Hamulce czy warto??? |
Autor |
Wiadomość |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 00:00 Hamulce czy warto???
|
|
|
Witam wszystkich!
Na wstepie tak zebyście mnie od razu nie "zjedli" to powiem ze szukałem bo było juz sporo na ten temat ale nigdzie nie znalazlem jednoznacznej odpowiedi. A mianowicie chodzi o to ze chciałbym załozyć u siebien hamulce od XR2 (czyli tarcze i zaciski) . Teraz pytanie czy jest sens bo wyczytałem w poprzednich wontkach ze w XR 2 była inna pompa i ze nie beda tak skutecznie hamować??? Bo jesli miały by słabo hamowac to moze szkoda sobie ass zawracać tylko zostac przy tym co jest? |
|
|
|
 |
QBOSS

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 43 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 00:06
|
|
|
Ja mam np: DIesla i zakładam komplecik od RS1800 ,na pewno skuteczność wzrośnie , nie wiem jak z pompą jest ale wystarczy spojrzeć na wielkość bębnów i samych zacisków żeby wnioski same nasuwały sie na myśl Po za tym wiem z pewnego źródła jakie są efekty zamiany sesji na komplet od XRi już nie mogę sie doczekać kiedy założę swój komplecik |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
 |
djpleban [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 00:26
|
|
|
anjko... warto, oj warto
jak Qboss napisał- najlepiej od RS1800 albo od RSTurbo
a jak pompa okaże się niewydajna to pompe też zmienisz, proste :lol: |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 08:34
|
|
|
djpleban napisał/a: | jak Qboss napisał- najlepiej od RS1800 albo od RSTurbo |
A czym rozniły sie hample zwykłej XR-ki a RS1800czy RSTurbo. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
 |
QBOSS

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 43 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 09:11
|
|
|
Szczerze mówiąc to dokładnie nie wiem ,ale z tego co słyszałem to nie ma różnicy miedzy XR2i a RS1800 a jaki efekt będzie po założeniu Hmpli napisze już w następnym tyg. W swoim temacie |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 09:14
|
|
|
anjko napisał/a: | djpleban napisał/a: | jak Qboss napisał- najlepiej od RS1800 albo od RSTurbo |
A czym rozniły sie hample zwykłej XR-ki a RS1800czy RSTurbo. |
no wlasnie bo ja zakladajac wentyle na przod jakos roznicy miedzy wyzej wymienionymi modelami nie zauwazylem
zakladaj zakladaj o wiele skuteczniejsze jst dohamowanie auta i zatem bezpieczniejsze ja mam narazie tylko na przodzie zalozone od xrki/rst na seryjnej pompie z 1.3 i spokojnie wyrabia tylko ze przy załozeniu mocniejszych hampli radze zmienic płyn hamulcowy na dot 5,1
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 10:13
|
|
|
[quote="djpleban"]anjko... warto, oj warto
jak Qboss napisał- najlepiej od RS1800 albo od RSTurbo
a jak pompa okaże się niewydajna to pompe też zmienisz, proste :lol:[/quote
To nie jest takie proste jak się wydaje - nie tylko pompa ale i serwo i już są koszty.
A pompę wcale tak łatwo nie da się kupić! |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 10:23
|
|
|
ja mam zestawik z rst na handel |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
Wojtass

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 10:34
|
|
|
Ja powiem tak.
Hamulce od xr2i i podobnych (mowa również o dieslu bo tez miały wentylowane) wcale nie są skuteczniejsze od zwykłych hamulców z m.in. Twojej Fiesty i zmieniając je na lepsze zawiedziesz się bo różnicy w szybkości blokowaniu kół po prostu nie zauważysz.
Widać ją dopiero po dodaniu do auta sporej masy (obładowanie osobami, większy silnik...) lub wyjechaniu na tor, gdzie zwykłe hamulce niewentylowane po paru zakrętach przejechanych z noga na hamulcu po prostu przestają przez chwilę hamować, więc można się niemiło zdziwić, tam wentyle będa już bardziej wytrzymale i odpornena przegrzewanie (fading).
Przeróbke oczywiście polecam i zalecam, sam tak zrobiłem i jestem zadowolony bo napewno niekorzystnych efektów nie zauważysz.
PS. jak kupujesz używane zaciski to sprawdź od razu stan tłoczków bo bardzo często są pordzewiale i z tym będzie Ci Fiesta hamować niezależnie od tego czy chcesz czy nie nowy kosztuje 32zł.
Pozdro |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 10:40
|
|
|
Wojtass napisał/a: | Ja powiem tak.
Hamulce od xr2i i podobnych (mowa również o dieslu bo tez miały wentylowane) wcale nie są skuteczniejsze od zwykłych hamulców z m.in. Twojej Fiesty i zmieniając je na lepsze zawiedziesz się bo różnicy w szybkości blokowaniu kół po prostu nie zauważysz.
Pozdro |
no akurat z tym sie nie zgodze bo jest calkowicie inna charakterystyka hamowania na wentylach a inna na serii ,wiem z własnego doswiadczenia bo takie mam i jazda po miescie staje sie bezpieczniejsza,u mnie po zalozeniu wentyli musialem sie od nowa przyzwyczaic do hamowania bo jest inne niz na zwyklych hamplach jest bardziej czuły pedal hamulca-tak jest u mnie,jesli chodzi o jazde po torze itd to sie zgodze ze tu jest najbardziej widoczna roznica,ktorą sam zauwazylem i pare dohamowan skonczylo sie na zblokowanych kołach,tylko DOT 4,1 nie wytrzymywal temperatury.. ale to juz inna bajka...
podsumowaując jesli chodzi o zmiane samego przodu to polecam bo roznice napewno zauwazysz i bedziesz zadowolony
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 13:00
|
|
|
Wojtass napisał/a: | Ja powiem tak.
Hamulce od xr2i i podobnych wcale nie są skuteczniejsze od zwykłych hamulców z.
Pozdro |
nie prawda jezdzilem fiesta ze zwykluymi hamplami a pozniej sie przesiadlem na S ke ( ma takie same hample jak xr rst itp... i roznica jest ogroomna!! nie mowiac juz o korektorach sily hamowania itp.
przerobka warta swojej kasy!! |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
djpleban [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 13:42
|
|
|
Cytat: | przerobka warta swojej kasy!! |
zgadzam się, przy ostrzejszej jeździe (i to niekoniecznie na torze) różnica będzie
Darekmk3 napisał/a: | jak Qboss napisał- najlepiej od RS1800 albo od RSTurbo |
|
|
|
|
 |
QBOSS

