Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 27 Maj 2006, 20:08 |
Silnik : spalanie |
Autor |
Wiadomość |
harek [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lut 2005, 19:17 Silnik : spalanie
|
|
|
moj znajomy twierdzi ze stukają mi zawory. Ok, moze ma racje, zrobie to niedługo. Pytanie czy zle ustawione zawory istotnie wpływają na spalanie benzynki ? Czy jesli je ustawie spalnie spadnie z obecnych 7,5 l/100 km ?? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Wrz 2010, 13:42, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 4 Lut 2005, 20:15
|
|
|
Spalanie rzędu 7.5 l przy dzisiejszej aurze to dobry wynik ( w 1.1 )
Co do zaworów zwłaszcza w 1.1 to one stukają jak diesel jak sądobrze ustawione i tak ma być .
Co do wpływu luzu zaworów na spalanie to jest on duży . Jezlei luz zaworowy jest odpowiedni - silni po osiągnięciu temp pracy optymalnie otwiera zawory więc do komory spalania dociera odpoqwiednia ilość mieszanki a po zamknięciu zaworów utrzymują one odpowiednie ciśnienie pozwalające na prawidłowe spalenie mieszanki .
Jeżeli luz jest za duży - zawór będzie klekotał ale nie to jest najgorsze . zawór będzie klekotał gdyżpo nagżaniu silnika dźwigienka zaworowa będzie udeżała udarowo w końcóowkęzaworu przy każdym przejściu popychacza przez krzywkęwałka . Co za tym idzie może to nieco skrócić żywotność el rozżądu ale powoduje także niecałkowite otwieranie sie zaworu przez co do komory spalania trafia za mała ilośćmieszanki - silnik będzie słabszy i będzie nierówno pracował ( tłok na którym zawory mająza duży luz będzie słabiej ciągnął )
Kolejną możliwą sytuacja - Zawór ma za mały luz - po rozgżaniu układ zawór kołyska popychacz jest na tyle rozszeżony że powoduje niedomykanmie sie zaworu przez
większość czasu pracy . . Do komory spalania trafia co prawda dostateczna ilość mieszanki ale zawory sienie domykająprzez co nie wytwarza sie wystarczające ciśnienie w komorze spalania ( przy dużo za małym luzie ) lub detonację mieszanki w chwili gdy zawór jest uchylony .
Może powodować spadek mocy ale groźniejsze jest inne zjawisko - wipalanie sie zaworów - wypalajasie ich grzybki ( przylgnie ) co powoduje że zawór traci szczelność i silnik ulega uszkodzeniu .
paradoksalnie czsami ( zwłaszcza w OHV-kach ) zbyt mały luz zaworowy jest odbierany jako : " No wreszczie ktości dobrze zawory ustawił i jak dizel nie pracuje " - nic bardziej mylnego - luzy w ohafałce są duże i tak ma być a ona ma pracowaćjak diesel . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
KOPYŚ
Gość
|
Wysłany: 7 Lut 2005, 16:04 Re: zawory a spalanie...
|
|
|
harek napisał/a: | moj znajomy twierdzi ze stukają mi zawory. Ok, moze ma racje, zrobie to niedługo. Pytanie czy zle ustawione zawory istotnie wpływają na spalanie benzynki ? Czy jesli je ustawie spalnie spadnie z obecnych 7,5 l/100 km ?? |
:shock: Troszkę dużo pali, nawet jak na tę porę roku.Moja zamyka się 6-6,2 l. większość jednak w trasie. Ustawione zawory, nowe świece, wymienione filtry i olej.Pewnie ustawienie coś pomoże, przynajmniej zrobiło się ciszej. |
|
|
|
 |
Kermitos [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lut 2005, 16:06
|
|
|
Czy duzo to nie wiem, ale moja w trasie 5-6, a w miescie 3-5km dojazdy na zimnym silniku to ok 10. Rozbierznosc spora wiec trudno ocenic czy spalanie jest duze. |
|
|
|
 |
harek [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Mar 2005, 23:31 Re: zawory a spalanie...
|
|
|
harek napisał/a: | moj znajomy twierdzi ze stukają mi zawory. Ok, moze ma racje, zrobie to niedługo. Pytanie czy zle ustawione zawory istotnie wpływają na spalanie benzynki ? Czy jesli je ustawie spalnie spadnie z obecnych 7,5 l/100 km ?? |
Panowie! Zaworki ustawione! Efekt - duzo dynamiczniejszy silniczek, zero zadławień, lepiej wchodzi na obroty, duuuuuzo ciszej chodzi silniczek, i na moje oko mniej pali, ale to okaze sie po dokładnijeszych pomiarach. Dam znac ! |
|
|
|
 |
Jusand [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Mar 2005, 15:20
|
|
|
A ile kosztuje taka regulacja?? |
|
|
|
 |
dday

