[Ogólny] Zalewa się ? Tylko na dwóch wtryskach. |
Autor |
Wiadomość |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 20 Lis 2012, 22:13 [Ogólny] Zalewa się ? Tylko na dwóch wtryskach.
|
|
|
potrzebuję wskazówkę gdzie szukać usterki.
obawy: po dłuższym staniu po odpaleniu po ok 3 sekundach zaczyna kopcic na szaro. czuc dużo paliwa w spalinach. po przyłożeniu kartki, ręki do wydechu nie pozostawia osadu więc to nie olej. potym jak silnik sie rozgrzeje, wylacze go i wlacze ponownie to nie kopci.
swieca 1 i 4 są troche mokre. pozostale są w miare ok.
podczas jazdy nie kopci zauważalnie.
wymienione dwa komplety wtrysków.
jakies pomysly?
moze regulator cisnienia paliwa na listwie?
moze sterowanie? podaje wiecej paliwa na 1 i 4 wtrysk? jak to ustawic
moze czujnik temp? |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Lis 2012, 17:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 20 Lis 2012, 22:17
|
|
|
albo nie przepala. spróbuj jeszcze dawkę paliwa mu ustawić na analizatorze spalin. ustaw równą przerwę na świecach. do wszystkich wtrysków paliwo idzie po równo bo są na jednej listwie. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 20 Lis 2012, 22:30
|
|
|
yyy... to chyba jasne ze idzie takie samo paliwo jak jest common rail.
moje domysly raczej idą w stronę sterowania dawką wtrysku przez komputer, ewentualnie jakąś mechaniczną usterkę.
co do analizatora, to co bede ustawial jak jest jakas usterka?? |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 20 Lis 2012, 22:51
|
|
|
napięcia a wtryskach jednakowe, bo skoro mówimy o efi to prądy są stałe po stacyjce, a masą (sygnałem) komp steruje? |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 20 Lis 2012, 23:40
|
|
|
w CVH n/a jest tak że na oby pinach wtyczki jest stały plus zamieniany przez kompa na masę. tu idzie b.duży prąd więc ostrożnie. wierzyć się nie chce żeby dwa komplety wtrysków tak samo uszkodzone były. wyciągnij listwę i zobacz jak wtryski sikają (ile paliwa, czy po równo i czy nie leją strugi tylko taką mgiełke robią) |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 21 Lis 2012, 10:30
|
|
|
wygląda to tak:
a może to olej? moze przez uszczelniacze zaworowe leci? |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Lis 2012, 12:25
|
|
|
1 i 4 jest na wspólnej połówce cewki . Więc trzeba podmienić cewkę. |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 21 Lis 2012, 18:49
|
|
|
stafcio, przeca robiłeś remont silnika i zostawiłeś stare uszczelniacze? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 21 Lis 2012, 20:33
|
|
|
Uszczelniacze są nowe ale chyba źle zamontowane, chociaż nie wiem co można spartolic składając zawory. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Lis 2012, 23:28
|
|
|
podmień cewkę. |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 22 Lis 2012, 22:44
|
|
|
diodalodz napisał/a: | podmień cewkę. |
bede wdzieczny jak podasz jaka jest zależność między cewką a wtryskiwaczami. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Lis 2012, 22:49
|
|
|
stafcio, a skąd masz pewność że to wtryskiwacze? Moze paliwo podają OK, tylko jest kiepska iskra i się nie spala jak powinno,,, jaki jest problem zamienić miejscami wtryski,,, a jeszcze łatwiej i szybciej zamienisz miejscami pary cylindrów na zapłonie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Lis 2012, 14:04
|
|
|
Robiłem kilka aut w życiu które kopciły tak jak by był padnięte uszczelniacze. Po wymianie cewki problem znikał. Piszę jak człowiekowi dobremu. Ze jeśli 1 i 4 to wspólna jest tylko cewka . Jak masz oscyloskop to możesz pomierzyć czasy wtrysku na 1 i 2 , i 3 i 4. Inaczej ci pomóc nie mogę. |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 23 Lis 2012, 23:50
|
|
|
na zaworach wydechowych widać zacieki. poza tym ja nie widze żadnej zależności pomiędzy cewką a wtryskiwaczami. wiem ze iskra idzie parami i jedna jest tracona, ale to w żaden sposób nie koresponduje z wtryskami.
wydaje mi sie, że jednak totaj kwestią są wtryski. zwłaszcza że zaczął mocniej kopcić jak zrobiłem płukanie silnika o którym zapomniałem wcześniej.
 |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Lis 2012, 16:09
|
|
|
stafcio napisał/a: | na zaworach wydechowych widać zacieki |
Po czym te zacieki ?
Jak kopci to raczej przez ssące, bo tam jest niższe ciśnienie niż nad głowicą.
A po za tym, jaki związek ma płukanie silnika z lejącymi wtryskami. Czytasz czasami co piszesz ? |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 16:56
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Robiłem kilka aut w życiu które kopciły tak jak by był padnięte uszczelniacze. Po wymianie cewki problem znikał. Piszę jak człowiekowi dobremu. Ze jeśli 1 i 4 to wspólna jest tylko cewka . Jak masz oscyloskop to możesz pomierzyć czasy wtrysku na 1 i 2 , i 3 i 4. Inaczej ci pomóc nie mogę. |
Dioda, wytlumacz mi mechanizm współpracy cewki z wtryskiwaczami. Wydaje mi się że kiedyś o tym czytałem ale nie mogę tego znaleźć |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 17:03
|
|
|
przeca to proste.
wtrysk daje paliwo a cewka iskrę. paliwo nie spala się bo iskra na świecy jest słaba lub jej wcale nie ma. i wszystko w temacie. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
|