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 43 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 13:57
|
|
|
Wojtass co ty wiesz o dieslu ?? .Po pierwsze nie miały wentylowanych tarcz a przynajmniej wersja do 92 r. , po drugie tylnie bębny sa o wiele mniejsze od wersji RS 1800 wiec skąd wniosek że hamowanie się nie zmieni ?? Aha i jeszcze jedno ,porównywałeś kiedyś Serwo i pompę od Diesla i XR2i ?? Bo według mnie są takie same |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
 |
Wojtass

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 15:33
|
|
|
QBOSS napisał/a: | Wojtass co ty wiesz o dieslu ?? .Po pierwsze nie miały wentylowanych tarcz a przynajmniej wersja do 92 r. , po drugie tylnie bębny sa o wiele mniejsze od wersji RS 1800 wiec skąd wniosek że hamowanie się nie zmieni ?? Aha i jeszcze jedno ,porównywałeś kiedyś Serwo i pompę od Diesla i XR2i ?? Bo według mnie są takie same |
To wiem, że robiłem z kumplem kilka dni temu hamulce od diesla '91 i tarcze były wentylowane a zaciski większe, takie jak w xr2i (tłoczek 54mm), a że haloonów nie mialem to śmiem twierdzić że takie właśnie w dieslu są. Jednak to była wersja z SCS-em, więc może stąd Twój niepokój o moją niewiedzę
Serwo i pompa z diesla są na 99,9% takie same, jednak w literaturze nie moge się nawet doszukać różnic pomiedzy tymi wersjami a słabszymi (1.1, 1.3...). Mial to ktoś w rękach?
I nie piszcie że najlepiej wsadzać hamulce akurat z RST, bo w xr2i (i innych z SCS-em) są takie same. |
|
|
|
 |
QBOSS

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 43 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 16:35
|
|
|
No właśnie ja nie miałem nigdy do czynienia z tym systemem u mnie na 100% są zaciski normalne a tarcze nie wentylowane stąd mój niepokój ,u kumpla zresztą też jest identycznie, Jak założę swój komplecik to dam znać jaka jest różnica |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
 |
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 16:47
|
|
|
Daras84 napisał/a: | ja mam zestawik z rst na handel |
Daras, Ty się nie chwal, bo już ten Twój zestaw już zarezerowany . |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 17:23
|
|
|
No pozabijacie sie zaraz... heble XR2i,RST,RS1800,S-ka itp. mocniejsze wersje sa identyczne... w dieslach fiestach wystepowaly tarcze wentylowane ale jest to bardzo rzadkie... dotyczylo to glownie Courier-a... pompa z tego co pamietam RKR mierzyl srednie tloczka pompy i rozni sie na obwodzie bodajrze 2 czy 4mm, w porownaniu ze slabszymi wersjami. |
_________________
 |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 19:19
|
|
|
Witam widze ze wiekszość jest za tak wiec chyba sie zdecyduje a zwłaszcze ze własnie skonczyły mi sie klocki no i tarcze tez juz są do wymiany.
Na początek wymienie tylko przód bo tył nie dawno robiłem to jeszcze pośmiga mam nadzieje ze taka konfiguracja zadziała Parch napisał/a: | Daras84 napisał/a:
ja mam zestawik z rst na handel
Daras, Ty się nie chwal, bo już ten Twój zestaw już zarezerowany |
To jak Daras jest z tym zestawem bo ja w takim razie potrzebuje ale tylko na przód? |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 23:21
|
|
|
Parch ale ja mowie o zestawie w moim aucie Anjko zestaw zarezerwowany przez parcha |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 23:29
|
|
|
Aha,
czyli co? Będziesz swapował z RS2000? Bo chyba nie rozsprzedajesz FoFI na części? |
|
|
|
 |
|