[MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be |
Autor |
Wiadomość |
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Lut 2016, 13:23 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
Witam;
Jak w temacie. Jakie akumulatory (jaka pojemność) montowano do silników benzynowych? |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
 |
tbone001
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Wuwua
|
Wysłany: 29 Lut 2016, 13:58 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
Fiesta 1.3 70KM (niektórzy podają 69KM) z 2006 roku.
Ja miałem fabrycznie akumulator Ford 43Ah 390A (wg normy EN) z prawym plusem. Wymiary 207x175x175mm. Korytko i podłączenia są tak zrobione, że nie da się (albo by było bardzo trudno) zastosować akumulator o innych gabarytach. |
|
|
|
 |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 25 Kwi 2016, 13:14 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
tbone001 napisał/a: | Fiesta 1.3 70KM (niektórzy podają 69KM) z 2006 roku.
Ja miałem fabrycznie akumulator Ford 43Ah 390A (wg normy EN) z prawym plusem.
Wymiary 207x175x175mm. Korytko i podłączenia są tak zrobione, że nie da się (albo by było bardzo trudno) zastosować akumulator o innych gabarytach. |
To chyba zależy od silnika. U mnie przy silniku 1.6 100KM z 2007 roku korytko ma wymiary:
242x175x175. Mam włożony akumulator 52Ah, ale wg opisu ( z książki serwisowej Fiesty) nawet 60Ah się zmieści. |
|
|
|
 |
blind227

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 26 Kwi 2016, 22:35 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
Najlepiej dopasować akumulator do alternatora. Moc alternatora jest podana na naklejce lub na obudowie |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
 |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 26 Kwi 2016, 23:17 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
blind227 napisał/a: | Najlepiej dopasować akumulator do alternatora. |
Nie zgodzę się. Przypuśćmy, że słuchamy długo muzyki z auta (np jak mamy jeszcze wzmacniacz, czy silną instalację audio) przy wyłączonym silniku. Tylko mocny akumulator pozwoli potem odpalić auto. Albo zwyczajnie zostawimy światła włączone przez pomyłkę. Niekoniecznie zewnętrzne, może być lampka do czytania wewnątrz. Słaby akumulator ekspresowo szybko padnie. |
|
|
|
 |
blind227

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 26 Kwi 2016, 23:33 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
W takim wypadku kupujesz duży aku i zmieniasz alternator na mocniejszy. Bo jak aku będzie mocny a alternator dupa to będzie niedoładowany i w zimę będzie padaka. Prosty przykład naładuj dobrego tableta ładowarką od telefonu ..... |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27 Kwi 2016, 00:12 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
blind227 napisał/a: | Bo jak aku będzie mocny a alternator dupa to będzie niedoładowany |
wytłumacz z czego to wynika, bo śmiem się nie zgodzić |
|
|
|
 |
blind227

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 27 Kwi 2016, 04:41 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
Wynika to z tego że słabszy alternator potrzebuje więcej czasu na naładowanie dużego alternatora. A nie doładowany akumulator szybciej siada . Tym bardziej jeżeli w samochodzie chodzi wzmacniacz , klimatyzacja oświetlenie itp itd. I jak taki mały alternator ma na to wszystko wyrobić ja na dodatek ma wielką krowę do naładowania ? Tak samo masz w laptopie gdzie zasilacz musi być na tyle mocny aby zasilić laptopa i naładować rozładowaną baterię. Dlatego nie zalecane są zasilacze no name gdzie ich moc mija się z tym co widnieje na opakowaniu. |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
 |
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 47 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 27 Kwi 2016, 07:49 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
Głównym kryterium od którego zależy wielkość akumulatora jest silnik(paliwo,pojemność, stopień sprężania). A co za tym idzie w parze,moc rozrusznika który musi mieć siłę sprawnie to obrócić.
Diesle mają jeszcze świece żarowe i mogą mieć podgrzewacze wody. Wszystko to szybko doi akumulator, więc trzeba większy.
Jak dołożyłeś tuby,wzmacniacze i inne odbiorniki dobrze by było mieć większe aku.
Kup więc korytko od tdcika które jest większe od benzyn i większe aku.
Z większym altkiem będzie problem bo ten od tdcika ma inne mocowanie. Od większej benzyny...? |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27 Kwi 2016, 12:45 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
blind227, jeżeli masz pobór przykładowo 10a na instalacji przy akumulatorze 40ah i alternator bez problemu kompensuje te 10a, to czemu ma ich nei kompensować przy akumulatorze 80ah? Czy kranem z wanny jesteś w stanie dolać 5 litrów wody do wiaderka 10litrów, oraz 100 litrów? |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 27 Kwi 2016, 14:01 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
Prąd ładowania aku to zwykle ok. 10% pojemności w Ah. Prąd ładowania zmniejsza się wraz ze stopniem naładowania akumulatora. Czyli przykładowo całkowicie rozładowane aku 80Ah pobierze ok. 7-8A prądu ładowania z alternatora, z tendencją spadkową wraz ze stopniem naładowania.
Jeśli alternator nie jest w stanie wydolić z siebie tych marnych 10A, to nadaje się do kompletnej regeneracji... |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
blind227

