[MK3] Fiolka - przebudowa - nowe fotki (IV 2014) |
Autor |
Wiadomość |
Speszaq
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2013 Posty: 14 Skąd: Dąbrowa Górn.
|
Wysłany: 1 Wrz 2013, 23:35 [MK3] Fiolka - przebudowa - nowe fotki (IV 2014)
|
|
|
Witam.
Żeby było zgodnie z wzorem
1. NICK: Speszaq
2. IMIĘ: Grzegorz
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: CLX
5. ROCZNIK:MK3,5 95r.
6. SILNIK: 1,3i
7. OPIS AUTA: Fiesta z 1995 roku w domowym nazewnictwie Fiolka z racji koloru - w rodzinie od pięciu lat, sprowadzona z Niemiec jako 1,1i w bardzo dobrym stanie po naprawie szpachlą jednego nadkola, które właśnie zgniło i szpachla wypadła Przez cały czas użytkowania bezproblemowa - użytkowana przez kobietę - dlatego taki kolor był wybrany. Trzy lata temu podczas jazdy do Warszawy obraziła się - coś brzdęknęło, trzasnęło... i korbowód wyszedł bokiem Trzeba było sobie radzić i dostała silnik 1,3i w bardzo dobrym stanie, który śmiga do dziś. Ostatnio zauważyłem, że jak postoi (a teraz często stoi) to po zapaleniu puszcza sporego dymka - podejrzewam, że może to być sprawa uszczelniaczy zaworów - sugestie z Waszej strony mile widziane. Oczywiście po chwili pracy już nie dymi.
Obecnie Fiolka została w spadku dla mojego syna i podjęliśmy decyzje o jej odbudowie i rozbudowie stąd właśnie ten temat. Mam nadzieję że będziemy tu wraz z synem na bieżąco przedstawiali przebieg prac i słuchali (czytali) Waszych opinii.
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: rozbiórka do gołej blachy
b. mechaniczne: zawieszenie, amorki tył, kompletny układ hamulcowy, wymiana oleju, filtrów, świec, regulacja zaworów - ogólnie mechanicznie wszystko gra.
c. audio: usunięte oryginalne radio Ford 2014 - zrobione miejsce na JVC
d. inne: rozgrzebana elektryka, przygotowanie pod podłączenie "pakietu elektrycznego"
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: blacharka, lakier, pakiet z XR-ki, wymiana wnętrza, jakieś modzenie konsoli środkowej, podświetlenia itp.
b. mechaniczne: kolejny swap na coś między 1,6 a 1,8 (ale to duuużo później)
c. audio: na już JVC z MP3 (bo mam), na później coś z większym ekranem i możliwościami.
d. inne: pełen pakiet elektryczny (szyby, zamki, czujniki parkowania (może) światła do jazdy dziennej (jak wymyślę dobre miejsce do montażu), alarm z dodatkami komfort i takie tam pierdoły...
10. FOTKI AUTA
Baza - czyli stan przed rozpoczęciem prac.
Znalezione miejsca działania rudej - do roboty blacharskiej.

Pierwsza widoczna zmiana - nowa (używana) maska - w opisie było, że z wlotami powietrza - niestety okazały się atrapami, ale cóż, na razie niech będą...
Rozbieramy do gołej blachy... jak widać zdrowiutkiej (tylko brudnej)
Najbliższe plany to przygotować wszystko do podłączania elektryki - ze względu na brak możliwości roboty blacharsko lakiernicze wykona fachowiec i dopiero po tym będziemy wszystko podłączali.
Pierwsze problemy:
Jak się okazało mamy wersję MK3,5 a nie MK3 jak zawsze myślałem i z tego forum dowiedziałem się jakie są różnice - m.in inna podłoga czyli mocowanie foteli. Czeka nas zatem "rzeźbienie" pod nowe fotele zakupione tu od kolegi z forum
Nie mogę się dopatrzeć różnic w pasie przednim o których też na forum czytałem - mam nadzieję że zderzak od XR-ki będzie pasował. A przy okazji - czy żeby zdjąć przedni zderzak trzeba zdemontować reflektory, czy może się do nakrętek od spodu auta dostanę? Może to dziwne pytanie, mając auto pod ręką, ale robimy to "pod chmurką" więc nawet wejście pod auto nie jest łatwe.
To tyle na pierwszy post - jak coś mi przyjdzie do głowy to będę uzupełniał.
Pozdrawiam
Krzysiek.
P.S.
