Hamulce czy warto??? |
Autor |
Wiadomość |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 23:49
|
|
|
zestawu z mojeg oautka nie sprzedaje ale mam druga RST na czesci i z niej pojda hample |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
Danio

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Gru 2004 Posty: 391 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 7 Sty 2007, 00:46
|
|
|
warto warto...ja krótko określe jak to wygląda na przykładzie mojego ojca:
po kupnie fofi stwierdził: ale ona ma dobre hamulce
po przekładce na xr : teraz to są brzytwy
jak kupisz wszystkie elementy nowe to na pewno będziesz zadowolony...ja sam jestem ciekaw co powie ojciec po przejażdżce jak już skończę wszystko robić |
_________________ Dobra Fiesta nie jest zła
 |
|
|
|
 |
Dietih
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 05 Maj 2007 Posty: 54 Skąd: lublin
|
Wysłany: 13 Sie 2007, 21:47
|
|
|
Witam! Odświeżam stary wątek.
Czy po zmianie zacisków na takie od Focusa, czyli tarcza 258x22 lub od najnowszej fiesty/fusiona (ta sama tarcza) założe jeszcze felgę `13?
Jeżdzę na alusach `15 ale zimówki mam stalowe na`13 (i nie mam na razie kasy żeby to zmieniać :lol: )!
Chcę zmienić rozmiar tarczy hamulcowej ze standardowych 239 na 258 i nie chodzi już o jakąś super mega poprawę hamowania (bo hamulec jest całkiem niezły) tylko o banalną wytrzymałość na temperaturę!!! Mam po prostu dość szarpania się z przegrzewającymi tarczami- tak też uczynił producent Pumy ale dopiero od rocznika 2000 no a ja mam `99!
W ostatnich rocznikach Pumy jest własnie tarcza 258 i zacisk fiesta/fusion!
Dwa razy wymieniałem tarcze w ciągu kilku miesięcy, sprawę (na jakiś czas) załatwiło zamontowanie Brembo MAX ale mija 25 tys km i już tarcza nabrała fioletowego odcienia a na kierownicy czuje drżenie!
Tak więc kończąc- PYTANIE: Czy zmieszczę w feldze`13 tarcze i zacisk od F/F/F ;-)
dodam że ten standardowy 239mm to jest ten sam(prawdopodobnie) zacisk co w Xr`kach
No i ogólnie co sądzicie o mojej koncepcji
Pozdro! |
_________________ był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
www.psycholog-lublin.com.pl |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 41 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 13 Sie 2007, 22:55
|
|
|
Dietih napisał/a: | Witam! Odświeżam stary wątek.
Czy po zmianie zacisków na takie od Focusa, czyli tarcza 258x22 lub od najnowszej fiesty/fusiona (ta sama tarcza) założe jeszcze felgę `13?
Jeżdzę na alusach `15 ale zimówki mam stalowe na`13 (i nie mam na razie kasy żeby to zmieniać :lol: )!
Chcę zmienić rozmiar tarczy hamulcowej ze standardowych 239 na 258 i nie chodzi już o jakąś super mega poprawę hamowania (bo hamulec jest całkiem niezły) tylko o banalną wytrzymałość na temperaturę!!! Mam po prostu dość szarpania się z przegrzewającymi tarczami- tak też uczynił producent Pumy ale dopiero od rocznika 2000 no a ja mam `99!
W ostatnich rocznikach Pumy jest własnie tarcza 258 i zacisk fiesta/fusion!
Dwa razy wymieniałem tarcze w ciągu kilku miesięcy, sprawę (na jakiś czas) załatwiło zamontowanie Brembo MAX ale mija 25 tys km i już tarcza nabrała fioletowego odcienia a na kierownicy czuje drżenie!
Tak więc kończąc- PYTANIE: Czy zmieszczę w feldze`13 tarcze i zacisk od F/F/F ;-)
dodam że ten standardowy 239mm to jest ten sam(prawdopodobnie) zacisk co w Xr`kach
No i ogólnie co sądzicie o mojej koncepcji
Pozdro! |
na tarcze 258mm nie załozysz felgi 13cali ,a nawet z niektorymi felgami 14calowymi bedzie problem-Daras sie cos moze o tym wypowiedziec bo mial takowy problemik
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 14 Sie 2007, 16:51
|
|
|
Dietih napisał/a: | Dwa razy wymieniałem tarcze w ciągu kilku miesięcy, sprawę (na jakiś czas) załatwiło zamontowanie Brembo MAX ale mija 25 tys km i już tarcza nabrała fioletowego odcienia a na kierownicy czuje drżenie!
