[MK3] Swap z 1.1 na 1.6 8V EFI - problem z wtryskami |
Autor |
Wiadomość |
guma_3d
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 22 Skąd: Nieborza
|
Wysłany: 20 Kwi 2012, 23:33 [MK3] Swap z 1.1 na 1.6 8V EFI - problem z wtryskami
|
|
|
potrzebuje pomocy, nie wiem gdzie mam juz szukac.. nic na forum nie znalazlem ani w necie, potrzebuje schemat podlaczenia wtrysku. gdzie zasilanie, powrot, przelew.... i czy jak przechodzi sie na wielopunkt z monowtrysku trzeba zmienic jakis przekaznik?? (moja hipoteza) |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Kwi 2012, 11:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 10:20
|
|
|
guma_3d napisał/a: | jak przechodzi sie na wielopunkt z monowtrysku trzeba zmienic jakis przekaznik? | Jaki przekaźnik,,, musisz cała elektrykę od mono wywalić a wstawić ta od wielowtrysku, w aucie zostaje kawałek instalacji od pompy paliwa i podłączenie do zegarów itp rzeczy, a wszystko co steruje silnikiem musi być od tego silnika,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marek

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 10:47
|
|
|
A co sie dzieje? Pompe paliwa zalozyles z 1.6 Efi? Zasilanie listwy masz na przewodzie przykrecanym do listwy, powrot na wyjsciu z reg cisnienia paliwa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
guma_3d
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 22 Skąd: Nieborza
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 15:00
|
|
|
nigdzie nie przeczytalem o pompie paliwa wiec nie jest zmieniona. co ona da? jest jakas bardziej wydajna czy mniej? poza tym silnik wstawiony, uklad chlodzenia jest, elektryka jest. pytanie kolejne Dlaczego odma jest (na zdjeciach tak widac) polaczona z listwa wtryskiwaczy? |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 15:17
|
|
|
guma_3d napisał/a: | nigdzie nie przeczytalem o pompie paliwa wiec nie jest zmieniona. co ona da? jest jakas bardziej wydajna czy mniej? poza tym silnik wstawiony, uklad chlodzenia jest, elektryka jest. pytanie kolejne Dlaczego odma jest (na zdjeciach tak widac) polaczona z listwa wtryskiwaczy? |
pompa z 1.1 może zostać.
do listwy wtryskiwaczy nie jest podłączona odma tylko podciśnienie kolektora odpowiadające za regulacje cisnienia paliwa na listwie |
|
|
|
 |
guma_3d
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 22 Skąd: Nieborza
|
|
|
|
 |
Marek

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 15:38
|
|
|
Pompa z 1.1 nie moze zostac, co innego jakby bylo to mk3.5, Odma ma byc podlaczona do kroccow kolektora ssacego ktore sa przy samej glowicy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
guma_3d
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 22 Skąd: Nieborza
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 16:18
|
|
|
ale dlaczego ta pompa nie moze zostac? |
|
|
|
 |
Marek

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 17:18
|
|
|
Bo jest do monowtrysku i daje jesli dobrze pamietam 1.4bara cisnienia, a Efi potrzebuje 3barowej pompki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 17:45
|
|
|
Ale na pompie od 1,1 bez problemu odpali i pojedzie,,, może nie osiągnie pełnej mocy, ale spokojne da się jeździć,,, więc nie jest to problem na już uniemożliwiający uruchomianie silnika |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marek

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 17:46
|
|
|
A to dziwna teoria, moja tylko prycha i nic poza tym, tak samo bracika CVH. |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 17:58
|
|
|
Paliłem 1,6 efi na pompie elektrycznej od gaźnika,,, awaryjnie wpiętej przy awarii tej oryginalnej i może nie było idealnie ale jak wspomniałem dało się jechać,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marek

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 18:16
|
|
|
Nie wyobrażam sobie żeby EFI odpaliło i jeździło na 0.2 bara ciśnienia na listwie, bo takie ciśnienie daje pompa el do gaźnika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 18:18
|
|
|
Pompa była 1 barowa, czyli taka sama jak ma 1,1i tyle że na przewód montowana a nie w zbiorniku,,, dlatego pisałem ze powinien pojechac |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marek

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 18:29
|
|
|
No to ta pompa z gaźnika nie była, ciśnienie otwierało by ciągle zaworek iglicowy...
swoją drogą, nawet jeśli cudem odpali na pompie z HCS to prędzej czy później się spali w niej silnik z obciążenia, paliwo nie da rady wrócić powrotem bo regulator ciśnienia nie puści dalej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 18:36
|
|
|
No nie wiem od czego była, ja jej nie wyciągnąłem z auta tylko kupiłem w sklepie jako gaźnikową właśnie,,, 2 końcówki na przewody i wtyczka od zasilania,,, pompę mam od dawna różne silnik na niej jeździły w tym i gaźnikowe,,, Marek napisał/a: | prędzej czy później się spali w niej silnik z obciążenia, paliwo nie da rady wrócić powrotem bo regulator ciśnienia nie puści dalej | To fakt, na pełnym zbiorniku pewnie nic jej będzie bo cał będzie zamoczona, ale na rezerwie może się ugotować,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 18:52
|
|
|
pompa z monowtrysku i z efi jest taka sama, obie dobiją 3 bary
ciśnienie reguluje regulator paliwa
Maruś jak możesz tego nie wiedzieć |
|
|
|
 |
Marek

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 18:54
|
|
|
NIe jest taka sama Trochę dłużej bawię się w te klocki
W mk3.5 dopiero poszli po rozum do głowy i wsadzali taką samą. |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 19:27
|
|
|
Kurde zgłupieć od tego wszystkiego można,,, prawie jak ze ssaniem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 20:25
|
|
|
Marek, ja jeździłem jeden dzień na pompie z 1.1 mając zeta więc jestem słabym przykładem
ale Pietrek jeździ na pompie z 1.1 już grubo ponad rok mając kolejno CVH i zeteca więc...
a obaj mamy mk3 |
|
|
|
 |
|