Dla wyjaśnienia - piszę korzystając z konta syna, zgodnie z regulaminem nie można mieć dwóch kont, ale nie ma zakazu wspólnego użytkowania jednego konta. Ponieważ wpisy będą dotyczyły jednego autka to bez sensu zakładać dwa konta. Zobowiązuję się do jednoznacznego określania czy piszę ja czy syn poprzez podpis pod każdym postem.
Liczę na wyrozumiałość administracji tego forum.
K. |
Ostatnio zmieniony przez Speszaq 12 Kwi 2014, 14:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Dawidoff4
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Dawid
Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 307 Skąd: Rakoniewice
|
Wysłany: 1 Wrz 2013, 23:48
|
|
|
Speszaq napisał/a: | 4. WERSJA: CLX |
a nie jest to czasem wersja FANCY ??
sprawdzałeś z VIN Fiesty ?? |
_________________ były Fiesty (5x MK3, 3x MK4, 1x MK5) i Puma
był Citroen Saxo
był Fiat 126P
był Nissan Micra K11 SuperS
był VW Polo 6N2 GTI
był Seat Arosa
jest Kia Ceed II Kombi
 |
|
|
|
 |
Speszaq
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2013 Posty: 14 Skąd: Dąbrowa Górn.
|
Wysłany: 1 Wrz 2013, 23:56
|
|
|
Dokładnie - miała taką naklejkę Fancy - ostatnio odklejałem - to jest oznaczenie wersji? W papierach było chyba CLX o ile dobrze pamiętam - w naszym (polskim) dowodzie nie ma żadnego oznaczenia tylko Fiesta.
Krzysiek. |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 2 Wrz 2013, 01:10
|
|
|
Speszaq napisał/a: | Obecnie Fiolka została w spadku dla mojego syna | Nie obraź się, ile lat t ma syn |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
piecuO

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Radek
Wiek: 39 Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
 |
agusia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Agnieszka
Wiek: 36 Dołączyła: 19 Sie 2013 Posty: 13 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 2 Wrz 2013, 09:26
|
|
|
Powodzenia chłopaki w działaniu. Fajnie że nie spisaliście Fiolki na straty tylko przy niej grzebiecie Oby wszystko szło po Waszej myśli
Parzych napisał/a: |
Speszaq napisał/a:
Obecnie Fiolka została w spadku dla mojego syna
Nie obraź się, ile lat t ma syn |
Jeżeli się dobrze przyjrzysz to pod avatarem jest napisane Grzegorz lat 21, a puki co posty pisał Krzysiek... |
|
|
|
 |
Speszaq
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2013 Posty: 14 Skąd: Dąbrowa Górn.
|
Wysłany: 2 Wrz 2013, 11:05
|
|
|
agusia napisał/a: |
Parzych napisał/a: |
Speszaq napisał/a:
Obecnie Fiolka została w spadku dla mojego syna
Nie obraź się, ile lat t ma syn |
Jeżeli się dobrze przyjrzysz to pod avatarem jest napisane Grzegorz lat 21, a puki co posty pisał Krzysiek... |
Otóż to
Krzysiek (lat 47 ) |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 2 Wrz 2013, 19:03
|
|
|
Speszaq, a na spoty kto będzie jeździł? |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
Speszaq
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2013 Posty: 14 Skąd: Dąbrowa Górn.
|
Wysłany: 3 Wrz 2013, 11:28
|
|
|
Witam.
Jeździł będę ja (Grzesiek), a gdy tylko tata wyrazi chęci pojawienia się na spocie zabiorę go ze sobą. W obecnej chwili przed nami jednak dużo do zrobienia i w najbliższym czasie nie mam w planach udziału w żadnym organizowanym spotkaniu klubowiczów. |
|
|
|
 |
Speszaq
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2013 Posty: 14 Skąd: Dąbrowa Górn.
|
Wysłany: 5 Wrz 2013, 20:11
|
|
|
Witam.