Pozdro! |
na jakich klockach ugotowałęśte tarcze ? i na jakim płynie ? może tarcze były po prostu źle założone albo zaciski ci blokują |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Dietih
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 05 Maj 2007 Posty: 54 Skąd: lublin
|
Wysłany: 14 Sie 2007, 18:35
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | na jakich klockach ugotowałęśte tarcze ? |
Yo! no to sprawa wygląda tak: Kupiłem go już na lekko drżących hamulcach, niedługo zaraz wymieniłem tarcze na nowe, Wstawiłem to co dał mi pan w sklepie-jeszcze nie miałem opracowanego tematu częsci do mojej bryki- były to jakieś Juridy, tarcze i klocki. Pojeździłem jakieś 4-5 tys km w zimie. Po tym przebiegu zaczęło telepać no to pan mechanior przetoczył mi te tarcze i założył ponownie. Po 2 tys km znowu były krzywe. Wtedy postanowiłem kupić cos solidniejszego, zastanawiałem sie na ATE PowerDisk a Brembo MAx, wybór akurat padł na te drugie, do tego wziąłem ferodo premiery. I tak sobie jeżdżę do dziś- 2,5 rok i jakieś 25 tys km. Zestaw hamuje na prawdę świetnie, no może nieco buczy przy intensywniejszym hamowanku ale walory użytkowe- to jest cacy...poza tym że jak wyżej pisałem juz zaczyna drżeć
Żółwik Tuptuś napisał/a: | zaciski ci blokują |
odpada- dwa razy sprawdzane i prewencyjnie czyszczone
Żółwik Tuptuś napisał/a: | może tarcze były po prostu źle założone |
no tego nie można wykluczyc na 100 procent...ale problem dotyczy większości Pum, jak poczytać forum KlubuPumy to mało jest takich co to nie wymieniali jeszcze tarcz :lol: a większość "stołuje się" raczej w drogich serwisach na czele z ASO i ten problem mają
Płynu używam jakiegoś zwykłego Dot4 i wydaje mi się że to nie ma wielkiego znaczenia dla krzywienia się tarcz
Poza tym jak pisałem konstruktorzy sami zmienili tarcze na większe w ostatnim roku produkcji i gdyby nie to że mam zimówki na `13 to bym się nawet nie zastanawiał i zmieniał zaciski 8)
Pozdro
Dodane:
P.S.
Poczytałem sobie inne fora i np. na Mondeo na FCP.org temat tarcz jest jednym z głównych wątków! Dlaczego? otóż taki mondziak z `99 r w kazdej wersji silnikowej oprócz ST ma tarcze w rozmiarze... kill2 260mm... podczas gdy np .vectra lub passat mają w podstawowej wersji około 288mm kaput No różnica jest! :lol: i na tej podstawie myśle że jest to po prostu kwestia wytrzymałości na temperaturę tarczy- im większa średnica tym większa wytrzymałość-proste? chyba nie dla inżynierów forda...a może górą byli księgowi i chcieli przyoszczędzić gdzie się da ;-)
Znowu się rozpisałem za co z góry przepraszam :lol:
i Pozdro |
_________________ był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
www.psycholog-lublin.com.pl |
|
|
|
 |
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 46 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 22 Sie 2007, 10:14
|
|
|
na chlopski rozum 260 mm to ile jest cali??
oczywiscie ze nie wejda
a tarcze sa 239 mm czyli do zaciskow xr/rs/rst
po co CI do 1,1 zaciski z rs2000 zaloz zwykle z xr bedzie gitara, ja mam u siebie w swoim padle i daja rade wiec u CIebie na 100000% dadza.pozdro |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 46 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Sie 2007, 10:31
|
|
|
zefir napisał/a: | na chlopski rozum 260 mm to ile jest cali??
oczywiscie ze nie wejda
a tarcze sa 239 mm czyli do zaciskow xr/rs/rst
po co CI do 1,1 zaciski z rs2000 zaloz zwykle z xr bedzie gitara, ja mam u siebie w swoim padle i daja rade wiec u CIebie na 100000% dadza.pozdro | Tak tylko pytam...
Bo mogłem tanio kupić zaciski z RS2000.
Skoro nie podejdą to narazie nic nie zmianiam...
