Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:16 |
Podłączenie obrotomierza |
Autor |
Wiadomość |
Sobot
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 41 Dołączył: 04 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18 Sie 2005, 18:25 Podłączenie obrotomierza
|
|
|
Mianowicie nie wiem który to kabelek drugi z od prawej w EDIS poniewaz jednego w kolejności nie ma (patrz foto):
W związku z tym mam pytanie jak podłączyć ten cholerny obrotomierz.
Prosze o jakies rozwiązanie bo juz ponacinałem kilka kabli (izolacje) i po kolei sprawdzałem czy zmienia sie napięcie wraz z obrotami.
Z góry dzięki
Sobot |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Sie 2005, 18:44 Re: Podłączenie obrotomierza
|
|
|
Sobot napisał/a: | Prosze o jakies rozwiązanie bo juz ponacinałem kilka kabli (izolacje) i po kolei sprawdzałem czy zmienia sie napięcie wraz z obrotami. |
Slepy trop co nie ma takego kabelka... na przewodzi pokazują sie bardzo krótkie impulsy napięcia - potrzebowałbyś oscyloskopu albo bardzo dobrego miernika cyfrowego żaby to wychwycić... na forum było opisane jak założyć obrotomierz... wystarczy poszukac... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Sobot
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 41 Dołączył: 04 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18 Sie 2005, 19:00
|
|
|
@ JoeMix
Uwiez szukałem i było napisane drugi od prawej strony na wtyczce. Wziąłem kabel i podłaczyłem jak było napisane i nie działa zonk. Sprawdziłem czy to nie jest drugi z lewej i tez zonk. to zacząłem sprawdzac czy nie wystepuje jakikolwiek skok napięcia na pozostałych przewodach i tez zonk.
Mam dodatkowe pytanie jak sprawdzic obrotka czy dziala??
[ Dodano: Czw Sie 18, 2005 7:35 pm ]
sytuacja opanowana,sprawdzilem jeszcze raz i dziala.prosze o skasowanie posta
pozdrawiam
Sobot |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Sie 2005, 19:45
|
|
|
Więc tak obrotek potrzebuje 3 przewody +12V, masa, i sygnałowy.... W wchwili właczenia zasilania często skacze lekko wskazówka... ja zapodasz mu zasilanie to tem syganłowy przewód owin wkoło jednego z przewodów WN (normanie przewód w izolacji nawiń na przewód od swieci - zwój przy zwoju na długości około 5cm) ... i zapal silnik... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Przepol

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 21 Wrz 2005 Posty: 170 Skąd: Anglia-Exeter
|
Wysłany: 5 Lut 2006, 14:40
|
|
|
witam, ja dzis dodlaczylem, na edisie u mnie byl to czerwono zielony, |
|
|
|
 |
machok [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lut 2006, 16:52
|
|
|
A ja mam takie pytanie - czy zna ktoś zależność matematyczną pomiędzy prędkością obrotową silnika a częstotliwością impulsów na tym słynnym kablu "drugim od prawej" ???
Przy prawie maksymalnych obrotach (MK3 1.1) pojawia się około 2000 impulsów na sekundę (czyli 2 kHz), ale poszukuję dokładnej zależności bo chciałbym zbudować własny obrotomierz cyfrowy.
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.