Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Fiesta 1.3i - okresowe wachania nastrojów...
Autor Wiadomość
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 38
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 24 Wrz 2008, 19:10   [MK3] Fiesta 1.3i - okresowe wachania nastrojów...

Mam taki problem z kosiarką - raz na czas dostaje fordowskiej padaczki tj. jedzie sobie, jedzie (jeżeli w przypadku 1.3 można to nazwać jazdą) i nagle ni z tego, ni z owego zaczyna przygasać. Obroty spadają w dół prawie do zera, po chwili wracają do normy i tak w kółko. Co istotne nie da się w tym czasie jechać. Auto ledwo reaguje na gaz (wciskasz gaz, obroty lekko wchodzą w górę po czym następuje chóralne buuuuuuu i znowu dół. Zarówno na biegu jak i na luzie. Nie ważne jak mocno wciśnięty jest pedał gazu. Po prostu za choooja nie da się rozpędzić. 5 km/h to max i to przy dużym szczęściu. Zazwyczaj w ogóle nie da się ruszyć.

Przeprowadziłem już pewne badania i metodą prób i błędów wyeliminowałem takie elementy jak cewka, kable WN i świece. Oczyściłem krokowca, zrobiłem reset kompa i nadal nic... Poczyściłem też wszelkie mocowania masy do silnika i nadwozia. I nic.

Mam następujących podejrzanych: Filtr paliwa, odpowietrzenie zbiornika i krokowiec.

Dziwne jest to, że to mulenie występuje całkowicie losowo. Raz zrobię 50km bez mruknięcia, a drugim razem rodeo zaczyna się po 2 minutach od wyjechania z garażu..

Pomóżcie, może ktoś ma inny tryb myślenia (w co akurat nie wątpię) i zauważy coś co ja przeoczyłem..
_________________
Profil Facebook
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 25 Wrz 2008, 22:50   

Pierwsze co, to bym z nią porozmawiał - moja zawsze chętniej współpracuje jak sobie pogadamy, np. "fiesta, co ty odpier***asz? no weź jedź ładnie" i ona wtedy jedzie. Albo "to co? łykamy tego tira?" i ona wtedy na czwórce nawet i 120 poleci :D

...a później przyjrzałbym się CPP albo jeszcze lepiej zczytałbym kody błędów.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Wrz 2008, 22:55   

a zapchany tłumik? Z ruru leci???
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 25 Wrz 2008, 23:19   

Tommur napisał/a:
a zapchany tłumik? Z ruru leci???

zapchany tłumik to osłabienie permanentne ...takie skoki to moze byc konczaca sie pompa paliwa ....nie pracuje głosniej albo lambda ...zerknij na przewody przy sondzie :fox:
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 38
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 26 Wrz 2008, 07:28   

Sonda pomierzona - połączenia (wszelkiej maści kostki itd. oczyszczone i zakonserwowane odpowiednim preparatem). Tłumik od kata do końca ma niecałe 3 miesiące więc powinien być ok. Spaliny wychodzą bez problemów.

Pompa paliwa - dzisiaj wyjmę kanapę i będę nasłuchiwał czy podczas ataku nie zaczyna inaczej pracować.

Znalazłem chyba po części winowajcę takiego stanu - map sensor.
Odłączyłem dziś od niego podciśnienie (puściłem luzem) i co prawda na luzie silnik pracuje nierówno (nierówne takty, można by powiedzieć, że popierduje sobie jak mu się akurat zachce) Ale za to od razu reaguje na dotkniecie gazu (wcześniej miał delikatne zmulenie) i nawet kiedy zamaskowany fantom zaatakuje to da się jechać (tak jakby silnik częściowo gubił jeden gar - czuć taką szorstkość w jego pracy i spadek mocy) ale wystarczy odpuścić trochę z gazu i praca się wyrównuje. Również 10 sekund buta do podłogi pozwala spowrotem go odblokować. Wcześniej był amen na 10 minut. Za cholerę się jechać nie dało. Już szukam mapa po okolicznych złomo-bazarach ale powiedzcie mi - czy niesprawny map (odłączyłem podciśnienie, ale kostka jest wciąż podpięta) może powodować takie spadki mocy?
_________________
Profil Facebook
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Wrz 2008, 09:20   

Dziwne, bo ja jak odłączę rurkę od mapa to silnik sam wjeżdza na wysokie obroty. Bez dodawania gazu.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 38
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 26 Wrz 2008, 09:38   

U mnie trzyma stabilne obroty ok. 900 tylko ma nierówne takty. Ale nie ma żadnego wycia czy przygasania.
_________________
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.