Przesunięty przez: szynszyl 10 Lip 2014, 16:11 |
[MK3] Alternator - Lampka ładowania |
Autor |
Wiadomość |
Marcink
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 32 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 36 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 28 Cze 2013, 10:15 [MK3] Alternator - Lampka ładowania
|
|
|
Witam.
Ostatnio w mojej fieście (1.4) wymieniłem regulator napięcia, parę miesięcy wcześniej szczotkotrzymacz.
Gdy jadę autostradą przy 130 km/h (3500 obrotów) zaczyna świecić mi się kontrolka ładowania. Gdy zmniejszę prędkość wszystko wraca do normy.
Zauważyłem również że mam włączone światła, hamuje, dmuchawa na III to lampka ładowania lekko się świeci ale widać to tylko nocą.
Dodam że świece , przewody i akumulator były wymienione niedawno.
Co może byś przyczyną takiego zachowania się samochodu ??
Alternator to bosch. |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Cze 2013, 22:36
|
|
|
Marcink, Miernik w łapki i pomierz napięcia |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Marcink
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 32 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 36 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 29 Cze 2013, 23:06
|
|
|
W poniedziałek podskoczę do specjalisty od akumulatorów żeby przemierzył samochód.
Czy to może być wina źle naciągniętego paska ?? |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Cze 2013, 23:51
|
|
|
Może być |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Marcink
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 32 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 36 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 1 Lip 2013, 15:46
|
|
|
Dzisiaj byłem sprawdzić ładowanie. Okazuje się że przy dużym obciążeniu nie ma ładowania.
Jak już pisałem wymieniłem pół roku temu szczotkotrzymacz, 4 miesiące temu regulator napięcia który padł i dwa tygodnie temu go znowu wymieniłem ( urwało szczotkę).
Jutro będę go rozbierał i pytam was Od czego zacząć poszukiwania.
Czy w ogóle jest sens czy wymienić alternator na nowy ??
Nie wiem czy dobrze szukam (http://allegro.pl/alterna...3341158952.html ) czy też szukać używanych cześć ze szrotów ?? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Lip 2013, 01:35
|
|
|
zacznij od sprawdzenia wszystkich połączeń akumulator alternator. często zjada przewody w oczkach. Zmierz napięcie na alternatorze a nie na akumulatorze jak mierzą wszystkie fachowce . |
|
|
|
 |
Marcink
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 32 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 36 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 2 Lip 2013, 11:08
|
|
|
Nie wiem czy dobrze dedukuje ale cos mi się zdaje że przy dużych obrotach wyłamuje mi te szczotki w regulatorze napięcia. I czy jest w ogóle jest taka możliwość ??
Chodzi mi o ten "rowek" do którego wchodzi szczotka. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Lip 2013, 17:52
|
|
|
to jest praktycznie nie możliwe by szczotka się złamała od pierścienia. |
|
|
|
 |
Marcink
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 32 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 36 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 2 Lip 2013, 21:49
|
|
|
Niby się wyklucza, ale 2 regulatory tak poszły i zawsze ta sama szczotka. Liczę że ten też jest wyrwany.
Jedna szczotka zawsze bardziej zużyta była. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Lip 2013, 23:09
|
|
|
pierścienie można wymienić. W razie co. |
|
|
|
 |
Marcink
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 32 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 36 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 10 Lip 2013, 12:37
|
|
|
Dzisiaj pojawił się kolejny problem z moja fiestką.
Przejechałem 70 km, auto zagrzało się dosyć mocno, temp podeszła pod N, podjechałem pod sklep wyłączyłem silnik, wracam za 3 minuty auto nie odpala po przekręceniu stacyjki. Poczekałem aż dmuchawa się wyłączy i ostudzi silnik, przekręcam stacyjkę i nic. Auto milczy. Dopiero na popych odpalił. Przyjechałem do domu odpala bez problemu.
Czy to są winne szczotek w rozruszniku ?? Że jak są ciepłe to sie nie rozszerzają ? |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 10 Lip 2013, 18:10
|
|
|
Raczej oś wirnika lub tuleje w które oś wirnika wchodzi.
Przygasają kontrolki? |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
Marcink
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 32 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 36 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 10 Lip 2013, 19:09
|
|
|
Co do alternatora to masz racje, gdy jade tak szybko wszystko przygasa, nawet zegar słabiej świeci i zapala się powoli kontrolka ładowania. Jak puszcze gaz to zapali się tak mocno i zaraz wraca wszystko do normy.
A co do tego że nie odpala to wszystko świeci, działa, a jak przekręcę stacyjkę to słychać cykniecie gazu ale zero reakcji. Teraz przejechałem 30 km i auto działa normalnie ... Więc nie wiem czemu się tak robi |
|
|
|
 |
|