Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Hamulce czy warto???
Autor Wiadomość
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Sty 2007, 23:49   

zestawu z mojeg oautka nie sprzedaje ale mam druga RST na czesci i z niej pojda hample
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Danio 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 40
Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 391
Skąd: Tychy
Wysłany: 7 Sty 2007, 00:46   

warto warto...ja krótko określe jak to wygląda na przykładzie mojego ojca:

po kupnie fofi stwierdził: ale ona ma dobre hamulce
po przekładce na xr : teraz to są brzytwy :)

jak kupisz wszystkie elementy nowe to na pewno będziesz zadowolony...ja sam jestem ciekaw co powie ojciec po przejażdżce jak już skończę wszystko robić :)
_________________
Dobra Fiesta nie jest zła ;)

 
 
 
Dietih 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 54
Skąd: lublin
Wysłany: 13 Sie 2007, 21:47   

Witam! Odświeżam stary wątek.

Czy po zmianie zacisków na takie od Focusa, czyli tarcza 258x22 lub od najnowszej fiesty/fusiona (ta sama tarcza) założe jeszcze felgę `13?
Jeżdzę na alusach `15 ale zimówki mam stalowe na`13 (i nie mam na razie kasy żeby to zmieniać :lol: )!

Chcę zmienić rozmiar tarczy hamulcowej ze standardowych 239 na 258 i nie chodzi już o jakąś super mega poprawę hamowania (bo hamulec jest całkiem niezły) tylko o banalną wytrzymałość na temperaturę!!! Mam po prostu dość szarpania się z przegrzewającymi tarczami- tak też uczynił producent Pumy ale dopiero od rocznika 2000 no a ja mam `99!
W ostatnich rocznikach Pumy jest własnie tarcza 258 i zacisk fiesta/fusion!
Dwa razy wymieniałem tarcze w ciągu kilku miesięcy, sprawę (na jakiś czas) załatwiło zamontowanie Brembo MAX ale mija 25 tys km i już tarcza nabrała fioletowego odcienia a na kierownicy czuje drżenie! ;/

Tak więc kończąc- PYTANIE: Czy zmieszczę w feldze`13 tarcze i zacisk od F/F/F ;-)
dodam że ten standardowy 239mm to jest ten sam(prawdopodobnie) zacisk co w Xr`kach

No i ogólnie co sądzicie o mojej koncepcji readmore
Pozdro!
_________________
był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio :V:

www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 41
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 13 Sie 2007, 22:55   

Dietih napisał/a:
Witam! Odświeżam stary wątek.

Czy po zmianie zacisków na takie od Focusa, czyli tarcza 258x22 lub od najnowszej fiesty/fusiona (ta sama tarcza) założe jeszcze felgę `13?
Jeżdzę na alusach `15 ale zimówki mam stalowe na`13 (i nie mam na razie kasy żeby to zmieniać :lol: )!

Chcę zmienić rozmiar tarczy hamulcowej ze standardowych 239 na 258 i nie chodzi już o jakąś super mega poprawę hamowania (bo hamulec jest całkiem niezły) tylko o banalną wytrzymałość na temperaturę!!! Mam po prostu dość szarpania się z przegrzewającymi tarczami- tak też uczynił producent Pumy ale dopiero od rocznika 2000 no a ja mam `99!
W ostatnich rocznikach Pumy jest własnie tarcza 258 i zacisk fiesta/fusion!
Dwa razy wymieniałem tarcze w ciągu kilku miesięcy, sprawę (na jakiś czas) załatwiło zamontowanie Brembo MAX ale mija 25 tys km i już tarcza nabrała fioletowego odcienia a na kierownicy czuje drżenie! ;/

Tak więc kończąc- PYTANIE: Czy zmieszczę w feldze`13 tarcze i zacisk od F/F/F ;-)
dodam że ten standardowy 239mm to jest ten sam(prawdopodobnie) zacisk co w Xr`kach

No i ogólnie co sądzicie o mojej koncepcji readmore
Pozdro!

na tarcze 258mm nie załozysz felgi 13cali ,a nawet z niektorymi felgami 14calowymi bedzie problem-Daras sie cos moze o tym wypowiedziec bo mial takowy problemik :P

pozdro :)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 14 Sie 2007, 16:51   

Dietih napisał/a:
Dwa razy wymieniałem tarcze w ciągu kilku miesięcy, sprawę (na jakiś czas) załatwiło zamontowanie Brembo MAX ale mija 25 tys km i już tarcza nabrała fioletowego odcienia a na kierownicy czuje drżenie! ;/


Pozdro!


na jakich klockach ugotowałęśte tarcze ? i na jakim płynie ? może tarcze były po prostu źle założone albo zaciski ci blokują
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Dietih 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 54
Skąd: lublin
Wysłany: 14 Sie 2007, 18:35   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
na jakich klockach ugotowałęśte tarcze ?