Żeby nie było, że się nic nie robi
Zamontowaliśmy zamek elektryczny do klapy. Po zapoznaniu się z tematami na forum doszedłem do wniosku, że wyciągnę średnią z problemów z jakimi się spotkali forumowicze i zrobię coś pośredniego. Miałem oryginalny siłownik z Fiesty i uniwersalne połączenie - czyli pręt z zaciskiem. Ponieważ ten siłownik ma wbudowaną przekładnię mogliśmy go zainstalować odwrtonie głowicą do góry, dzięki czemu zaczep do pręta od zamka wyszedł w idealnym miejscu jeśli chodzi o dostęp - żadnego problemu z przykręceniem czy ustawieniem. Muszę przyznać że ciągnie jak chol...a. Instalacje oczywiście wykorzystujemy oryginalną tzn. jeden dodatkowy kabelek do złącza w bagażniku (plusowy) i podłączenie siłownika do złącza w klapie. Przełącznik na środkowej konsoli i po temacie. Znalazłem też (w końcu) kable zasilające do klapy, centralnego i el. sterowania szyb. Wszystkie są w jednej sześciopinowej wtyczce w środkowej konsoli za radiem. Patrzyłem tam za nimi kilka razy, ale nie pomyślałem że wtyczka może być tak perfidnie schowana przez fabrykę. Nie dość że za całą wiązką i tą rurą wzmacniającą to jeszcze przypięte opaską na krótko tak, że nie szło jej ruszyć i trzeba było trochę rozpruć wiązki. Ale ważne że jest, bo w moim temacie w dziale elektryki nikt mi nie podpowiedział gdzie jej szukać. Podsumowując - elektryka opanowana, czeka tylko na podłączenie kabelków.
A dzisiaj poszły w ruch mechanizmy od szybek - na razie założone bez podłączenia, ale sprawdzone na krótko i śmigają aż miło.
A poza tym Fiolka jest goła i czeka już na blacharkę (zostały fotele z przodu, no ale jakoś do warsztatu trzeba będzie dojechać )
Tyle na dziś.
Pozdrawiam
Krzysiek. |
|
|
|
 |
piecuO

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Radek
Wiek: 39 Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19 Wrz 2013, 00:14
|
|
|
robota
trochę miałem rozjazdów, ale jak coś to jestem dostępny
ps fajnie że udało się to poskładać |
_________________ Profesjonalne wyposażenie warsztatu!!
Potrzebujesz czegoś...pisz!!
http://www.fiestaklubpols...ic.php?p=505616 |
|
|
|
 |
Speszaq
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2013 Posty: 14 Skąd: Dąbrowa Górn.
|
Wysłany: 13 Gru 2013, 18:25
|
|
|
Bardzo dawno nic się tu nie działo, a w rzeczywistości było przeciwnie. Co prawda czasowo to się w warsztacie strasznie robota przedłużyła, ale wreszcie są efekty i jutro odbieramy Fiolkę od lakiernika.
Kilka fotek robionych "byle czym" i po ciemku.
Przymiarki:
Naprawa kielicha amorka:
Kolorek (czarny mat - jakby było słabo widać ):
Jak pogoda dopisze to zrobię lepsze fotki całości i wrzucę w weekend. |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 13 Gru 2013, 19:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Speszaq
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2013 Posty: 14 Skąd: Dąbrowa Górn.
|
Wysłany: 14 Gru 2013, 15:30
|
|
|
Fotki po odbiorze od lakiernika.
 |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 14 Gru 2013, 16:58
|
|
|
Gdyby nie to coś na masce, to byłoby całkiem całkiem No i o glebę aż prosi! |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
modell1
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 48 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1878 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 14 Gru 2013, 21:21
|
|
|
Stanowczo glebę
Teraz to jak terenówka
Reszta ok ładnie oprócz tych wlotów ale idzie przełknąć |
_________________
 |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 14 Gru 2013, 21:45
|
|
|
jak przedmówcy + pomarańczowe kierunki na przód i paski w zderzaki pomarańczowe |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Speszaq
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2013 Posty: 14 Skąd: Dąbrowa Górn.
|
Wysłany: 15 Gru 2013, 13:23
|
|
|
Maska miała być z wlotami powietrza przygotowana do swap'a. Dopiero po zakupie okazało się że to niestety tylko atrapy. Mnie się jednak podobają, a o to chyba chodzi więc zostają. Obniżenie zawieszenia jest w planach. Co do pasków w zderzaki to pomarańczowe odpadają gdyż w planach mam nowe felgi już zakupione do renowacji zielone fluoroscencyjne do tego przyciemniane szyby również na zielono i neony do środka na podłogę. Co o tym myślicie? |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Gru 2013, 13:29
|
|
|
nie ta epoka na neony, kicz wtedy z tego wyjdzie |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
Speszaq
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2013 Posty: 14 Skąd: Dąbrowa Górn.
|
Wysłany: 15 Gru 2013, 13:38
|
|
|
Nawet jako podświetlenie samego wnętrza? |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 15 Gru 2013, 14:09
|
|
|
No nie wiem, ale ja bym nie chciał żeby mi w środku z każdej strony na zielono świeciło... |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
|