Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

MK-6 traci moc-pytanie od kobiety
Autor Wiadomość
gacka
[Usunięty]

Wysłany: 26 Lut 2008, 22:55   MK-6 traci moc-pytanie od kobiety

Piszę do Was ludziki, bo wiem, że na Was można liczyć. Mam Fiestkę MK-6 z 2002 roku z silnikiem 1,6 16 V Zetec w benzynie i ostatnio nie mogę sobie z nią poradzić. Chodzi o to, że dość często w czasie jazdy moje autko traci moc - silnik nie gaśnie, ale po dodaniu gazu nie ma w ogóle reakcji, zapala mi się kontrolka z silnikiem i wyskakuje komunikat EAC File. Po kilkuminutowym postoju wszystko wraca do normy i autko znów jedzie normalnie, do następnego postoju spowodowanego spadkiem mocy. Co zauważyłam - takie objawy zdarzają się w przypadku, gdy jadę już na rezerwie albo jadę pod górkę. Poradzicie coś chłopcy? :fcp22 Z góry wielkie dzięki
 
 
WooYownik 
Prince of Rally Land 2010


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: T.
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 1130
Skąd: Pluton
Wysłany: 26 Lut 2008, 23:11   

Sama utrata mocy moglaby byc spowodowana przegrzanymi kablami zaplonowymi (od swiec .. )bo ja cos takiego mialem i podczas jazdy szczegolnie podczas wyprzedzania przy redukcji takie cos sie dzialo .. natomiast jesli sie zapala kontrolka silnika przy rezerwie .. to albo cos z jakims czujnikiem jest nie tak albo cos z wtryskiem.... ale tego to juz dokladnie nie powiem .... bo az takiej wiedzy nie posiadam
_________________

 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Lut 2008, 23:15   

Możę ktoś zna lepiej niemiecki. :(
To chyba coś z przepustnicą i to jakiś standardowy problem link deutschland

Mam nadzieję, żę to chociaż coś rozjaśni
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
gacka
[Usunięty]

Wysłany: 26 Lut 2008, 23:21   

Dziękuję za odpowiedź. Myślę, że u mnie problem jest troszkę inny, bo ta lampka silnika nie pali się cały czas jak jadę na rezerwie. W momencie, gdy pali mi się rezerwa raz na jakiś czas Fiestka traci moc (dodaję jej gazu, ale ona nie reaguje, silnik pracuje wówczas na obrotach około 1000 i włącza się kontrolka silnika i wyskakuje komunikat EAC File). Po kilkuminutowym postoju i odpaleniu silnika autko rusza bez problemu, ale kontrolka silnika nie gaśnie. Po zatankowaniu kontrolka gaśnie, Fiestka jedzie bez zarzutu, chyba, że trafię na górkę dość stromą po drodze - wówczas problem powraca. Reasumując - przy zalanym baku poza poziom rezerwy Fiestka nie ma żadnych problemów, chyba, że jadę po górkę. W przypadku, gdy jadę na rezerwie to raz na jakiś czas w trasie mam opisane wyżej atrakcje.
Czy wymiana filtra paliwa może tu coś pomóc, czy to raczej coś bardziej bolącego po kieszeni? :ups:
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Lut 2008, 23:23   

Tutaj pomogła wymiana listwy paliwowej :)
link

Z Twojego opisu wynika, że może mieć to związek też pompą paliwową. Nie wiem pływak jest za wysoko i jadąc pod górkę nie zaciąga paliwa, skacze ciśnieniie paliwa i wywala błąd. Nie wiem gdybam ;-|
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
Ostatnio zmieniony przez Tommur 26 Lut 2008, 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
WooYownik 
Prince of Rally Land 2010


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: T.
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 1130
Skąd: Pluton
Wysłany: 26 Lut 2008, 23:26   

Tommur napisał/a:
Możę ktoś zna lepiej niemiecki. :(
To chyba coś z przepustnicą i to jakiś standardowy problem link deutschland

Mam nadzieję, żę to chociaż coś rozjaśni


no jesli dobrze zrozumialem to co tam pisze to albo przepustnica .. albo gdzies do elektroniki odpowiadajacej za przepustnice woda sie dostaje i trzeba to uszczelnic .. tylko az tak dobrze niemca nie znam ... no i to forum dotyczy fusiona ...
_________________

