Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014, 12:06 |
[MK4] Podwyższone obroty przy jeździe na luzie |
Autor |
Wiadomość |
ravenpoz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jarek
Wiek: 41 Dołączył: 14 Cze 2011 Posty: 136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27 Lut 2014, 19:15 [MK4] Podwyższone obroty przy jeździe na luzie
|
|
|
cześć,
poczytałem, zgrałem internet na dyskietkę i nic. Od samego początku jak mam bolid jest to samo. czyli:
obojętnie do ilu się rozpędzę i zrzucę na luz to obroty w 99% spadają na 1200-1300, żeby dopiero przy zatrzymaniu spaść na "normalne" 700. Czasami spadna od razu na właściwą pozycje ale to niezwykle rzadko. Bez znaczenia czy lato/zima, czy po paru kilometrach czy po 300. Z tą różnicą, że po 300 dłużej wiszą na 1200-1300 zanim spadną.
Liczyłem, że jak powymieniam części to to zniknie, ale ustąpiły wszystkie inne problemy tylko nie ten.
oto co wymieniłem, o ile było dostępne to na oryginały:
kable, świece, czujnik ciśnienia oleju
silnik krokowy (FORD),
uszczelka pod krokowy (FORD)
Pasek rozrządu 1004299 FORD Zetec-S 1.25 / 1.4 / 1.6
Napinacz paska rozrządu 1.25 / 1.4 ZETEC-S Fiesta do → 02/1997 INA
Uszczelniacz wałka rozrządu Zetec-SE / Duratec 16V 1471482 FORD
Pasek wieloklinowy Fiesta Mk4 * Puma * Ka z klimatyzacją - FORD
Uszczelka pokrywy zaworów Zetec-S RNZ 71-33846-00
Uszczelniacz wału korbowego - przedni Zetec-SE / Duratec 16V 1473807 FORD
Rolka - koło paska wieloklinowego pośrednie 1139951 - FORD
Potencjometr położenia przepustnicy FO 73046
jakieś pomysły? Kumpel mówił, że miał to samo w Focusie z 2001 jak nie miał podłączonego przewodu odpowietrzenia korbowodu, ale gdzie co jak w Fieście?
dzięki za sugestię. |
_________________ pozdrawiam
---
benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Lut 2014, 19:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lesiu142
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Damian
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 24 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 27 Lut 2014, 20:36
|
|
|
Polecam sprawdzić VSS. On najczęściej jest winny podnoszeniu obrotom podczas jazdy. |
|
|
|
 |
ravenpoz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jarek
Wiek: 41 Dołączył: 14 Cze 2011 Posty: 136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27 Lut 2014, 21:56
|
|
|
ale podczas jazdy jest ok, jak wrzucę na luz to łagodnie spadają do 1200-1400, a po zatrzymaniu gwałtownie na 700. |
_________________ pozdrawiam
---
benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport |
|
|
|
 |
peugeot40619tdi
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 141 Skąd: OLSZYC
|
Wysłany: 27 Lut 2014, 22:30
|
|
|
Kolego podbijanie obrotów jest normalne i jeżeli tak się dzieję wszystko jest ok.Chodzi o to że komp sam podbija obroty jak wrzucisz na luz przy dojeżdzaniu do świateł żeby silnik nie zgasł.Wiec wszystko masz ok .Jak kupiłem swoją fiestke też myślałem że coś jest nie taka okazało się że ten typ tak ma |
|
|
|
 |
ravenpoz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jarek
Wiek: 41 Dołączył: 14 Cze 2011 Posty: 136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Lut 2014, 19:26
|
|
|
Fiesta... dziwna konstrukcja. dzięki za odpowiedź |
_________________ pozdrawiam
---
benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport |
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 12 Mar 2014, 09:26
|
|
|
MIałem podobny problem u siebie z podbijaniem obrotów przy wysprzęglaniu. Przyczyną był wypadnięty czujnik sprzęgła (ECU dostawał info o wciśniętym sprzęgle). Po włożeniu czujnika na miejsce wszystko wróciło do normy. |
_________________ Chętnie pomogę: OP-COM, opelscanner, ELM, LPG, AFR LC-2, VAG też gdzie się wala |
|
|
|
 |
ravenpoz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jarek
Wiek: 41 Dołączył: 14 Cze 2011 Posty: 136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Mar 2014, 17:06
|
|
|
u mnie bez znaczenia czy mam sprzęgło wciśnięte czy wyciśnięte więc to pewnie nie to. |
_________________ pozdrawiam
---
benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport |
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 12 Mar 2014, 18:34
|
|
|
No właśnie bo ECU nie wie czy masz wciśnięte czy nie więc myśle że ma to znaczenie. Sprawdź nawet z ciekawości czy czujnik siedzi na swoim miejscu. i czy pedał go wciska. |
_________________ Chętnie pomogę: OP-COM, opelscanner, ELM, LPG, AFR LC-2, VAG też gdzie się wala |
|
|
|
 |
ravenpoz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jarek
Wiek: 41 Dołączył: 14 Cze 2011 Posty: 136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Mar 2014, 18:57
|
|
|
cześć,
więc dzisiaj jeździłem z wypięta wtyczką od czujnika sprzęgła i było znacznie lepiej. Obroty nie wisiały tak długo i spadały na 900-1000. Czy to znaczy, że czujnik sprzęgła się zepsuł? wg mnie jakby był uszkodzony to by było bez zmian? Co dla silnika/samochodu zmienia fakt wypięcia czujnik? |
_________________ pozdrawiam
---
benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 18 Mar 2014, 22:11
|
|
|
Mam co prawda inny samochód , ale u mnie obroty spadają szybko tylko wtedy kiedy silnik jest zimny , jak się nagrzeje spadają wolno.
Jeżeli masz tak samo , to oznacza , ze chyba (podkreślam " chyba " ) samochody tej marki tak mają.
Już zadawałem pytania w tej kwestii , a brak odpowiedzi utwierdza mnie w przekonaniu , że ten typ tak już ma .
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 25 Mar 2014, 12:18
|
|
|
ravenpoz napisał/a: | cześć,
więc dzisiaj jeździłem z wypięta wtyczką od czujnika sprzęgła i było znacznie lepiej. Obroty nie wisiały tak długo i spadały na 900-1000. Czy to znaczy, że czujnik sprzęgła się zepsuł? wg mnie jakby był uszkodzony to by było bez zmian? Co dla silnika/samochodu zmienia fakt wypięcia czujnik? |
Możliwe że się przywiesił i nie reaguje na stan wciśnięcia sprzęgła. Sprawdź go miernikiem czy reaguje na wciskanie- zwalnianie. |
|
|
|
 |
ravenpoz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jarek
Wiek: 41 Dołączył: 14 Cze 2011 Posty: 136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Mar 2014, 18:13
|
|
|
już zamówiłem oryginalny Fordowski i na dniach powinien być. się przekonamy
Majątek to nie był, a możliwe, że komputer po raz kolejny nic nie wykrył, pomimo, że element był uszkodzony (CPP).
[ Dodano: Sro Kwi 02, 2014 18:39 ]
no i po wymianie czujnika sprzęgła na nowy oryginalny Ford jest zdecydowanie lepiej |
_________________ pozdrawiam
---
benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport |
|
|
|
 |
|