Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: 1.25, dha, dhb, mk4, mk5

[MK5] różnice między silnikiem 1.25 model DHA a modelem DHB
Autor Wiadomość
regis440 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Mar 2012, 20:06   [MK5] różnice między silnikiem 1.25 model DHA a modelem DHB

Witam.

Chciałbym się podzielić z wami informacjami które ciężko znaleźć a mogą się komuś przydać np. w sytuacji takiej jak ja miałem kiedy silnik zakończy swój żywot i żaden remont już mu nie pomoże. Posiadam Fieste MK5 rocznik 1999 (pierwsza seria). Miałem w niej zamontowany silnik 1.25 model DHB. udało mi się dogadać z gościem który sprowadza auta z Niemiec żeby mi poszukał i kupił kompletny silnik o takim samym oznaczeniu. Dwa tygodnie później silnik przyjechał na pierwszy rzut oka wyglądał identycznie. Po sprawdzeniu symbolu okazało się że jest to model DHA. Na szczęście silnik był kompletny brakowało jedynie przepustnicy, więc mogłem sprawdzić czym się różniły oba modele.

Różnice:
- kolektor wydechowy w DHA składa się z dwóch kawałków, a w DHB jest połączony odrazu z katalizatorem (rozstaw dziur , śrub, mocowań jest tak sam przełożyłem kolektor wydechowy bez problemów z DHB do DHA)
- kolektor dolotowy różni się jednym czujnikiem chyba temperatury powietrza w DHB umieszczony jest w kolektorze dolotowym w DHA prawdopodobnie w puszce z filtrem powietrza (przełożenie z DHB do DHA bez problemów)
- pompa wspomagania kierownicy w DHA znajduje się od strony napinacza paska w DHB od przodu silnika (mocowania w DHA jednak są przygotowane aby umieścić pompę od wspomagania od przodu silnika tak jak to jest w DHB, wiec również pompa od DHB poleciała do DHA)
- skrzynie biegów wygląda identycznie w obu modelach, jedynie różni się czujnikiem prędkościomierza w DHA ma dodatkowo linkę do prędkościomierza mechanicznego, ja przełożyłem czujnik z DHB i działa
- okablowanie, wszystkie czujniki mają takie same wtyczki jednak same kostki zbiorcze są inne prawdopodobnie jest to bardziej zależne od wersji nadwozia ja mam MK5 silnik prawdopodobnie siedział w MK4, przełożyłem okablowanie od DHB do DHA wszystko pasowało

Silnik po przełożeniu i zalania go nowymi płynami odpalił od kopa pięknie pracuje wszystko dział (wszystkie wskaźniki na desce pokazują poprawne wartości)
Wygląda, że model DHA od DHB różni się jedynie niuansami w osprzęcie a korpusy są identyczne. Mam nadziej, że te informacje się komuś przydadzą jak będzie zmuszony zrobić swapa albo będzie szukał części do silnika 1.25. Zachęcam do rozwinięcia tego tematu, może ktoś się orientuje czym różnią się kolejne wersje między sobą.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez regis440 27 Mar 2012, 09:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Mar 2012, 00:12   

Jeśli DHA/DHB to 3 literowy kod silnika, to są to takie same jednostki, różniące się jedynie osprzętem,,, to samo jest z TKA/B (litrowy silnik z mk1), FUA/B (1,4 z mk2) itp, ze zmianami osprzetu często idzie moc, różnice są kilku koni zazwyczaj,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
regis440 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Mar 2012, 09:31   

Parzych napisał/a:
regis440 napisał/a:
silnik był kompletny brakowało jedynie gaźnika
Nie wiedziałem że w MK5 jeszcze gaźniki montowali... :9:


już poprawione :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK5] Różnice między DOT 5, a 4 i 3.
Puff Mechanika 8 1 Wrz 2010, 23:29
drjanusz
Brak nowych postów [Blacharstwo] Różnice między MK4 a MK5
danielburchardt Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 2 14 Kwi 2013, 12:23
danielburchardt
Brak nowych postów [MK3] Różnica między silnikiem 1.1 a 1.3
Różnica w budowie silnika
Gość Mechanika 12 1 Gru 2010, 19:18
jackrzec


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.