
|
[MK5] różnice między silnikiem 1.25 model DHA a modelem DHB |
Autor |
Wiadomość |
regis440
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 22 Gru 2008 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Mar 2012, 20:06 [MK5] różnice między silnikiem 1.25 model DHA a modelem DHB
|
|
|
Witam.
Chciałbym się podzielić z wami informacjami które ciężko znaleźć a mogą się komuś przydać np. w sytuacji takiej jak ja miałem kiedy silnik zakończy swój żywot i żaden remont już mu nie pomoże. Posiadam Fieste MK5 rocznik 1999 (pierwsza seria). Miałem w niej zamontowany silnik 1.25 model DHB. udało mi się dogadać z gościem który sprowadza auta z Niemiec żeby mi poszukał i kupił kompletny silnik o takim samym oznaczeniu. Dwa tygodnie później silnik przyjechał na pierwszy rzut oka wyglądał identycznie. Po sprawdzeniu symbolu okazało się że jest to model DHA. Na szczęście silnik był kompletny brakowało jedynie przepustnicy, więc mogłem sprawdzić czym się różniły oba modele.
Różnice:
- kolektor wydechowy w DHA składa się z dwóch kawałków, a w DHB jest połączony odrazu z katalizatorem (rozstaw dziur , śrub, mocowań jest tak sam przełożyłem kolektor wydechowy bez problemów z DHB do DHA)
- kolektor dolotowy różni się jednym czujnikiem chyba temperatury powietrza w DHB umieszczony jest w kolektorze dolotowym w DHA prawdopodobnie w puszce z filtrem powietrza (przełożenie z DHB do DHA bez problemów)
- pompa wspomagania kierownicy w DHA znajduje się od strony napinacza paska w DHB od przodu silnika (mocowania w DHA jednak są przygotowane aby umieścić pompę od wspomagania od przodu silnika tak jak to jest w DHB, wiec również pompa od DHB poleciała do DHA)
- skrzynie biegów wygląda identycznie w obu modelach, jedynie różni się czujnikiem prędkościomierza w DHA ma dodatkowo linkę do prędkościomierza mechanicznego, ja przełożyłem czujnik z DHB i działa
- okablowanie, wszystkie czujniki mają takie same wtyczki jednak same kostki zbiorcze są inne prawdopodobnie jest to bardziej zależne od wersji nadwozia ja mam MK5 silnik prawdopodobnie siedział w MK4, przełożyłem okablowanie od DHB do DHA wszystko pasowało
Silnik po przełożeniu i zalania go nowymi płynami odpalił od kopa pięknie pracuje wszystko dział (wszystkie wskaźniki na desce pokazują poprawne wartości)
Wygląda, że model DHA od DHB różni się jedynie niuansami w osprzęcie a korpusy są identyczne. Mam nadziej, że te informacje się komuś przydadzą jak będzie zmuszony zrobić swapa albo będzie szukał części do silnika 1.25. Zachęcam do rozwinięcia tego tematu, może ktoś się orientuje czym różnią się kolejne wersje między sobą.
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez regis440 27 Mar 2012, 09:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Mar 2012, 00:12
|
|
|
Jeśli DHA/DHB to 3 literowy kod silnika, to są to takie same jednostki, różniące się jedynie osprzętem,,, to samo jest z TKA/B (litrowy silnik z mk1), FUA/B (1,4 z mk2) itp, ze zmianami osprzetu często idzie moc, różnice są kilku koni zazwyczaj,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
regis440
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 22 Gru 2008 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27 Mar 2012, 09:31
|
|
|
Parzych napisał/a: | regis440 napisał/a: | silnik był kompletny brakowało jedynie gaźnika | Nie wiedziałem że w MK5 jeszcze gaźniki montowali... |
już poprawione |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|