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 27 Kwi 2016, 19:58 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
Alternator zwiększa natężenie razem ze wzrostem obrotów czyli alternator 70 A przy 1200obr będzie ładował 5A przy 3000obr 30A a przy 6000 70A . Wiadomo że jak akumulator będzie naładowany to regulator będzie zmieniał natężenie. Wiec jak ktoś ma wielki akumulator a mały alternator a bilans energetyczny ma pod granicą wydajności alternatora to aby naładować taki akumulator musiał by jeździć jak szalony na długie dystanse.
Przy krótkich trasach akumulator był by niedoładowany i z czasem zasiarczony |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 27 Kwi 2016, 21:38 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
blind227 napisał/a: | przy 1200obr będzie ładował 5A |
Ucinając wszelakie bzdurne dyskusje = wiesz ile pobierają dwie żarówki 55W/12V i jak to przeliczyć na ampery?
P.S
Zdajesz sobie sprawę że gdyby było tak jak piszesz, to po zapaleniu oświetlenia w aucie, lub co gorsza włączeniu się wentylatora chłodnicy, jakiekolwiek ładowanie by przestało istnieć? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
blind227

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 27 Kwi 2016, 21:57 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
Niekoniecznie nowe alternatory mają regulator podpięty do komputera i w razie większego obciążenia podnoszą obroty silnika. Każdy alternator ma szczegółowy opis pracy i wystarczy w necie poszukać . 1 żarówka 55w około 4,6 A P=U*I czyli trzeba odwrotnie 55/12=4.58 Teraz wystarczy policzyć i można ustalić jaki mamy bilans i jeżeli ujemny to trzeba większy alternator i nie ma bata.
Ktoś to ładnie opisał w swojej pracy na stronie 5 wykres przykład alternator bosch 70A
http://www.ilot.edu.pl/KONES/2000/02/7_JOK2000.pdf |
_________________ Córka Frankensteina |
Ostatnio zmieniony przez blind227 27 Kwi 2016, 22:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27 Kwi 2016, 22:02 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
a alternator w ogole nie ma przełożenia 1:3 wzgledem silnika i w ogole nie osiąga pełnej wydajności przy ~2tys rpm. A nawet niech nei osiąga pełnej wydajnosci - przecież aku i tak nie pobierze tych "wolnych" 50A czy ile tam zostanie po obslużeniu żarówek i innych urządzeń elektrycznych |
|
|
|
 |
blind227

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 27 Kwi 2016, 22:06 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
Pisałem o obrotach alternatora nie silnika W sumie mogłem to podkreślić na początku |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27 Kwi 2016, 22:08 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
Ja doskonale wiem, ze pisales o obrotach alternatora. Czyli przy 2tys rpm na silniku masz 6tys na altku i pełną wydajność.
edit: a przy ujemnym bilansie energetycznym to nie naładujesz akumulatora ani 5ah, ani 42ah, ani 80ah |
|
|
|
 |
blind227

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 27 Kwi 2016, 22:11 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
I jak ktoś ma klimę ,sprzęt audio gra że spawy puszczają to za mały alternator nie wyrobi z dużym akumulatorem. średniej klasy radio co ma 4x55 potrafi nam łyknąć 20 A a gdzie do tego wzmacniacz i inne duperele. |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 27 Kwi 2016, 22:23 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
Chłopie, Ty się tu kłócisz o wartości w rodzaju dodatkowe 2 - 5A w przypadku większego aku, to tak jakbyś dodatkową żarówkę podłączył...
Możesz mi w sumie wyjaśnić w świetle teorii które głosisz jakim cudem ja przejechałem kilka lat temu całą zimę, stosunkowo mroźną, bez ani jednego ładowania poza autem, w escorcie 1.8TD, z oryginalnym alternatorem 70A, i akumulatorem 140Ah/1000A (przeniesionym do bagażnika)? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
blind227

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 27 Kwi 2016, 23:01 [MK6] O jakiej pojemności akumulatory montowano do wersji be
|
|
|
To nie są moje teorie tylko fizyka i chemia. A to że ci się udało wynika ze pewnie miałeś bilans dodatni i jakoś mu udało się naładować ale czy na 100 % tego nie wiesz i w jakim stopniu ucierpiał akumulator nie masz już pewnie jak sprawdzić . U żony w Fieście mk6 akumulator pasujący do alternatora wytrzymał 11 lat ciekawe ile ten twój by wytrzymał przy słabszym alternatorze.
Dodano po 26 minutach 24 sekundach:
Jaszczur napisał/a: | Prąd ładowania aku to zwykle ok. 10% pojemności w Ah. Prąd ładowania zmniejsza się wraz ze stopniem naładowania akumulatora. Czyli przykładowo całkowicie rozładowane aku 80Ah pobierze ok. 7-8A prądu ładowania z alternatora, z tendencją spadkową wraz ze stopniem naładowania.
Jeśli alternator nie jest w stanie wydolić z siebie tych marnych 10A, to nadaje się do kompletnej regeneracji... |
Jeszcze coś . Owszem naładujesz ten akumulator przy + bilansie ale czas pełnego naładowania wynosi około 10H.... |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
 |
|