[MK3] 1.3i traci moc na ciepłym silniku |
Autor |
Wiadomość |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 21 Wrz 2010, 19:42 [MK3] 1.3i traci moc na ciepłym silniku
|
|
|
witam!
dawno mnie tu nie było, ale fiestke mam dalej no i ostatno pojawił się dość dziwny problem.
mianowice zaraz po odpaleniu, kiedy silnik jest zimny auto śmiga jak zawsze - zero problemów.
natomiast po nagrzaniu i wyjechaniu za miasto (tj. przy większym obciążeniu zwłaszcza na 4,5 biegu) silnik traci moc i cały wpada w dziwne wibracje (aż drży kierownica), jak by nie spalał dobrze mieszanki. z wydechu dźwięk nawet przy stałych obrotach silnika jest taki jakby falowy. przy 70-80km/h na 4 biegu, wciśnięcie pedału gazu praktycznie nie daje żadnego efektu, silnik buczy ale nie chce się wkręcać na obroty. co jest najdziwniejsze występuje to dość losowo, czasem jest wszystko ok a jak zaczyna sie jakaś górka to dzieje sie to co wyżej i potem tak już zostaje.
teraz to co ostatnio robiłem przy aucie, i nie przyniosło poprawy:
- nowy filtr powietrza
- regulacja zaworów
- sprawdzone świece, przewody WN - wszystko z nimi ok
- zatankowałem więcej paliwa + dolałem denaturat do zbiornika - nic nie pomogło
auto odpala zawsze bez problemów, spalanie w normie, przepalanie oleju w normie jak na 14 letni silnik, nie kopci w czasie jazdy
jakieś pomysły? |
_________________ była sobie RS`ka... |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Wrz 2010, 18:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 21 Wrz 2010, 20:08
|
|
|
madek napisał/a: | - regulacja zaworów |
zostawiles za maly luz!!
po nagrzaniu się luz sie kasuje i zawory sie nie domykają.
Jaki zostawiłeś luz na wydechu a jaki na dolocie? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 21 Wrz 2010, 21:23
|
|
|
drzeniow napisał/a: | zostawiles za maly luz!!
po nagrzaniu się luz sie kasuje i zawory sie nie domykają.
Jaki zostawiłeś luz na wydechu a jaki na dolocie? |
Nie, nie, spokojnie - luz ustawiony tak jak ma być (0,22 dolotowe, 0,32 wylotowe). Poza tym problem zaczął się wcześniej zanim cokolwiek było zmienianie. No i dziwne że czasem nawet na nagrzanym silniku jest ok, a po chwili potrafi osłabnąć... |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 21 Wrz 2010, 21:27
|
|
|
Może się pompka paliwa kończyć. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 21 Wrz 2010, 21:27
|
|
|
no to teraz rzeczywiście dziwne
Proponuję wezwać egzorcystę
a tak na poważnie to zostaje mi tylko to ze któryś z czujników musi wariować po tym jak dostanie temperaturę. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 21 Wrz 2010, 21:31
|
|
|
Cytat: | Może się pompka paliwa kończyć. |
Czy jeśli tak jest, to komp wywali kod błędu?
W wolnej chwili podłącze buzzerek i zczytam kody, może coś się dowiem |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 21 Wrz 2010, 21:36
|
|
|
Właśnie miałem edytować tamtego posta, abyś błędy sczytał. Czy wywali błąd pompki to nie mam pojęcia |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Marek

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21 Wrz 2010, 22:25
|
|
|
Na pewno to nie bedzie wina pompy paliwa bo objaw bylby taki sam bez wzgledu na temp silnika.
Moze byc uszkodzona cewka, zamontowana na bloku latwo odbiera temp z silnika i wariuje. |
_________________
 |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 22 Wrz 2010, 17:33
|
|
|
Sprawdziłem dzisiaj kody błędów i zarówno na niepracującym jak i pracującym silniku 0 błędów, w ostatnich 40 cyklach także 0 błędów.
Marek napisał/a: | Moze byc uszkodzona cewka, zamontowana na bloku latwo odbiera temp z silnika i wariuje. |
Czy da sie to jakoś sprawdzić bez zmiany na nową/inną?
Swoją drogą przejechałem sie dzisiaj za miasto i wszystko było ok, auto zrywne (oczywiście jak na swoje możliwości) do 5 biegu włącznie. Nic nie rozumiem z tego |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Marek

