Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
10 Lip 2014, 16:11
[MK3] Alternator - Lampka ładowania
Autor Wiadomość
Marcink 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 36
Skąd: Knurów
Wysłany: 28 Cze 2013, 10:15   [MK3] Alternator - Lampka ładowania

Witam.
Ostatnio w mojej fieście (1.4) wymieniłem regulator napięcia, parę miesięcy wcześniej szczotkotrzymacz.
Gdy jadę autostradą przy 130 km/h (3500 obrotów) zaczyna świecić mi się kontrolka ładowania. Gdy zmniejszę prędkość wszystko wraca do normy.
Zauważyłem również że mam włączone światła, hamuje, dmuchawa na III to lampka ładowania lekko się świeci ale widać to tylko nocą.
Dodam że świece , przewody i akumulator były wymienione niedawno.
Co może byś przyczyną takiego zachowania się samochodu ??
Alternator to bosch.
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Cze 2013, 22:36   

Marcink, Miernik w łapki i pomierz napięcia :fox:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Marcink 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 36
Skąd: Knurów
Wysłany: 29 Cze 2013, 23:06   

W poniedziałek podskoczę do specjalisty od akumulatorów żeby przemierzył samochód.
Czy to może być wina źle naciągniętego paska ??
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Cze 2013, 23:51   

Może być
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Marcink 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 36
Skąd: Knurów
Wysłany: 1 Lip 2013, 15:46   

Dzisiaj byłem sprawdzić ładowanie. Okazuje się że przy dużym obciążeniu nie ma ładowania.
Jak już pisałem wymieniłem pół roku temu szczotkotrzymacz, 4 miesiące temu regulator napięcia który padł i dwa tygodnie temu go znowu wymieniłem ( urwało szczotkę).
Jutro będę go rozbierał i pytam was Od czego zacząć poszukiwania.
Czy w ogóle jest sens czy wymienić alternator na nowy ??
Nie wiem czy dobrze szukam (http://allegro.pl/alterna...3341158952.html ) czy też szukać używanych cześć ze szrotów ??
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Lip 2013, 01:35   

zacznij od sprawdzenia wszystkich połączeń akumulator alternator. często zjada przewody w oczkach. Zmierz napięcie na alternatorze a nie na akumulatorze jak mierzą wszystkie fachowce .
 
 
 
Marcink 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 36
Skąd: Knurów
Wysłany: 2 Lip 2013, 11:08   

Nie wiem czy dobrze dedukuje ale cos mi się zdaje że przy dużych obrotach wyłamuje mi te szczotki w regulatorze napięcia. I czy jest w ogóle jest taka możliwość ??
Chodzi mi o ten "rowek" do którego wchodzi szczotka.
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Lip 2013, 17:52   

to jest praktycznie nie możliwe by szczotka się złamała od pierścienia.
 
 
 
Marcink 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 36
Skąd: Knurów
Wysłany: 2 Lip 2013, 21:49   

Niby się wyklucza, ale 2 regulatory tak poszły i zawsze ta sama szczotka. Liczę że ten też jest wyrwany.
Jedna szczotka zawsze bardziej zużyta była.
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Lip 2013, 23:09   

pierścienie można wymienić. W razie co.
 
 
 
Marcink 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 36
Skąd: Knurów
Wysłany: 10 Lip 2013, 12:37   

Dzisiaj pojawił się kolejny problem z moja fiestką.
Przejechałem 70 km, auto zagrzało się dosyć mocno, temp podeszła pod N, podjechałem pod sklep wyłączyłem silnik, wracam za 3 minuty auto nie odpala po przekręceniu stacyjki. Poczekałem aż dmuchawa się wyłączy i ostudzi silnik, przekręcam stacyjkę i nic. Auto milczy. Dopiero na popych odpalił. Przyjechałem do domu odpala bez problemu.

Czy to są winne szczotek w rozruszniku ?? Że jak są ciepłe to sie nie rozszerzają ?
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Lip 2013, 18:10   

Raczej oś wirnika lub tuleje w które oś wirnika wchodzi.

Przygasają kontrolki?
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Marcink 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 36
Skąd: Knurów
Wysłany: 10 Lip 2013, 19:09   

Co do alternatora to masz racje, gdy jade tak szybko wszystko przygasa, nawet zegar słabiej świeci i zapala się powoli kontrolka ładowania. Jak puszcze gaz to zapali się tak mocno i zaraz wraca wszystko do normy.

A co do tego że nie odpala to wszystko świeci, działa, a jak przekręcę stacyjkę to słychać cykniecie gazu ale zero reakcji. Teraz przejechałem 30 km i auto działa normalnie ... Więc nie wiem czemu się tak robi ;/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.