Yo! no to sprawa wygląda tak: Kupiłem go już na lekko drżących hamulcach, niedługo zaraz wymieniłem tarcze na nowe, Wstawiłem to co dał mi pan w sklepie-jeszcze nie miałem opracowanego tematu częsci do mojej bryki- były to jakieś Juridy, tarcze i klocki. Pojeździłem jakieś 4-5 tys km w zimie. Po tym przebiegu zaczęło telepać no to pan mechanior przetoczył mi te tarcze i założył ponownie. Po 2 tys km znowu były krzywe. Wtedy postanowiłem kupić cos solidniejszego, zastanawiałem sie na ATE PowerDisk a Brembo MAx, wybór akurat padł na te drugie, do tego wziąłem ferodo premiery. I tak sobie jeżdżę do dziś- 2,5 rok i jakieś 25 tys km. Zestaw hamuje na prawdę świetnie, no może nieco buczy przy intensywniejszym hamowanku ale walory użytkowe- to jest cacy...poza tym że jak wyżej pisałem juz zaczyna drżeć ;-|

Żółwik Tuptuś napisał/a:
zaciski ci blokują

odpada- dwa razy sprawdzane i prewencyjnie czyszczone

Żółwik Tuptuś napisał/a:
może tarcze były po prostu źle założone

no tego nie można wykluczyc na 100 procent...ale problem dotyczy większości Pum, jak poczytać forum KlubuPumy to mało jest takich co to nie wymieniali jeszcze tarcz :lol: a większość "stołuje się" raczej w drogich serwisach na czele z ASO i ten problem mają
Płynu używam jakiegoś zwykłego Dot4 i wydaje mi się że to nie ma wielkiego znaczenia dla krzywienia się tarcz
Poza tym jak pisałem konstruktorzy sami zmienili tarcze na większe w ostatnim roku produkcji i gdyby nie to że mam zimówki na `13 to bym się nawet nie zastanawiał i zmieniał zaciski 8)
Pozdro :)



Dodane:
P.S.
Poczytałem sobie inne fora i np. na Mondeo na FCP.org temat tarcz jest jednym z głównych wątków! Dlaczego? otóż taki mondziak z `99 r w kazdej wersji silnikowej oprócz ST ma tarcze w rozmiarze... kill2 260mm... podczas gdy np .vectra lub passat mają w podstawowej wersji około 288mm kaput No różnica jest! :lol: i na tej podstawie myśle że jest to po prostu kwestia wytrzymałości na temperaturę tarczy- im większa średnica tym większa wytrzymałość-proste? :yes: chyba nie dla inżynierów forda...a może górą byli księgowi i chcieli przyoszczędzić gdzie się da ;-)

Znowu się rozpisałem za co z góry przepraszam :lol:
i Pozdro
_________________
był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio :V:

www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 46
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Sie 2007, 10:08   

Żeby nie śmiecić podepnę się.

Czy zaciski z Escorta RS2000 takie na przykład http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=228532656

z taka tarcza bedzie dzialac?
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=223971668

I czy to wszystko podejdzie do Fiesty Plug 'n' Play
Czy założę na to fele stalowe 13" ?
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 22 Sie 2007, 10:14   

na chlopski rozum 260 mm to ile jest cali??
oczywiscie ze nie wejda :D

a tarcze sa 239 mm czyli do zaciskow xr/rs/rst

po co CI do 1,1 zaciski z rs2000 zaloz zwykle z xr bedzie gitara, ja mam u siebie w swoim padle i daja rade wiec u CIebie na 100000% dadza.pozdro
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 46
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Sie 2007, 10:31   

zefir napisał/a:
na chlopski rozum 260 mm to ile jest cali??
oczywiscie ze nie wejda :D

a tarcze sa 239 mm czyli do zaciskow xr/rs/rst

po co CI do 1,1 zaciski z rs2000 zaloz zwykle z xr bedzie gitara, ja mam u siebie w swoim padle i daja rade wiec u CIebie na 100000% dadza.pozdro
Tak tylko pytam...
Bo mogłem tanio kupić zaciski z RS2000.
Skoro nie podejdą to narazie nic nie zmianiam...
AAA mocne hample mi będą kiedys potrzebne... Spokojna twoja rozczochrana :P
 
