nadzieje, że jutro będę miał w końcu flanszki do łączenia wydechu i poskładam ten drutex w całość
[ Dodano: Czw Sie 20, 2009 20:30 ]
Cały wydech na miejscu, jutro poprawki przedmuchów i zlikwidowanie uderzania którejś części o podłogę. Co jak i z czego się wzięło oraz przez kogo wysmaruje jutro jak zbiore wszystko w całość. Póki co dźwięk jest znośny, a dupohamownia jeszcze specjalnie nie miała okazji się przekonać czy coś ten drutex dał oprócz tego że nawdychałem się dymu z wypalającego się bandażu... |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 21 Sie 2009, 00:41
|
|
|
Marcin napisał/a: | wykradło się jedno szpiegowskie foto... | OoOo... Nisko, ciemne aluski, fajne lampki...
Noooi ciekawy baran, hamuj toto i pisz ile wypluło (najlepszy jest napis "drutex")
AaA, działaj coby nie stukało... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 21 Sie 2009, 15:47
|
|
|
No to po kolei... zaczęło się jakieś półtora roku temu jak przyszło mi do głowy, że samemu zrobię kolektor wydechowy po tym jak naoglądałem się zdjęć w necie dodatkowo dopingował mi mój kumpel Michał, który ma największy wkład w to co wyszło.
Zaczęło się od obliczeń średnic i długości rur i decyzji o typie samego kolektora, a więc prawie profesionalka Później bodajże z Wawy dostałem paczkę z rurami oraz flanszą ze stali nierdzewnej (wielkie podziękowania dla Kuby nicka nie pamiętam ) Prace miały się zacząć we wrześniu i się zaczęły... tyle że z braku czasu praktycznie od razu się zakończyły, bo musiałem wyjechać na studia. Drugie podejście było planowane na wiosne, ale się nie udało i dopiero teraz udało się dokończyć ten projekt.
Co do samej specyfikacji wydechu to: kolektor 4-2-1 + środkowa sekcja od xr'ki 1,6 + trochę wybebeszony seryjny tłumik końcowy.
Fot dużo nie mam, bo nie specjalnie było czas je robić, te najciekawsze wrzuciłem już wyżej, jak coś jeszcze wygrzebie to wrzuce.
Czy coś to dało czy nie... ciężko określić za pomocą dupohamowni, ale wydaję mi się, że w środkowym zakresie obrotów jakby się lepiej zbierał i troche szybciej wkręcał na obroty. Wszystko to przypuszczenia, a hamownie też mam w planach więc się okaże. Niestety budżet mam nadszarpnięty i będzie tylko jedno hamowanie po modach Póki co szukam jeszcze większej przepustnicy od zetec'a 1,4 lub 1,6, jakby ktoś gdzieś widział lub miał niech da znać
Dziękuję wszystkim, którzy w jakimkolwiek sposób przyczynili się do realizacji tego drutexu
pozdro! |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 21 Sie 2009, 16:03
|
|
|
no i brawo ciekawe ile na hamowni wypluje? |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21 Sie 2009, 19:32
|
|
|
arecki napisał/a: | no i brawo ciekawe ile na hamowni wypluje? |
Oby choć te 75KM
Fajny wydech |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 21 Sie 2009, 19:55
|
|
|
Piter napisał/a: | arecki napisał/a:
no i brawo ciekawe ile na hamowni wypluje?
Oby choć te 75KM |
otóż to |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 39 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 21 Sie 2009, 22:10
|
|
|
Marcin, - pamiętam jak o planowaniu tego kolektora rozmawialiśmy podczas spotów
Cieszę się że dopiąłeś swego . Konsekwencja to bardzo dobra cecha |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
kaczoro
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 40 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 391 Skąd: Jastrzębie/Krk
|
Wysłany: 23 Sie 2009, 19:53
|
|
|
Nie przypuszczałem, że uda Ci się ukończyć ten kolektor...tym bardziej gratuluje Kawał dobrej roboty
Czekam z niecierpliwością na wyniki z hamowni
Pozdrawiam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 23 Sie 2009, 20:20
|
|
|
Żółwiu, tylko u mnie ta konsekwencja ostatnio potrzebuje trochę czasu ale ważne, że wytrzymuje
Bartek ja też momentami miałem wahania, ale budowało mnie to, że wcześniej zainwestowałem w materiał i trzeba było w końcu to skończyć.
