Przesunięty przez: van 7 Kwi 2014, 14:32 |
[MK2] Silnik 1.6 8V gaźnik i 1.6 8V monowtrysk |
Autor |
Wiadomość |
MarcinGw
Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: L
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 83 Skąd: DT
|
Wysłany: 21 Sty 2013, 20:17 [MK2] Silnik 1.6 8V gaźnik i 1.6 8V monowtrysk
|
|
|
Witam
Prosze o pomoc, czy jest możliwe przełożenie na blok silnika z Escorta albo Feisty Mk3 1.6 z monowtryskiem gaźnika ? Co oprócz gaźnika należy wymienić ?
Silnik ma chodzić pod instalacją silnika gaźnikowego, tylko ze wzgledu na słabą dostepnośc silników gaxnikowych rozważam taką możliwość.
Z góry dziękuje Pozdrawiam Marcin |
_________________ Mk1 1979r Lalunia
MK2 XR2 1989 Piękna i Bestia |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Sty 2013, 20:56, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 21 Sty 2013, 20:40
|
|
|
chcesz słupek z głowicą EFi uzbroić w gaźnik?
Powinno być ok ale trzeba sprawdzić czy wycięcia pod wtryski nie będą wystawało poza kolektor z gaźnika
a jak w drugą stronę to był już temat poruszany kilka razy |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 21 Sty 2013, 20:45
|
|
|
kolektora z mono ani z gaźnika nie założysz pod EFI
ale na mono już tak bo to prawie to samo |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
MarcinGw
Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: L
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 83 Skąd: DT
|
Wysłany: 21 Sty 2013, 20:54
|
|
|
Przepraszam pomyliłem się nie EFI a monowtrysk. Chce na blok monowtryska 1.6 założyć gaźnik. |
_________________ Mk1 1979r Lalunia
MK2 XR2 1989 Piękna i Bestia |
|
|
|
 |
MarcinGw
Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: L
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 83 Skąd: DT
|
Wysłany: 21 Sty 2013, 20:55
|
|
|
Laskosz, Dzięki za zainteresowanie, powiedz prosze co oprócz kolektora muszę wymienić żeby to śmigałao w mojej XR2 ? Zapłon ten sam ? |
_________________ Mk1 1979r Lalunia
MK2 XR2 1989 Piękna i Bestia |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 21 Sty 2013, 20:59
|
|
|
w głowicy efi jest zaślepka którą wybijasz i przykręcasz aparat
róznica raczej w kanale ssącym jak założysz kolektor ssący z mono do efi to będzie szczelina.
oto róznice:
u góry kanały ssące z EFi na dole z mono-wtrysku / gaźnika
poniżej foto jak wygląda uszczelka z gaźnika na głowicy z EFi:
 |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
MarcinGw
Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: L
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 83 Skąd: DT
|
Wysłany: 21 Sty 2013, 21:02
|
|
|
luki, głowica mono i gaźnik jest taka sama ? zapłon też ? różnica tylko w kolektorze ? elektryka ta sama ? |
_________________ Mk1 1979r Lalunia
MK2 XR2 1989 Piękna i Bestia |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Sty 2013, 23:18
|
|
|
Zacznijmy od tego że gaźnik nie ma elektryki, co najwyżej 2-3 przewody |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
MarcinGw
Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: L
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 83 Skąd: DT
|
Wysłany: 22 Sty 2013, 07:01
|
|
|
Monowtrysk też conajwyżej 2-3 przewody co kolokwialnie nazwałem elektryką. |
_________________ Mk1 1979r Lalunia
MK2 XR2 1989 Piękna i Bestia |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Sty 2013, 07:06
|
|
|
MarcinGw, mono: silniczek (4 przewody), CPP (3 przewody) Temperatura x2 (2x2 przewody) MAP itp,,, gaźnik: zawór odcinający biegu jałowego - 1 przewód, jak jest auto ssanie to +2 przewody |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
MarcinGw
Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: L
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 83 Skąd: DT
|
Wysłany: 22 Sty 2013, 07:33
|
|
|
JoeMix, A jak z zapłonem ? |
_________________ Mk1 1979r Lalunia
MK2 XR2 1989 Piękna i Bestia |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Sty 2013, 13:30
|
|
|
Gaznik ma swój zapłon, mono ma wszystko zintegrowane razem w jeden komputer |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
MarcinGw
Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: L
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 83 Skąd: DT
|
Wysłany: 22 Sty 2013, 14:55
|
|
|
JoeMix, Dzięki dotychczasową pomoc <piwko> Napisz prosze jeszcze czy w związku z tym co napisałes o zapłonie trzeba wymienić głowic czy wystarczy sam aparat ? Wałek rozrządu jest taki sam ?
Po numerach części wałka rozrzadu wychodzi że taki sam jest wałek jak w Escorcie 102 KM Orionie itp. |
_________________ Mk1 1979r Lalunia
MK2 XR2 1989 Piękna i Bestia |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Sty 2013, 20:12
|
|
|
A tego to nie wiem, EFI ma zapłonie w układzie DIS więc nie ma rozdzielcza i typowego aparatu zaplonowego,,, można albo zamontować bezobslugowy z mk3 w zaniku lub jakoś zamontować aparat |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 22 Sty 2013, 21:20
|
|
|
zacznijmy od tego co masz pod maską teraz
do silnika z monowtrysku zakładasz kolektor z gaźnikiem , odkręcasz zaslepke pompki paliwa - przykręcasz pompkę (sprawdź czy wałek ma krzywke do napędu), wybijasz zaślepke z boku głowicy i montujesz aparat zapłonowy, regulujesz i jeździsz
zerknij w mój temat o mojej mk1 od pierwszej strony masz zabawe z włożeniem 1.4cvh które było na mono a złożyłem to na gaźniku
jak coś to dzwoń w rozsądnych godzinach 668 809 907 |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
MarcinGw
Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: L
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 83 Skąd: DT
|
Wysłany: 22 Sty 2013, 21:57
|
|
|
Laskosz, silnik do mojej Mk2 xr2
ale chyba już wszystko wyjaśniłeś, dzięki i pozdrawiam, widzę że też jesteś z bliskich okolic więc do zobaczenia na spocie lub drodze |
_________________ Mk1 1979r Lalunia
MK2 XR2 1989 Piękna i Bestia |
|
|
|
 |
|