 
 
gacka
[Usunięty]

Wysłany: 26 Lut 2008, 23:30   

Tommur napisał/a:
Możę ktoś zna lepiej niemiecki. :(
To chyba coś z przepustnicą i to jakiś standardowy problem link deutschland

Mam nadzieję, żę to chociaż coś rozjaśni


Niestety nie dla mnie niemiecki :) :)
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Lut 2008, 23:30   

auto 2002 i trza uszczelnić silikonem. A ja się zastanawiam czy po szybę dać silikon :hahaha: . W najgorszym wypadku stacja diagnostyczna i test kompa w Fordzie. A potem ich gonićjak wymienią nie to i dalej nie będzie działało
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
gacka
[Usunięty]

Wysłany: 26 Lut 2008, 23:34   

Tommur napisał/a:
Tutaj pomogła wymiana listwy paliwowej :)
link

Z Twojego opisu wynika, że może mieć to związek też pompą paliwową. Nie wiem pływak jest za wysoko i jadąc pod górkę nie zaciąga paliwa, skacze ciśnieniie paliwa i wywala błąd. Nie wiem gdybam ;-|


A zapchany filtr paliwa może dawać takie objawy? Wydaje mi się (choć specjalistką nie jestem), że gdyby coś z pompą było to silnik by gasł lub tracił obroty, a u mnie nic takiego się nie dzieje. Silnik zachowuje się wówczas tak, jakbym po prostu stała na jałowym biegu - pracuje normalnie, nie dławi się, ale dodając mu gazu nie chce ruszyć lub jedzie bardzo, bardzo powoli.

[ Dodano: Wto Lut 26, 2008 23:37 ]
Tommur napisał/a:
auto 2002 i trza uszczelnić silikonem. A ja się zastanawiam czy po szybę dać silikon :hahaha: . W najgorszym wypadku stacja diagnostyczna i test kompa w Fordzie. A potem ich gonićjak wymienią nie to i dalej nie będzie działało
:-)
Ja właśnie chcę uniknąć błądzenia w ciemnościach i chcę przy jednej wizycie i jednym bólu związanym z wydawaniem pieniędzy wszystko załatwić :) Z tego, co piszesz to zaboleć może strasznie. A może jednak znajdziecie jakiś tańszy powód zachowania mojej Fiestki plissssss ;-(

[ Dodano: Wto Lut 26, 2008 23:41 ]
WooYownik napisał/a:
Tommur napisał/a:
Możę ktoś zna lepiej niemiecki. :(
To chyba coś z przepustnicą i to jakiś standardowy problem link deutschland

Mam nadzieję, żę to chociaż coś rozjaśni


no jesli dobrze zrozumialem to co tam pisze to albo przepustnica .. albo gdzies do elektroniki odpowiadajacej za przepustnice woda sie dostaje i trzeba to uszczelnic .. tylko az tak dobrze niemca nie znam ... no i to forum dotyczy fusiona ...


Boże - niech to nie będzie przepustnica :sad: Ile może mnie to kosztować?
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 26 Lut 2008, 23:50   

spokojnie ;)) )
przede wszystkim podjedz na diagnostyke do dobrego mechanika.
mysle ze Wooyo lub Fordon- userzy z Bydzi pomoga Ci taka osobe znalezc,
beze nerw i nie ma co dygac
bedzie dobrze ;))

wogole witam na forum

pozdrawiam
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Lut 2008, 23:55   

Niestety po wklepaniu w google wyskakuje tylko 6 linków (włoskiego to nawet nie próbowałem :rotfl: ). Ale skoro to problem tylko na rezerwie to jeździć z pełnym (wiem ciężko )
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
gacka
[Usunięty]

Wysłany: 26 Lut 2008, 23:58   

Zefir - dzięki za namiary na userów z moich rejonów i za miłe przywitanie.
Staram się wyluzować, ale jakoś ciężko, gdy wsiadam w autko i nie wiem jak daleko zajadę :)

