|
Brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
przemek20011
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 19 Lis 2013 Posty: 2 Skąd: krosno
|
Wysłany: 10 Cze 2014, 11:49 Brak mocy
|
|
|
Witm, użytkowałem bez problemu przez rok samochód, aż w końcu coś się zaczęło dziać. pojawiła się kontrolka w kolorze pomarańczowym koło zębate z wykrzyknikiem. Samochód traci moc w chodzi w tyb serwisowy. Podjechałem do diagnosty, niby świece żarowe do wymiany. Rozebrałem okazało się że świece są dobre (mimo to wymieniłem. Problem nie zniknął. Wkurzyłem się kupiłem kabel do diagnostyki, i pokazał mi następujące błędy.
PO 603 Powertrain Control Module Keep Alive Memory (KAM) Error
PO 238 Turbo/ Super Charger Boost Sensor A Circuit High
PO 101 Mass or Volume Air Flow A Circuit Range/ Performance
PO 380 Glow Plug/Heater Circut A
Pomoże ktoś je rozszyfrować
[ Dodano: Wto Cze 10, 2014 13:09 ]
Trochę poszukałem i tak to wygląda-
PO101- Masowy przepływu powietrza (MAF) jest umieszczony w strumieniu powietrza wlotowego. Mierzy się natężenie przepływu wlotowego poprzez pomiar część całego strumienia wlotowego. Składa się z gorącym filmie, który jest dostarczany z prądu z modułu sterującego silnika (ECM).
Temperatura gorącej folii jest kontrolowana przez ECM pewne ilości.Ciepło wytwarzane przez gorący powłoki jest redukowana tak wlotu przepływu powietrza wokół niego.Więcej powietrza, większe straty ciepła. Dlatego ECM muszą dostarczyć więcej prądu elektrycznego, aby utrzymać temperaturę gorącej folii w miarę wzrostu przepływu powietrza.ECM wykrywa przepływ powietrza za pomocą tego zmiany prądu.
PO238-
Czujnik ciśnienia doładowania reaguje na zmiany ciśnienia w kolektorze dolotowym. Ciśnienie to jest utworzone przez turbosprężarkę i zmienia się wraz z pozycja pedału gazu (APP) i prędkości obrotowej silnika. Moduł sterujący silnika (ECM) korzysta z tych informacji, aby pomóc w diagnostyce ciśnienia barometrycznego (barometru) czujnika i do zapewnienia ochrony overboost silnika. Czujnik ciśnienia doładowania ma obwód odniesienia 5 V, obwód odniesienia oraz obwód sygnału. Moduł sterujący silnika (ECM) zasila 5 V do czujnika ciśnienia doładowania na 5 V obwodu odniesienia 2, i zapewnia grunt na obwód odniesienia. Czujnik ciśnienia doładowania dostarcza sygnał do ECM na obwodzie sygnału względem zmian ciśnienia. ECM monitoruje sygnał czujnika ciśnienia doładowania dla napięcia poza normalnym zakresie. ECM oblicza przewidywaną wartość dla czujnika ciśnienia doładowania. ECM porównuje przewidywaną wartość rzeczywistą sygnał.
PO380-
System świeca żarowa służy do pomocy w dostarczeniu ciepła wymaganego do rozpoczęcia spalania w niskich temperaturach silnika. Świece żarowe ogrzewa się przed i podczas uruchamiania, a także uruchomieniem silnika.Moduł sterujący silnika (ECM) steruje świecę żarową na czasy poprzez monitorowanie temperatury płynu chłodzącego i napięcie świec żarowych.System Kalifornia żarowa ma osiem pojedynczych obwodów zasilania świec żarowych pomiędzy kontrolerem i świec żarowych. Jeśli napięcie zwrotne ze sterownika do modułu ECM nie jest w zasięgu, zostanie ustawiony kod DTC P0380.
PO603
Napięcie akumulatora jest dostarczane do ECM, nawet gdy wyłącznik zapłonu jest wyłączony dla funkcji pamięci ECM pamięci DTC, pamięci wartości odszkodowania stosunek powietrza do paliwa zwrotnego, pamięci wartości uczenia się objętość powietrza biegu jałowego, itp.
Pasuje teraz coś ponaprawiać...
[ Dodano: Nie Cze 15, 2014 10:11 ]
Dobra rozwiązałem problem. Co do świec żarowych to winny był przekaźnik świec żarowych, niestety zanim wymieniłem go to musiałem rozebrać pół silnika żeby świiece wymienić, które jak się okazało były dobre. Przeczyściłem przepływomierz powietrza i styki w czujniku do turbiny. Co do ostatniego blędu to naładowanie akumu wystarczyło. Może komuś się to przyda |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|