Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
Sro Mar 26, 2014 20:52
[MK6] 1.4 TDCi - brak mocy - brak pomysłu
Autor Wiadomość
adamwwa 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 29
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Gru 10, 2011 18:22   [MK6] 1.4 TDCi - brak mocy - brak pomysłu

Witam,

Nie wiem już gdzie szukać pomocy więc spróbuje tu, a może od razu tak trzeba było zrobić, ale po kolej:

- jakieś 1,5 miesiąca temu, przetarła się rurka paliwowa, więc pojechałem do mechanika i zostało wymienione co potrzeba, przy okazji dowiedziałem się, że są przedmuchy na 1szym wtryskiwaczu i trzeba wymienić podkładki i jakieś uszczelki, zgodziłem się. Po odebraniu 3 dni później, auto przestało jeździć jak poprzednio. Zupełny brak ochoty do wchodzenia na obroty, a prześpieszenie do 100km/h zajmuje chyba ze 20 sekund... Różnica wyczuwalna bo auto ma zrobiony chiptuning w firmie Masters.

Od tego czasu zostałem "naciągnięty" na:
- programowanie wtrysków(bo podobno nie spojrzał na kolejność), wtryskiwacze Siemens
- regenerację turbosprężarki, w Turbo-service(akurat do nich mam zaufanie i nie sądzę, żeby coś źle zrobili)
- wymianę przepływomierza
- sprawdzenie katalizatora i wymianę tłumika końcowego

Zmieniłem warsztat na taki co się zajmuje tylko dieslami, podobno po sprawdzeniu wtrysków jeden bardzo "lał" został wymieniony, zostały też ponownie wymienione podkładki, bo było podejrzenie założenia nie oryginalnych za grubych. Auto niby jakoś do 2,5 tysiąca jeździ, ale to raczej dzięki momentowi który po programie jest dużo niżej. Przyśpieszenie powyżej 80km/h dalej zajmuje wieki. Auto powyżej tego zachowuje się jakby silnik miało rozerwać a, coś mu nie daje jechać, traci zupełnie wigor. Wydaje mi się, że jest głośniejsze powyżej 3tys. niż jak za czasów kiedy było sprawne...

Pompa podobno jest dobra, bo ciśnienie na listwie jest takie jak trzeba, mam jakieś papierki z Forda jak byłem na programowaniu wtrysków.

Byłem też u Mastersa zrobiłem pomiar mocy, auto ma obecnie raptem 48km... do tego pali zamiast 5.5-6l prawie 8l na 100km.

Wydałem już dużo pieniążków, straciłem mnóstwo czasu, nerwów i nie wiem gdzie z tym autem jechać lub co jeszcze zasugerować mechanikowi temu drugiemu(ten na szczęście póki co mnie nie naciąga w koszty). Jeśli ktoś jest w stanie polecić jakiegoś mechanika(Warszawa lub Piaseczno) który naprawdę zna się dobrze na tych silnikach i daje jakąś gwarancję na swoją diagnozę czy naprawę to będę bardzo wdzięczny.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 29
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: Sob Gru 10, 2011 21:50   

Pierwsze co to sprawdzic auto pod "rotunda" zeby wykluczyc usterki ktore wykrywa ECU.
Po koleji testy elementow takich jak:
-przeplywomierz i zakres jego dzialania miedzy wolnymi obrotami na postoju, oraz podczas jazdy na 3 biegu.
-czujnik 2 obiegu paliwa na ukladzie CR, czyli cisnienie i jego wzrost wraz z obrotami
- czujnik IAT (temperatury powietrza zasysanego)
- map sensor na kolektorze (na ktorym podczas testu widac cisnienie atmosferyczne oraz nadcisnienie wytwarzane przez turbine)
-napiecie podczas pracy przy obciazeniu.
-uklad ABS ( bo z niego mk6 czyta predkosc i robi korekty)

Dobrze bylo by dowiedziec sie od Master-sa na ile nastawil ci turbine (cisnienie) bo jak sie domyslam to panowie przy naprawie turbiny ustawili zawor WG w pozycji wyjsciowej seryjnej). Troche duzo zmiennych ale zawsze masz punkt odniesienia.
Mam nadzieje ze chlopaki maja dobry sprzet diagnostyczny.

W razie potrzeby jest magik w otwocku ale tam masz zapisy na dobry tydzien wczesniej. :)
_________________

 
 
 
adamwwa 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 29
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Gru 11, 2011 13:02   

Obawiam się, że aż tak dobrzy to nie są i chętnie poczekam do kogoś kto się zna...

Dodam, że auto pali na raz, nie dymi przy uruchamianiu i podczas jazdy...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 Nie Maj 27, 2012 11:38
TOMASSS
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 20 Wto Wrz 02, 2014 18:50
Pufcio
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 19 Sro Lip 09, 2014 18:17
res159
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 Wto Lip 12, 2011 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 13 Pon Sty 17, 2011 00:04
Cobrak


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group







Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.