[ Dodano: Sro Lut 27, 2008 00:00 ]
Tommur napisał/a:
Niestety po wklepaniu w google wyskakuje tylko 6 linków (włoskiego to nawet nie próbowałem :rotfl: ). Ale skoro to problem tylko na rezerwie to jeździć z pełnym (wiem ciężko )


Ja do włoskiej to tylko knajpki czy kuchni przysiadam :)
Problem jest i z rezerwą i z jazdą pod górkę - jak to mówią - niektórzy to mają zawsze pod górkę :-P Tylko czemu trafiło we mnie? :hammer:
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 27 Lut 2008, 06:11   

gacka napisał/a:
Problem jest i z rezerwą i z jazdą pod górkę - jak to mówią - niektórzy to mają zawsze pod górkę :-P Tylko czemu trafiło we mnie?

zatankuj :fox:
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
gacka
[Usunięty]

Wysłany: 27 Lut 2008, 09:00   

Nie omieszkam :)
 
 
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 3 Mar 2008, 16:29   

EAC Failed - to komunikat dotyczący błędu systemu Electronic Acceleration Control - elektroniczny pedał gazu - problem leży w wiązce sterującej przepustnicą albo w samej przepustnicy - w pierwszej kolejności wymienia się kable sterujące przepustnicą a jeżeli to nie pomoże samą przepustnicę.
Profil Facebook
 
 
 
gacka
[Usunięty]

Wysłany: 3 Mar 2008, 17:52   

O Boże Skfarek - a orientujesz się jakie koszty może to za sobą pociągnąć? Pytam o te kable. Gdzie można je kupić, a przed wszystkim czy najpierw mogę sama jakoś stwierdzić, że to kable a nie cała przepustnica? Ostatnio wlałam jej sporo paliwa i odpukać - nic się nie dzieje. Od ponad tygodnia ani razu mi tak się nie zachowywała więc może to jednak tylko kwestia tego, że moja Fiesta nie lubi jazdy na oparach? :ups:
 
 
portos 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 45
Skąd: Kiekrz
Wysłany: 3 Mar 2008, 18:23   

gacka, Może na początek wyluzuj i nie panikuj na temat kosztów...? Skoro po zatankowaniu (ale ból!) trochę więcej, niż zwykle stwierdzasz, że dziwne zjawiska ustąpiły - to tym samym jesteś dzielną KOBIETĄ, która zdiagnozowała sama usterkę!!! I po co było tyle nerwów??? :radocha:
 
 
gacka
[Usunięty]

Wysłany: 3 Mar 2008, 23:54   

Portos - dzięki za odpowiedź :jupi:
 
 
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 4 Mar 2008, 17:17   

Skoro po zatankowaniu przechodzi to pojeździj na spokojnie i poobserwuj kableki niestety drogie sa, u mnie dzieje się to samo czyli EAC failed ale nie przy pustym baku tylko przy odpalaniu samochodu - po zgaszeniu i zapaleniu przechodzi. Kableki zamówione będę wymieniał i obserwował jak zmienię.

[ Dodano: Pią Mar 07, 2008 09:00 ]
Kabelki zmienione wszystko sprawdzone (pedał gazu, przepustnica też nowa) i :tyłek: Wyrok: do wymiany moduł sterujący silnikiem :sad: no i teraz szukam używki - nie zna ktoś kogoś z Krakowa pewnego kto by tym handlował?
Auto elektronikę obdzwoniłem, kościuszkowców, auto-bomis, półłanki i nigdzie niet!!!
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] traci moc
Gość Mechanika 19 26 Mar 2009, 08:24
jackrzec
Brak nowych postów [MK7] Fiesta 1.4 traci moc
martin022 Silniki diesla 1 17 Gru 2013, 19:35
janek80
Brak nowych postów [MK3] Traci moc, odgłosy w silniku
zygmuncik Mechanika 14 6 Lut 2011, 18:33
zygmuncik
Brak nowych postów [MK3] 1.3i traci moc na ciepłym silniku
madek Mechanika 15 8 Paź 2010, 22:31
madek
Brak nowych postów Traci moc, pierdzi na wysokich obrotach
Po wymianie skrzyni biegów.
BeDeelf Mechanika silnika 1 23 Lut 2015, 19:53
kuba87


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.