Zbyt wysokie obroty na biegu jałowym w 1.25 |
Autor |
Wiadomość |
stiven1985
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 18 Gru 2015 Posty: 19
|
Wysłany: 8 Paź 2016, 08:55 Zbyt wysokie obroty na biegu jałowym w 1.25
|
|
|
WItam, mam problem z obrotami silnika, a mianowicie po rozgrzaniu i osiągnięciu właściwej temperatury obroty silnika nie spadaja do poziomu poniżej 1000 obr./min. i utrzymują się ciągle w granicach 1500-1400 obr./min. Napewno nie jest to silniczek krokowy bo go wyminiałem jakieś 1.5 roku temu poza tym obroty nie falują tylko utrzymują sie na jednym wysokim poziomie. Co może być przyczyną,ktoś spotkał się z podobnym problemem??
pozdrawiam |
|
|
|
 |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 8 Paź 2016, 10:53 zbyt wysokie obroty na biegu jałowym w 1.25
|
|
|
Sprawdzałeś szczelność dolotu? |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 478 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Paź 2016, 20:24 zbyt wysokie obroty na biegu jałowym w 1.25
|
|
|
Sprawdzałeś stan/czystość przepustnicy/gardzieli ? Sprawdzałeś CPP ? |
|
|
|
 |
stiven1985
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 18 Gru 2015 Posty: 19
|
Wysłany: 9 Paź 2016, 09:23 Zbyt wysokie obroty na biegu jałowym w 1.25
|
|
|
Jeszcze nic nie sprawdzalem bo dopieor niedawno pojawił sie ten objaw, jutro bede grzebał i zoabczymy co wyjdzie, mam nadzieje ze szybko sie z tym uporam. W jaki sposob sprawdzić CPP? |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 478 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Paź 2016, 12:48 Zbyt wysokie obroty na biegu jałowym w 1.25
|
|
|
Sprawdzić ścieżki rezystencji. Miernikiem opór /kręcąc pokrętłem/ powinny się płynnie zmieniać, ale wartości poprawnych nie pamiętam, było gdzieś na Forum opisane /opisane też jak to rozebrać/. |
|
|
|
 |
stiven1985
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 18 Gru 2015 Posty: 19
|
Wysłany: 30 Lis 2016, 23:35 Zbyt wysokie obroty na biegu jałowym w 1.25
|
|
|
odpialem na jakis czas aku zeby zrobic reset kompa i jest gorzej bo wolne obroty teraz podjezdzaja az do 2500 obr./min. Czasami tylko wracaja to poziomu 1100 obr a pozniej podskakuja znowu do 2500 obr. to sugerowaloby uszkodzony jakis czujnik?? |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 478 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Gru 2016, 14:05
|
|
|
Te objawy to może być wina "krokowca". Czasem pomaga dokładne wyczyszczenie, zrobiłeś to już ? |
|
|
|
 |
stiven1985
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 18 Gru 2015 Posty: 19
|
Wysłany: 4 Gru 2016, 22:38
|
|
|
krokowca wymienialem na nowego jakies 1,5 roku temu, slyszalem ze podobno po resecie kompa trzeba jakos na nowo przyuczac przepustnice, czy to prawda?? Wogole to musze ja wyczyscic moze pomoze. |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 478 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Gru 2016, 08:15
|
|
|
Nie zawsze wymiana na nowego krokowca pomaga, lepiej się sprawują używki Ori. Nie ma takiej opcji przyuczania przepustnicy. |
|
|
|
 |
lelek01
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 3 Skąd: Opole
|
Wysłany: 5 Gru 2016, 22:07
|
|
|
Witam. Mam identyczne objawy i pomogło wypięcie czujnika predkości jazdy, podającego sygnał do sterownika. Prędkościomierz działa bo jest na lince. |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 478 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Gru 2016, 08:19
|
|
|
Ciekawe - też mam czujnik VSS ALE linki prędkościomierza nie mam. Jak to jest, że to działa ? |
Ostatnio zmieniony przez damianisko5 6 Gru 2016, 17:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 6 Gru 2016, 14:57
|
|
|
mk4/5 z elektronicznym licznikiem przebiegu miało już vss bez linki. Starsze modele, z analogowym przebiegiem, miały vss elektroniczno-mechaniczny. |
|
|
|
 |
stiven1985
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 18 Gru 2015 Posty: 19
|
Wysłany: 6 Gru 2016, 22:49
|
|
|
lelek01 napisał/a: | Witam. Mam identyczne objawy i pomogło wypięcie czujnika predkości jazdy, podającego sygnał do sterownika. Prędkościomierz działa bo jest na lince. |
gdzie jest ten czujnik?? |
|
|
|
 |
stiven1985
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 18 Gru 2015 Posty: 19
|
Wysłany: 7 Gru 2016, 21:15
|
|
|
zajrzalem dzisiaj w okolice przepustnicy i troche pogrzebalem i mam nastepujace spostrzezenia, moze ktos bedzie w stanie mi powiedziec co to oznacza.
Po pierwsze wolne obroty spadly mi do 1000 obr, na min kiedy odpialem kostke od silniczka krokowego, silnik juz sie sam nie wkreca na 2500 tys. Po ponownym wpieciu kostki do krokowca obroty wkrecaja sie znowu powyzej 1000 obr. Krokowca wymienialem ok roku poltroa temu.
Po drugie, do przepustnicy wpieta jest prostokatna kostka, kiedy silnik jest uruchomiony jej wypiecie i ponowne wpiece nie powoduje zadnej reakcji, czy to tak ma wygladac?? |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 478 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
stiven1985
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 18 Gru 2015 Posty: 19
|
Wysłany: 8 Gru 2016, 17:24
|
|
|
rok 1996 mk 4 to jest. 1.25 zetec |
|
|
|
 |
wawrzyc

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 181 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 12 Gru 2016, 10:38
|
|
|
Jak krokowiec jest sprawny to po odlaczeniu silnik gasnie bo krokowiec sie zamyka calkowicie. Widocznie jest caly czas otwarty (nieszczelny) stąd te obroty. Gdy czujnik przepustnicy sie rozwali zazwyczaj obroty rosna do 4000 i spadaja i tak w kolo. Pewnie uszkodzone jedno i drugie. |
|
|
|
 |
stiven1985
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 18 Gru 2015 Posty: 19
|
Wysłany: 13 Gru 2016, 17:21
|
|
|
odpialem silniczek krokowy od kabla i teraz jak silnik sie rozgrzeje to obroty trzymaja sie na poziomie 1000 obr. a jak przekrecam przepustnice pod maska to slysze sykniecie. Postaram sie podmienic krokowca i zobacze co sie wydarzy. Czy jest mozliwe zeby padly dwa czujniki naraz?? |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 13 Gru 2016, 22:49
|
|
|
Jak po odpięciu krokowego silnik nie gaśnie to albo on jest przyblokowany albo gdzieś jest nieszczelność i zasysa lewe powietrze. Sprawdź węże od podciśniej, a w szczególności te po środku kolektora od odpowietrzenia skrzyni korbowej. "Syknięcie" przy dodawaniu gazu nie jest niczym złym.
Cpp raczej jest ok, byłyby prędzej problemy z płynnym wchodzeniem na obroty. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
stiven1985
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 18 Gru 2015 Posty: 19
|
Wysłany: 14 Gru 2016, 17:31
|
|
|
jak ten silniczek ewentualnie przeczyscic?? mozna odkrecic ta srubke na koncu??? to jest jakis maly torx chyba? |
|
|
|
 |
|