[MK3] swap xr2i cvh -> rs1800 |
Autor |
Wiadomość |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 5 Cze 2013, 20:19 [MK3] swap xr2i cvh -> rs1800
|
|
|
Witam. Ze wzgledu na obróconą panewkę, a potem dziurę w bloku planuję zrobić swapa z silnika 1.6 cvh na 1.8 zetec 130KM. Silnik mam, ale zanim zaczne się zabierać za całą operację i zablokuje garaż to chciałbym się dowiedzieć jakie części konkretnie potrzebuję i czy powinienem liczyć sie z jakimiś przeszkodami, związanymi z przeróbką czegoś. Generalnie wiem, że skrzynia z poprzedniego motoru będzie pasować, dlatego też nie została wyjęta. Czy będzie jakiś problem z mocowaniem silnika z prawej strony? Jeśli to ma jakieś znaczenie, to silnik ten pochodzi z escorta.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 5 Cze 2013, 20:48
|
|
|
Tylną łape silnika możesz zostawić z CVH trzeba ją delikatnie przerobić i będzie pasowała.
Przednią łapę najlepiej jak byś miał z fiesty ale można dorobić drążek stabilizujący (patrz temat Peedro). Chłodnica z CVH będzie OK ale będziesz musiał dać przewód górny (termostat-chłodnica) z escorta aby mieć włącznik wentylatora. Dolny wąż to albo rzeźba albo zakup ori z fiesty zetec. Wiązkę z kompem można zostawić z escorta ale trzeba trochę porzeźbić lepiej dać ori z fiesty. reszta przewodów wodnych również wymaga modyfikacji.
Układ wydechowy: portki z escorta pasują ale trzeba uciąć mniej więcej pod miską oklejową i dorobić do środkowego. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 36 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 804 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 6 Sie 2013, 14:15
|
|
|
Podkleje się do tematu aby nie tworzyć nowego.
Czy plastikowy kolektor ssący z Zeteca 2.0 Mondeo będzie ok czy jest za duży i szukać tego z RKC? Chodzi mi głównie o to czy Mondeowy mieści się między blokiem a grodzią i jest miejsce na prace silnika czy tez nie. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 6 Sie 2013, 14:16
|
|
|
odpowiedź TU |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 36 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 804 Skąd: Złotów
|
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Sie 2013, 15:13
|
|
|
Właśnie, ze nie, sam obaliłem własną teorię i kolek z 2.0 idzie wsadzić, ale trzeba troszke pokombinować. Co do nr 2 to tak są mniejsze przeloty |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 6 Sie 2013, 17:01
|
|
|
Peedro ma kolektor z mdo z tego co kojarze i właśnie skracał króćce nagrzewnicy, by pasiło |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 6 Sie 2013, 21:04
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Peedro ma kolektor z mdo z tego co kojarze i właśnie skracał króćce nagrzewnicy, by pasiło |
|
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
NOMICHALEK

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 76 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 6 Sie 2013, 23:39
|
|
|
Podkleje sie dokładnie trzeba skrócic króce od nagrzewnicy i bedzie ok a obejmy do skrecania wezy od nagrzewnicy mam w srodku skrecone nie w komorze silnika i jest ok. |
_________________
 |
|
|
|
 |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 7 Sie 2013, 17:29
|
|
|
U siebie mam kolektor z 1.8 escort i nic nie musiałem skracać, nawet troszkę luzu zostało. |
|
|
|
 |
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 36 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 804 Skąd: Złotów
|
|
|
|
 |
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 36 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 804 Skąd: Złotów
|
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 36 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 804 Skąd: Złotów
|
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 13 Sie 2013, 09:03
|
|
|
-tak jedynie koło paskowe 6pk musisz załozyć
-z efi tak |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
acti357

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 9 Paź 2013, 20:19
|
|
|
Orientuje się ktoś czy następujące graty z 1,6 16v pasują do 1,8 16v?
- miska olejowa (+smok, pompa, bagnet)
- kolektory
- koło zamachowe, sprzęgło
- pompa wody |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 9 Paź 2013, 20:22
|
|
|
miska tak
kolektory pasują, tyle ze mają różne przepływowości
koło zamachowe inne było w 1.8 130 z chyba escorta (bo tam mtx siedział?), ale komplet można przełożyć (o ile skrzynia będzie ib5/bc)
pompa wody pasuje. |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Paź 2013, 09:24
|
|
|
acti357 napisał/a: | Orientuje się ktoś czy następujące graty z 1,6 16v pasują do 1,8 16v?
|
Wszystko pasuje. RS1800 miała zwykłą skrzynię B5/IB5, zamach i sprzęgło takie same, kolektory też tyle, że różne pojemności dolou i wydechu. Łapy i cały osprzęt P&P o ile rozmawiamy o swapie fiesta -> fiesta bo jeżeli obecnie masz silnik z nowszego escorta to musisz przełożyć z niego skrzynię i rozrusznik. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
acti357

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 10 Paź 2013, 16:35
|
|
|
BuMeL napisał/a: | jeżeli obecnie masz silnik z nowszego escorta to musisz przełożyć z niego skrzynię i rozrusznik. |
Jak rozumiem chodzi o umiejscowienie rozrusznika przód/tył |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10 Paź 2013, 16:40
|
|
|
a czemu? |
|
|
|
 |
|