[MK4] Remont silnika 1,25i czy warto?? |
Autor |
Wiadomość |
darkN
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Wrz 2012 Posty: 4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 5 Paź 2012, 11:09 [MK4] Remont silnika 1,25i czy warto??
|
|
|
Witam wszystkich bardziej doświadczonych forumowiczów,
mam pytanie odnośnie mojej maszyny i jej serca.
Serce ma 1,25 pojemnośc i puka od 99r i nie dawno przy rutynowej kontroli oleju i uzupełnianiu jego braków doznałem lekkiego szoku. Otóż brakowało w silniku 2 litrów oleju - objawów wizualnych, dźwiękowych brak - kałuż pod autem nie zauważyłem, niebieskich bąków też.
Przyjmuje czarny scenariusz, że silnik powoli kończy żywota.
1 pytanie: jest sens to reanimować, rozkręcić i naprawić? Jak z dostępnością części i czy kosztowo to się opłaci?
2 pytanie: a moze wymienic silnik, czytalem na forum ze 1,4 podobno pasuje idealnie.
3 pytanie: znacie kogos kto moglby to za przyzwoite pieniadze zrobic we Wroclawiu? (naprawic, ewentualnie znalezc i wymienic silnik)
Dodam, ze jeszcze mam do wymiany przekladnie kierownicza i sprzeglo. Wiec roboty troche bedzie
pozdrawiam
Darek |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 5 Paź 2012, 22:39
|
|
|
pytanie ile kilometrów przejechałeś od ostatniej kontroli poziomu oleju |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 5 Paź 2012, 23:05
|
|
|
Skoro rutynowo, to pewnie z 10'000... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
szumi81
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 70 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 6 Paź 2012, 19:04
|
|
|
Zmierz kompreche. 2 litrowy wyciek oleju i by nie zauważył? Jak przyjdzie do roboty to możemy zrobić tylko napisz wcześniej to się zgadamy i zrobimy. Benzyniaki są spoko a Diesli się uczę. Trudno stwierdzić co tak naprawdę się dzieje dopóki się nie rozkręci i nie zajrzy. Mogły pójść nawet pierścienie olejowe i spala Ci olej. Przyczyn może być wiele. Daj znać co i jak... |
_________________

 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 6 Paź 2012, 21:28
|
|
|
jak nie kopci i nie ucieka bokami to pewnie zapieczone pierścionki |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
darkN
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Wrz 2012 Posty: 4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Paź 2012, 20:38
|
|
|
Dzieki za radę na dobry początek. Jutro jadę do pierwszego lepszego warsztatu i sprawdzam kompresję. cdn... |
|
|
|
 |
darkN
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Wrz 2012 Posty: 4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17 Paź 2012, 14:09
|
|
|
Udało mi sie w koncu sprawdzić ową kompresje. Jak sie okazało nie jest to taki prosty temat jak myślałem na początku. W pierwszym lepszym warsztacie Pan mechanik chciał mi sprawdzić kompresje w oponach... No coż grunt to dobrze zrozumieć klienta
Ale mam już wyniki: Kompresja na każdym cylindrze jest dobra, od 11 do 12 barów.
Po zdjęciu kopułek ze świec okazało sie ze w komorze nad świecami jest dosyć dużo oleju, co by oznaczało wyciek górny. Nie dawno tą uszczelkę miałem wymienianą i nawet była zabezpieczona silikonem bo mechanik stwierdził duże przedmuchy.
Rozmawiałem wstępnie z kolesiem, który mi mierzył kompresje i wg niego wymiana pierścieni, simeringów, uszczelek etc to koszt ok 1400zł - co wy na to? |
|
|
|
 |
hubi_2006

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 17 Paź 2012, 17:55
|
|
|
darkN, sam stoję przed pomiarem kompresji itd, ale wycena podana przez Twojego mechanika jest chora. Chyba, że liczy z robocizną
Moim zdaniem nieopłacalny zabieg przy tych kosztach.
Co do silnika 1.4, 1.6 ze sporta/focusa i 1.7 z pumy zastanowiłbym się jakie masz szanse na znalezienie zdrowego motoru? 1.4 w fieście był zapewne pałowany w przeszłości. 1.7 z pumy... tak sprzedawca pewnie będzie wkręcał, że użytkowany przez starszą kobietę 1.6 z focusa? Jak znajdziesz egzemplarz z rodzinnego kombi to można wierzyć, że jest zdrowy. Uważam jednak, że każdy silnik przed swapem i tak warto skontrolować (zdjąć głowicę) i wymienić rozrząd (wiem, że to oczywiste ).
Przynudzę, ale musisz sobie policzyć ile tą fiestą chciałbyś jeszcze jeździć i czy stać Cię na wydanie przynajmniej 1.5-2k PLN wzwyż na swap silnika. |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
 |
Wisni@

