Zużycie płynu chłodniczego. |
Autor |
Wiadomość |
nowy1
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018 Posty: 58 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Kwi 2019, 18:23 Zużycie płynu chłodniczego.
|
|
|
Jakie macie zużycie płynu chłodniczego? Wyjeżdżając z salonu miałem poziom pod kreskę MAX. Po około 300km poziom spadł do pomiędzy MAX-MIN. Dolałem do MAX. Po jakimś czasie znowu spadło do poziomu pomiędzy MAX-MIN . Niby do poziomu prawidłowego. Tylko martwi mnie ten spadek po 300km. |
|
|
|
 |
Marcin83
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Trend
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Wiek: 43 Dołączył: 20 Sty 2019 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Kwi 2019, 21:36
|
|
|
Z tego co mi wiadomo(jeśli dobrze pamiętam z instrukcji) to "na zimno" powinno być między min-max ponieważ pod wpływem temperatury zwiększa się jego objętość. Po rozgrzaniu zbliża mi się do max. |
|
|
|
 |
nowy1
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018 Posty: 58 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Kwi 2019, 21:39
|
|
|
Wszystkie "pomiary" robię na zimno- w salonie też było na zimno. |
|
|
|
 |
Marcin83
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Trend
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Wiek: 43 Dołączył: 20 Sty 2019 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Kwi 2019, 21:49
|
|
|
Nawiązując do twojego pytania.
Po wyjeździe od dealera sprawdziłem poziom płynów dopiero po ok. kilku tygodniach i zauważyłem że miałem poziom poniżej min. Wystraszony kupiłem oryginalny płyn Fordowski zgodnie ze specyfikacją i go rozcieńczyłem. Od ok 2 miesięcy poziom płynu nie zmienił się(pomijając zmiany związane z temperaturą).
Też się martwiłem czy nie mam gdzieś nieszczelności. Poczekaj jeszcze trochę i obserwuj jego poziom. Jak coś to zgłoś do ASO. |
|
|
|
 |
nowy1
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018 Posty: 58 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Kwi 2019, 21:59
|
|
|
Tak, będę jechał na wymianę oleju po 1000km to o tym wspomnę. Ale czy Ford ma jakieś normy dot. zużycia płynu ? Chciałem się przygotować do ew. rozmowy z ASO. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Kwi 2019, 00:39
|
|
|
Silnik nie ma prawa zużywać płynu chłodniczego,,, może go gubić (nieszczelność) lub przepalać (usterka silnika),,, jednorazowym ubytkiem bym się nie przejmował, możliwe że układ był zapowietrzony i na trasie się odpowietrzył,,, jeśli teraz już nie musisz dolewać i poziom płynu jest stały (w sensie nie spada i nie utrzymuje się poniżej min) to jest OK |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
nowy1
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018 Posty: 58 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Kwi 2019, 06:13
|
|
|
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Będę obserwował dalej poziom płynu. |
|
|
|
 |
seee8a
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 21 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12 Kwi 2019, 09:28
|
|
|
Osobiście kontroluje stan oleju i płynu chł.przy każdorazowym dolewaniu płynu do spryskiwaczy, czyli ok. raz w miesiącu. Płyn chłodzący mam pare mm nad poziomem min. Jak zejdzie poniżej min, to doleje. |
|
|
|
 |
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Kwi 2019, 10:56
|
|
|
Ten typ tak ma, ale fakt, połowa pomiędzy min a max w 300 km to strasznie dużo.
W weekend jak nie zapomnę to sprawdzę jak to wygląda u żony - od lutego nie patrzyłem, ale pomiędzy styczniem a lutym trzymał poziom. Przez rok i 3 miesiące (od września 2017 do stycznia 2019) musiałem dolać "tylko" raz.
Oczywiście to o raz za dużo. I w ogóle kontrolowanie poziomu płynów to dla mnie słabe jest - producenci usunęli czujniki i obarczają nas odpowiedzialnością. Temat rzeka, nie raz poruszany na forum. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Kwi 2019, 00:33
|
|
|
Wojtek Wawa napisał/a: | producenci usunęli czujniki i obarczają nas odpowiedzialnością | No bo jak były czujniki to już nikt nic nie sprawdzał, a czujniki zawodzą,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
seee8a
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 21 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13 Kwi 2019, 13:25
|
|
|
No i chyba wykrakaliśmy. Przy 7400km poziom zszedł na równe min. Trzeba dolać. Mógłby ktoś powiedzieć jaki płyn chłodzacy jest zalecany przez Forda? Ktoś kupował w aso? W internecie? Z góry dzięki za info. |
|
|
|
 |
nowy1
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018 Posty: 58 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Kwi 2019, 20:45
|
|
|
Czyli wyjeżdżając w dłuższą trasę musimy zabierać ze sobą płyn na ew. dolewkę.
