Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: obrotomierz

[MK3] Podłączenie uniwersalnego obrotomierza
Autor Wiadomość
longin201 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 11 Cze 2012, 13:40   [MK3] Podłączenie uniwersalnego obrotomierza

Witam

Kupiłem na allegro obrotomierz, czy ktoś jest w stanie dokładnie omówić mi podłączenie, tak żebym sam sobie z tym poradził (nie jestem elektrykiem)? Szukałem przez opcję "szukaj" ale nic nie znalazłem.

Z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 11 Cze 2012, 14:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Cze 2012, 13:46   

longin201, podłącza się identycznie jak seryjny, więc poszukaj jeszcze raz, bo całe naście stron o tym jest,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
longin201 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 11 Cze 2012, 20:37   

całe naście to różnych innych tematów wyskakuje po wpisaniu "podłączenie obrotomierza" :/
 
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Cze 2012, 21:06   

Najpierw zajrzyj tutaj: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23358
Tam masz sporo informacji.
I do XR-ki podłączasz osobny obrotomierz ?
Przecież ona ma zegary z obrotkiem.
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Cze 2012, 21:07   

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=46855 :|
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
longin201 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 12 Cze 2012, 08:13   

Dziękuję za linki, mam nadzieję, że coś znajdę.

trzeci napisał/a:
I do XR-ki podłączasz osobny obrotomierz ?
Przecież ona ma zegary z obrotkiem.


Tak ma, ale obrotomierz bardzo dziwnie się zachowuje (praktycznie działa tylko do 3 000 obr.) w ogóle wydaje mi się, że przekłamuje. Doczytałem się gdzieś, że dzieje się tak gdy są zmienione zegary.
 
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Cze 2012, 08:20   

To zamiast kupować osobny obrotek mogłeś najpierw spróbować skorygować wskazania oryginalnego.
W temacie o obrotomierzach masz napisane co i kiedy trzeba zrobić :)
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
longin201 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 15 Cze 2012, 14:48   

OK, coś już wiem.
Chociaż zawsze jest tak, że odsyłacie do wcześniejszych tematów, tylko nikt nie zwraca uwagi na to, że większość fotek lub linków jest niedostępna ponieważ była wrzucona np 4 lata temu. Poniżej wrzucam skan instrukcji podłączenia i proszę o odpowiedź na moje pytania. Jeszcze raz podkreślam, nie jestem elektrykiem ani elektronikiem więc proszę o wyrozumiałość.



Oczywiście rozumiem, że czerwony przewód mam podpiąć pod stacyjkę (zapłon), tylkomoże ktoś mi podpowie pod który przewód?
Czarny przewód do "-" akumulatora, jasne
Zielony - czy mogę go podpiąć do EDISa (drugi kabel od lewej strony samochodu), czy może mogę go wpiąć w kostkę podpinaną do zegarów - tylko do którego pina)?
Żółty kabel to masa?

Z góry dziękuję za pomoc
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Cze 2012, 15:13   

longin201 napisał/a:
Oczywiście rozumiem, że czerwony przewód mam podpiąć pod stacyjkę (zapłon), tylkomoże ktoś mi podpowie pod który przewód?
Ten na którym pojawia się +12V po włączeniu zapłonu
longin201 napisał/a:
Zielony - czy mogę go podpiąć do EDISa (drugi kabel od lewej strony samochodu), czy może mogę go wpiąć w kostkę podpinaną do zegarów - tylko do którego pina)?
Możesz w kostkę zegarów, trzeba prześledzić ścieżki i wydumać który, w sumie wszystko w ta kostkę możesz podpiąć,,,
longin201 napisał/a:
Żółty kabel to masa?
+12V na podświetlanie skali,,, czyli np. pod podświetlanie zegarów,,,

Patrząc na ta instrukcję stawiam 90% że ten obrotek tak jak ten w aucie będzie Ci głupoty pokazywał. Dlatego że Fiesta ma układ zapłonowy w systemie DIS i daje połowę mniej impulsów niż standardowy układ zapłonowy w silniku 4 cylindrowym. Do tego niektóre silniki maiły osobne wyjścia na obrotomierz i pojawiał się tam sygnał który nie miał zupełnie nic wspólnego z sygnałem na cewkę, dlatego przy tej samej pojemności niby i takim samym zapłonie trzeba kalibrować bo np. brakuje połowy obrotów.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 16 Cze 2012, 19:05   

longin201 napisał/a:
Oczywiście rozumiem, że czerwony przewód mam podpiąć pod stacyjkę (zapłon), tylkomoże ktoś mi podpowie pod który przewód?
Czarny przewód do "-" akumulatora, jasne
Zielony - czy mogę go podpiąć do EDISa (drugi kabel od lewej strony samochodu), czy może mogę go wpiąć w kostkę podpinaną do zegarów - tylko do którego pina)?
Żółty kabel to masa?

moge zrozumieć to że nie jesteś elektrykiem i możesz nie wiedzieć co gdzie podpiąć
ale nie moge zrozumieć czemu pytasz o to który kabel jest do czego skoro masz SCHEMAT Z OPISEM KOLORÓW

podłącz pod edis. albo będzie działać albo nie
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Cze 2012, 19:37   

Chyba można podpiąć też pod VSS i alternator, kwestia kalibracji.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 16 Cze 2012, 19:59   

BuMeL napisał/a:
Chyba można podpiąć też pod VSS i alternator

<wow>
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Cze 2012, 20:05   

A sorka, z vss predkosciomierz :)
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.