AAA mocne hample mi będą kiedys potrzebne... Spokojna twoja rozczochrana |
|
|
|
 |
Dietih
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 05 Maj 2007 Posty: 54 Skąd: lublin
|
Wysłany: 21 Paź 2007, 15:58
|
|
|
Mojej historii ciąg dalszy...
poprzedni odcinek jest opisany 4 posty powyżej :lol:
Serio :
to myślałem już że bede znowu zmieniać tarcze bo drżały ale wkurzyłem sie i z kumplem zdjeliśmy koła żeby obejrzeć zaciski...a tam na klockach gruba i twarda warstwa! jeden był juz nawet popękany a inne tak spieczone że na szlifierce nie bardzo chciały sie ścierać! więc muszę kupić nowe i najlepiej takie żeby były trochę bardziej miękkie. co polecacie?
Zastanawiam się nad firmą, które są miękkie:
-Ferodo Premiery (te mam ale może jakieś wadliwe miałem),
-oryginalne motorcrafty,
-TRW-Lucas,
-EBC stafy ale te czarne standard za wzgl na cene,
co sądzicie, co polecacie? |
_________________ był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
www.psycholog-lublin.com.pl |
Ostatnio zmieniony przez Dietih 18 Lis 2007, 00:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 21 Paź 2007, 16:06
|
|
|
jak chcesz miękie klocki i tanio to idź do oddziału JC Auto w twoim mieście i kup klocki Walking (czy jak to sie pisze) miekie dość dobre a i cena dosć przyjemna. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Dietih
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 05 Maj 2007 Posty: 54 Skąd: lublin
|
Wysłany: 21 Paź 2007, 17:02
|
|
|
Puma, dzieki za odp!
poszukałem w necie- Czy chodzi Ci o Woking? kiedyś tę nazwę słyszalem ale przyznaje że mimo to wydaje mi sie nieco egzotyczna . Czy to to będzie dobrze hamowalo? dodam że mam Brembo Maxy.
Rozumiem, że polecasz bo masz/miałeś takie klocki :lol: ?
gdybys mógł coś jeszcze o nich napisać!
Z góry dzięki
pozdro! |
_________________ był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
www.psycholog-lublin.com.pl |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 21 Paź 2007, 18:18
|
|
|
tak onie mi chodzi, ale ja mam problem z pisownią nawet w ojczystyme języku
a tak już poważnie to są niezłe, stosunkowo miękie, sam mam takie na tyle, ale chłopaki testowali je na przodzie w autach ciężkich i o mocy około 200KM i sobie chwalili. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Dietih
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 05 Maj 2007 Posty: 54 Skąd: lublin
|
Wysłany: 21 Paź 2007, 18:54
|
|
|
PumaRST napisał/a: | stosunkowo miękie, sam mam takie na tyle, |
a jakie masz z przodu?
PS. to sie robi rozmowa jeden na jednego :lol:
ale serio: chciałem zapytać o to w Twoim PROJEKCIE ale skoro już, to napisz tu i juz nie zawracam Ci...głowy |
_________________ był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
www.psycholog-lublin.com.pl |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 21 Paź 2007, 19:03
|
|
|
ja mam z przodu Pagid normalne nie sportowe, są miekie, nawet bym powiedział bardzo miękkie ale zadżebiście hamują tylko nie należą do najtańszych a ze względu na ich ścieralność też nie są za żywotne. Ale jak dla mnie są klasą sama dla siebie |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 21 Paź 2007, 20:27
|
|
|
tez mam pagidy ;D
bardzo polecam:P |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
Dietih
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 05 Maj 2007 Posty: 54 Skąd: lublin
|
Wysłany: 21 Paź 2007, 20:50
|
|
|
PumaRST napisał/a: | ja mam z przodu Pagid normalne nie sportowe, są miekie |
zefir napisał/a: | tez mam pagidy |
a po ile one chodzą?
dużo dobrego słyszalem o mintexach, tych podstawowych, tylko nie wiem gdzie można je dostać żeby nie zabulić ;-) |
_________________ był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
www.psycholog-lublin.com.pl |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 21 Paź 2007, 21:23
|
|
|
ja placilem 140 zl za kpl |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
Dietih
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 05 Maj 2007 Posty: 54 Skąd: lublin
|
Wysłany: 22 Paź 2007, 20:04
|
|
|
No i zbadałem sprawę, w Lublinie te Wokingi chodzą po 85 PLN
to dobra cena? |
_________________ był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
www.psycholog-lublin.com.pl |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 22 Paź 2007, 20:20
|
|
|
dobra cena |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
|