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 32 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
|
|
|
 |
darkN
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Wrz 2012 Posty: 4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18 Paź 2012, 12:56
|
|
|
Olej mam 5W40 Castrola.
a te 1400 to z robociną oczywiście.
Z wymianą silnika to też loteria, bo tak naprawde to do konca nie wiadomo co w nim siedzi. Koszt wymiany jest podobny ale za chwilę można znowu stanąć przed takim samym problemem wiec bardziej jestem skłonny jednak ku remontowi.
Tylko czy ta kwota jest realną i akceptowalną? |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 18 Paź 2012, 14:13
|
|
|
darkN napisał/a: | Z wymianą silnika to też loteria, bo tak naprawde to do konca nie wiadomo co w nim siedzi. Koszt wymiany jest podobny ale za chwilę można znowu stanąć przed takim samym problemem wiec bardziej jestem skłonny jednak ku remontowi. | Mam do sprzedania (w idealnym stanie) silnik Duratec 1,25 z mojej Fiesty (2006r) o przebiegu 64kkm, od wymiany do wymiany nie wymagał nigdy dolewek oleju... Sam silnik jest z 2005r produkcji, do wymiany rozrządu zostało jeszcze 3 lata lub ok 50kkm... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 21 Paź 2012, 20:56
|
|
|
darkN napisał/a: | Ale mam już wyniki: Kompresja na każdym cylindrze jest dobra, od 11 do 12 barów.
Po zdjęciu kopułek ze świec okazało sie ze w komorze nad świecami jest dosyć dużo oleju, co by oznaczało wyciek górny. Nie dawno tą uszczelkę miałem wymienianą i nawet była zabezpieczona silikonem bo mechanik stwierdził duże przedmuchy.
Rozmawiałem wstępnie z kolesiem, który mi mierzył kompresje i wg niego wymiana pierścieni, simeringów, uszczelek etc to koszt ok 1400zł - co wy na to? |
Czegoś tu Qrwa nie rozumiem. Jak kompresja dobra to po co wymieniać pierścienie i całą resztę. Że tak powiem koleś cie w rogi wali na kase
Zmień NATYCHMIAST "mechanika". |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 21 Paź 2012, 21:20
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Czegoś tu Qrwa nie rozumiem. Jak kompresja dobra to po co wymieniać pierścienie i całą resztę. |
mechanikiem nie jestem, ale jak puszczają pierścienie olejowe to kompresja będzie ok |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 21 Paź 2012, 21:43
|
|
|
Marcinowaty, jeśli pierscienie olejowe puszczają, lub ogolnie zapieczone są to kompresja będzie ok lub zblizona do wartości nominalnych. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 22 Paź 2012, 20:39
|
|
|
"Pomiar ciśnienia sprężania silnika służy do ogólnego sprawdzenia stopnia zużycia: tłoków, pierścieni tłokowych, gładzi cylindra oraz przylgni zaworów i ich gniazd.
Pomiar ciśnienia sprężania pozwala również ocenić stan uszczelki pod głowicą i wykluczyć lub potwierdzić jej uszkodzenie. "
ale uwaga:
Trzeba mieć na uwadze, iż w przypadku znacznego zużycia pierścieni tłokowych i nadmiernego tzw. "brania oleju", mogą wystąpić wyjątkowo wysokie ciśnienia sprężania (wyższe niż nominalnie).
Gdy pomiar ciśnienia sprężania wskazuje wyjątkowo wysokie ciśnienia sprężania a silnik pobiera znaczną ilość oleju, może to świadczyć o istotnym zużyciu pierścieni tłokowych, tłoków i cylindrów. Przewrotnie, wysokie ciśnienia sprężania w tym przypadku nie są wynikiem braku zużycia pierścieni tłokowych ale ich nadmiernym zużyciem. Uszczelnienie w tym przypadku jest spowodowane olejem silnikowym który przedostaje się do cylindra i równocześnie uszczelnia parę tarcia pierścień-cylinder.
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
Bierze olej ten silnik do "remontu"? |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
 |
|