 
 
Dietih 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 54
Skąd: lublin
Wysłany: 21 Paź 2007, 15:58   

Mojej historii ciąg dalszy...
poprzedni odcinek jest opisany 4 posty powyżej :lol:
Serio :D :
to myślałem już że bede znowu zmieniać tarcze bo drżały ale wkurzyłem sie i z kumplem zdjeliśmy koła żeby obejrzeć zaciski...a tam na klockach gruba i twarda warstwa! jeden był juz nawet popękany a inne tak spieczone że na szlifierce nie bardzo chciały sie ścierać! więc muszę kupić nowe i najlepiej takie żeby były trochę bardziej miękkie. co polecacie?
Zastanawiam się nad firmą, które są miękkie:
-Ferodo Premiery (te mam ale może jakieś wadliwe miałem),
-oryginalne motorcrafty,
-TRW-Lucas,
-EBC stafy ale te czarne standard za wzgl na cene,

co sądzicie, co polecacie? :)
_________________
był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio :V:

www.psycholog-lublin.com.pl
Ostatnio zmieniony przez Dietih 18 Lis 2007, 00:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 21 Paź 2007, 16:06   

jak chcesz miękie klocki i tanio to idź do oddziału JC Auto w twoim mieście i kup klocki Walking (czy jak to sie pisze) miekie dość dobre a i cena dosć przyjemna.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Dietih 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 54
Skąd: lublin
Wysłany: 21 Paź 2007, 17:02   

Puma, dzieki za odp!
poszukałem w necie- Czy chodzi Ci o Woking? kiedyś tę nazwę słyszalem ale przyznaje że mimo to wydaje mi sie nieco egzotyczna ;/ . Czy to to będzie dobrze hamowalo? dodam że mam Brembo Maxy.
Rozumiem, że polecasz bo masz/miałeś takie klocki :lol: ?
gdybys mógł coś jeszcze o nich napisać!
Z góry dzięki
pozdro! :)
_________________
był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio :V:

www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 21 Paź 2007, 18:18   

tak onie mi chodzi, ale ja mam problem z pisownią nawet w ojczystyme języku :D

a tak już poważnie to są niezłe, stosunkowo miękie, sam mam takie na tyle, ale chłopaki testowali je na przodzie w autach ciężkich i o mocy około 200KM i sobie chwalili.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Dietih 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 54
Skąd: lublin
Wysłany: 21 Paź 2007, 18:54   

PumaRST napisał/a:
stosunkowo miękie, sam mam takie na tyle,

a jakie masz z przodu?

PS. to sie robi rozmowa jeden na jednego :lol:
ale serio: chciałem zapytać o to w Twoim PROJEKCIE ale skoro już, to napisz tu i juz nie zawracam Ci...głowy :D
_________________
był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio :V:

www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 21 Paź 2007, 19:03   

ja mam z przodu Pagid normalne nie sportowe, są miekie, nawet bym powiedział bardzo miękkie ale zadżebiście hamują ;)) tylko nie należą do najtańszych a ze względu na ich ścieralność też nie są za żywotne. Ale jak dla mnie są klasą sama dla siebie
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 21 Paź 2007, 20:27   

tez mam pagidy ;D
bardzo polecam:P
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
Dietih 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 54
Skąd: lublin
Wysłany: 21 Paź 2007, 20:50   

PumaRST napisał/a:
ja mam z przodu Pagid normalne nie sportowe, są miekie

zefir napisał/a:
tez mam pagidy

a po ile one chodzą?

dużo dobrego słyszalem o mintexach, tych podstawowych, tylko nie wiem gdzie można je dostać żeby nie zabulić ;-)
_________________
był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio :V:

www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 21 Paź 2007, 21:23   

ja placilem 140 zl za kpl
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
Dietih 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 54
Skąd: lublin
Wysłany: 22 Paź 2007, 20:04   

No i zbadałem sprawę, w Lublinie te Wokingi chodzą po 85 PLN
to dobra cena?
_________________
był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio :V:

www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 22 Paź 2007, 20:20   

dobra cena
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Sprężyny czy warto??
anjko Tuning mechaniczny 16 30 Gru 2006, 21:20
Kolin
Brak nowych postów Czy warto w To zainwestowac?????
Gość LPG 8 22 Sie 2007, 23:22
Greg
Brak nowych postów [MK6] ST - czy warto
Pytania świeżaka
Piecho Przed zakupem 1 15 Kwi 2014, 18:36
hawaja24


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.