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 22 Wrz 2010, 23:37
|
|
|
madek napisał/a: | Sprawdziłem dzisiaj kody błędów i zarówno na niepracującym jak i pracującym silniku 0 błędów, w ostatnich 40 cyklach także 0 błędów.
Marek napisał/a: | Moze byc uszkodzona cewka, zamontowana na bloku latwo odbiera temp z silnika i wariuje. |
Czy da sie to jakoś sprawdzić bez zmiany na nową/inną?
Swoją drogą przejechałem sie dzisiaj za miasto i wszystko było ok, auto zrywne (oczywiście jak na swoje możliwości) do 5 biegu włącznie. Nic nie rozumiem z tego |
Tylko podmiana na inną i jazdy próbne, ja inaczej tego nie widzę |
_________________
 |
|
|
|
 |
bulakce [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Wrz 2010, 10:55
|
|
|
Miałem ten sam problem mi pomogła wymiana kabli i świec, wiem że innemu użytkownikowi fiesty znowu wymiana CCP. Tak więc problem jest raczej po stronie elektryki. |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 30 Wrz 2010, 08:03
|
|
|
u mnie przy 1.1 takie cos powodowal wypiety waz podcisnienia. To moze jak masz spiete wszytko to map sie uwalil? |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 30 Wrz 2010, 19:16
|
|
|
Świece były sprawdzane są ok, kable także nie mają dużego przebiegu a są dobrej jakości. Cpp na bank odpada, wiem jakie są efekty kiedy on szwankuje.
Dzisiaj zrobiłem dłuższą trase i zawsze przez pierwsze 20-30 minut jazdy wszystko jest super, potem potrafi osłabnąć na 5 minut (niezaleznie od tego czy jest pod góre czy z górki, czy dodaje gaz czy nie) po czym wraca do normy i tak sie powtarza co jakiś czas.
W jednym momencie na 3 biegu ledwo podjechałem pod w sumie niezbyt stroma górke!
To osłabnięcie sprawia wrażenie jakby dostawał właśnie złą mieszanke, za dużo powietrza albo paliwa czy odwrotnie, nie pali jak trzeba i silnik nie chce się wkręcać.
Podejrzewam kilka rzeczy: uwalony wtrysk, map sensor właśnie, komputer (wątpie) albo coś z cewką. Nie wymieniałem tez już z 3 czy 4 lata filtru paliwa, ale czy on mógłby cos takiego powodować? |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 30 Wrz 2010, 19:18
|
|
|
jak sie przytyka to bedzie ubogo w paliwo |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
Radhezz

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Radek
Wiek: 37 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: OPO87**
|
Wysłany: 1 Paź 2010, 17:29
|
|
|
madek napisał/a: | Nie wymieniałem tez już z 3 czy 4 lata filtru paliwa, ale czy on mógłby cos takiego powodować? | Wymień dla spokojności - czy pomoże tego nie wiemy, ale na pewno nie zaszkodzi.
madek napisał/a: | Podejrzewam kilka rzeczy: uwalony wtrysk, map sensor właśnie, komputer (wątpie) albo coś z cewką. | Moim zdaniem jeżeli wymiana filtru paliwa nie pomoże, to problem jednak tkwi po stronie elektroniki sterującej - czujnika któregoś, który nie zawsze działa prawidłowo, lub zacinającego się elementu wykonawczego. Może brzmi to dość enigmatycznie, lecz z tymi wtryskami niewiele miałem do czynienia - o wiele bliższe są mi układy mechaniczno-elektroniczne KE-Jetronic - i do końca nie wiem jak są zbudowane te Fordowskie.
Coś więcej byśmy wiedzieli gdyby było chociaż wiadomo, czy mieszanka nagle robi się zbyt uboga czy zbyt bogata |
_________________ Bo Mogę Wszystko 520i 24V 150KM
----------
- Będę brał cie,
w Aucie
- Gdzie?!
- W Fieście... |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 22:31
|
|
|
wymieniłem filtr paliwa jakiś czas temu i póki co problem się nie pojawił, ale musze pojeździć dłużej zanim będę pewien na 100%
[ Dodano: Pią Paź 15, 2010 18:43 ]
No wiec przyczyną problemu był zasyfiony filtr paliwa, wszystko wrociło do normy. Niby taka pierdoła, ale jednak ... |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
|