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 13 Mar 2005, 18:13
|
|
|
jakies 20 - 30 złotych :wink: |
_________________
 |
|
|
|
 |
harek [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Mar 2005, 22:39
|
|
|
mi robił to znajomy. 10 zł uszczelka pod kape zaworowa : czteropak tyskacza |
|
|
|
 |
dday

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 13 Mar 2005, 23:57
|
|
|
uszczelka nie zawsze musi byc do wymiany :arrow: ja zdejmowalem ta pokrywe zaworow 3 razy od kupna mojej fiesi i nie wymienilem ani razu :wink: i nic nie cieknie |
_________________
 |
|
|
|
 |
harek [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Mar 2005, 00:05
|
|
|
ja wolałem załozyć nową |
|
|
|
 |
mdcs

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 14 Mar 2005, 11:32
|
|
|
spalanie na trasie 5,5-6,0 (zależy od stylu jazdy), w mieście w zimę na krótkich odcinkach około 9,0-9,5... to norma Koledzy. Jak przyjdzie lato będzie lepiej
...ps - zaworki to można samemu regulować, nic trudnego. |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
 |
KELA [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Mar 2005, 15:53 zaworki a spalanie
|
|
|
u mnie zaoki pracują jak w dieslu. co jaki czas należy je regulowac |
|
|
|
 |
KELA [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Mar 2005, 15:56 zaworki a spalanie
|
|
|
sorry za poprzedni post ,brak wprawy na klawiaturze compa.
u mnie spalanie tej zimy wynosiło około 9 l. ,moze najwyzsza pora wyregulować zawory. :wink: |
|
|
|
 |
harek [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Mar 2005, 16:50 Re: zaworki a spalanie
|
|
|
KELA napisał/a: | sorry za poprzedni post ,brak wprawy na klawiaturze compa.
u mnie spalanie tej zimy wynosiło około 9 l. ,moze najwyzsza pora wyregulować zawory. :wink: |
tak czy inaczej bedą stukać, ale ciszej jedz i zrób to jak najdszybciej ! |
|
|
|
 |
piterosik [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Mar 2005, 13:44
|
|
|
Panowie, Panowie, czego wy oczekujecie od swych poczciwych fieścinek. Spalanie ok 10l /100km w mieście i ok 6l /100km w trasie zimą to norma. To nie jest wtrysk wielopunktowy z wysokociśnieniowym ukł. paliwowym, który jest znacznie oszczędniejszy napędzając niedogrzany silnik. I z tym się trzeba pogodzić. Taka jest natura tych autek. |
|
|
|
 |
tomaszostry
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Tomasz
Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 14 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 15 Sty 2009, 00:35
|
|
|
Witam.
Kto szuka ten znajdzie:)Ze 2 godziny szukałem postu na ten temat i wreszcie jest (musiałem się tym pochwalić, bo już wątpiłem). U mnie silnik podobnie chodzi jak dizel i jak brat usłyszał to powiedział, że padło kupiłem. Teraz czytam, że to normalne jak troszkę stuka (mam 1.3 z 1992r.). Autko kupiłem w październiku i teraz powoli ją do stanu zadowalającego doprowadzam. Co daje rade to robię sam, i moje pytanko jest następujące co się stanie jak po grzebaniu w zaworach, źle je wyreguluje (będę to robił pierwszy raz) czy silnikowi nic się nie stanie?? |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 15 Sty 2009, 00:52
|
|
|
fajnie ze masz 1,3hcs (zapewne) i wersje clx. moja pierwsza fiesta taka była, czerwona
do ustawienia zaworów potrzebujesz szczelinomierz, zawory reguluje sie na zimnym silniku czyli np po nocnym staniu.
poszukaj w instr obslugi (znajdziesz na forum) jakie powinny byc luzy.
stukanie a la diesel, to normalna sprawa, w tym silniku zawory sterowane są mechanicznie przez grzybki, dzwigienki i inne pierdoły. jak będziesz miał dobrze ustawione zawory z odpowiednim luzem, to na pewno spadnie spalanie i trochę silnik ucichnie.
nie ucichnie na długo, ale odczujesz różnicę.
pokaz auto w "nasze auta" |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Sty 2009, 02:14
|
|
|
hm nic strasznego raczej się nie stanie . jeśli spaprzesz totalnie sprawę i np wkręcisz wszystkie śruby regulacyjne do oporu (koniec gwintu) to są szanse że zawory przywalą w tłok choć osobiście nigdy śladu na tłokach po tym w 1.1 i 1.3 nie widziałem a bardzo lubuje się w silnikach OHV , nawet w moim obecnym FSO jest również paliwożerne , awaryjne i słabe OHV |
|
|
|
 |
tomaszostry
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Tomasz
Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 14 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 15 Sty 2009, 10:20
|
|
|
Thx za info:)
Foto relację juz widziałem (ale dzięki za przypomnienie) -szkoda ,że nie w .pdf nie jest to bym sobie na dysk pobrał:), a tak zdjęć nie ma jak wezmę w .html:(
Zastosuje i może coś z tego wyjdzie |
|
|
|
 |
|