W poprzednim samochodzie zawsze woziłem olej na dolewkę , ale to dopiero po ok. 10 latach. Myślałem , że w nowym samochodzie już nic nie będę musiał wozić przynajmniej na początku, a tu loteria. |
|
|
|
 |
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 22 Kwi 2019, 11:10
|
|
|
Pierwszy raz dolewali mi w ASO po 8000 km przy 1. wymianie oleju. Obecnie mam połowę stanu, czyli szybciej "paruje". Czekam mnie wizyta w ASO... |
|
|
|
 |
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Kwi 2019, 11:09
|
|
|
Zgłoście ten ETIS od Tareda w wątku o trzeszczeniu - to miało coś wspólnego z układem chłodniczym. Niestety potwierdzenie, czy to działa, będę miał za około pół roku.
I tak, mając fiestę 1.0 mk8 wożę w bagażniku płyn chłodniczy - a gdzie kupić, oczywiście w ASO, gdy nam się śpieszy, albo w ford sklep, gdy możemy poczekać (wtedy wyjdzie 2x taniej, choć sporo oszczędności zje koszt przesyłki).
Natomiast płynu dolałem tylko raz - w maju 2018, prawdopodobnie też było wtedy około 8-10 k km. Czyli jak widzicie, ten typ tak ma.
IMHO lepiej dolewać płynu za 30 zł litr w ASO raz na 8000 km (i to wchodzi około 0.3 l od min do maks na zbiorniczku wyrównawczym), niż olej co 2000 km jak w innych niemieckich markach. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
 |
|
|
|
 |
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24 Kwi 2019, 14:28
|
|
|
Bez przesady, nawet w ASO koncentrat płynu jest dosyć tani i można od ręki pojechać zawsze kupić. Ja uzupełniałem dwa razy, ale ostatni raz we wrześniu tamtego roku. Od jakichś 17.000 km nic nie musiałem dolewać, chyba się uspokoiło.
Polecam mimo wszystko kontrolować poziom płynu chłodniczego, bo 1.0 EcoBoost'y miały z tym kiedyś problemy, podobnie jak 1.6. |
|
|
|
 |
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 24 Kwi 2019, 22:19
|
|
|
Co wy piszecie o kupowaniu?! Byłem w ASO to jasno powiedział gość za biurkiem: dolewamy za free i czekamy na akcję, bo sami nie wiedzą o co kaman |
Ostatnio zmieniony przez msky 25 Kwi 2019, 18:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
seee8a
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 21 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25 Kwi 2019, 08:31
|
|
|
Ja również nie kupowałem. Przy wymianie opon powiedziałem, że poziom jest zbyt niski i żeby sprawdzili. Dolali za free do max. |
|
|
|
 |
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Kwi 2019, 09:07
|
|
|
Dobrze wiedzieć, ale jak jedziesz na wakacje i masz do zrobienia kilka dobrych tysięcy km, to lepiej i tak ten płyn w bagażniku mieć. |
|
|
|
 |
west
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 96 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 28 Lis 2020, 19:17
|
|
|
W moim aucie przy przebiegu 14.000km trzeci raz dolewam płynu.
Poprzednio miałem ten sam silnik tyle, że w siódmej generacji Fiesty i tam przez 24.000km (od nowości) nie dolałem płynu. Trochę to dziwne, trochę mnie to również wkurza. |
_________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost |
|
|
|
 |
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Lis 2020, 12:44
|
|
|
Jestem w szoku, ze wciaz tego nie poprawili. U mnie jakos im sie udalo, srednio komputer nakzuje nam przeglad co 23 000 km, i od czasu naprawy nic nie dolewalem. Tylko podczas przegladu uzupelniaja (co tez dziwne, bo w innych samochodach nic nie ubywa). |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
 |
|
|
|
 |
|