Hamowania będzie jak już wcześniej napisałem, ale po zdobyciu większej przepustnicy i być może zrobieniu sensowniejszego dolotu. Póki co zauważyłem lekkie falowanie obrotów. Zastanawiam się jeszcze czy owijać dalej bandażem drugą sekcje aż do sondy. Nie wiem także jak sobie komp radzi z odczytami z sondy w dość dalekiej odległości od seryjnego umiejscowienia.
[ Dodano: Czw Wrz 24, 2009 19:32 ]
Dzisiaj przyszedł czas na przepustnicę, szukałem od zeteca-s, bo byłem na 99% pewny, że pasują na pewno, ale okazało się, że od innych zeteców też pasuje... no może prawie pasuję padło na bodajże od silnika 2,0 16V z mondeo, rozmiar fi48mm (seria 38mm). Ogólnie to pasuje na mocowania do kolektora i to na tyle cpp musi być ze starej, mocowanie linki albo musi być przerobione, bo zawadza o wąż od układu chłodzenia (akurat tą opcje wybrałem) lub przełożenie ze starej, z tym że trzeba lekko rozwiercić otwór na szpilkę. Dodatkowo trzeba dorobić jakąś uszczelkę pomiędzy przepustnice a kolektor, bo na samym oringu łapie lewe powietrze (na razie mam tekturową i póki co daje rade). Dodatkowo moja przepustnica miała otwór, który musiałem zalutować.
Fota tylko jedna, bo jakoś zapomniałem w czasie pracy o aparacie...
Przy okazji zrobiłem małe pomiary przyspieszenia do setki...
~14,2s - seria
~12,7s - po wydechu i przepustnicy
...nie wiem na ile te wyniki są miarodajne, ale robione w miarę takich samych warunkach drogowych i za pomocą interfejsu diagnostycznego. Oprócz tego stwierdzam, że nie ma sensu kręcić ponad 6k obrotów i że sprzęgło muszę oszczędzać start z powyżej 3k obrotów już nie wchodzi w grę.
Mam dylemat co do filtra powietrza... seria czy coś innego. Na razie nie przewiduję żadnych innych zmian. Jeśli odbiję się z gotówką to jadę zhamować to padło.
pozdro! |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 25 Wrz 2009, 16:44
|
|
|
uszczelka z foliowanego papieru , lub tektury ( okładka od zeszytu ) , jeżlei otwór nie jest duży , w zupełności wystarczy
Brawo za kolejne mody
ps: Filtr powietrza zostaw oryginalny . Stożek nie zapewni odpowiedniej jakości filtrowanego powietrza , a zyski ze zmniejszenia oporów przepływu , będą żadne . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 25 Wrz 2009, 19:11
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | uszczelka z foliowanego papieru , lub tektury ( okładka od zeszytu ) , jeżlei otwór nie jest duży , w zupełności wystarczy |
jest właśnie z tektury, wycięte są otwory na śruby mocujące, główny otwór przepustnicy i otwór do bypassu od wolnych obrotów.
Też jestem za seryjnym, mimo nacisków kumpla żeby wstawić coś pseudo sportowego. Na pewno w najbliższym czasie wleci nowy, bo ten co jest już ma swoje przejechane.
Dzięki Michał |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 25 Wrz 2009, 20:09
|
|
|
Marcin, walcz walcz |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 25 Wrz 2009, 21:22
|
|
|
Zefir, wczoraj jeszcze raz przeleciałem Twój temat i jakoś nie wiem jak mogłeś zejść poniżej 10s do setki, ale po chwili namysłu doszedłem do wniosku, że moja menda jest otyłym klocem z pod znaku Ghia, a Ty miałeś golasa. Co z tej walki wyjdzie to pokaże hamowania i mam nadzieję że będę zadowolony. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 26 Wrz 2009, 08:14
|
|
|
i zmieniona byla u mnie mieszanka |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 26 Wrz 2009, 17:26
|
|
|
gratuluje wydechu kiedyś jak rozmawialiśmy sądziłem że tego nie zrobisz, a tu jednak
co do przepustnic: nie łatwiej było wsadzic z 1,6 lub 1,7 od pumy?? średnica była by ta sama lub większa.
Żółw robimy HOP???? |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
|