
|
[MK5] Różnice między DOT 5, a 4 i 3. |
Autor |
Wiadomość |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 02:01 [MK5] Różnice między DOT 5, a 4 i 3.
|
|
|
Wiem czym się różnią, więc nie chodzi o tak banalną kwestię. Diabeł, jak zwykle, tkwi w szczegółach. Wyczytałem gdzieś, że do aut gdzie jest przewidziane stosowanie "trójek" i "czwórek" nie można zalewać nic powyżej 4, bo grozi to zniszczeniem uszczelek, węży i generalnie innymi nieprzyjemnościami.
Temat stworzyłem po to, żeby się dowiedzieć czy ktoś takie operacje przeprowadzał - a jeśli, to oczywiście z jakim skutkiem. No i czy faktycznie należy się obawiać, że pewnego pięknego dnia hamulce mogą powiedzieć "sayonara" |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
Ostatnio zmieniony przez bidżej 1 Wrz 2010, 15:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 06:54
|
|
|
ogólnie różną się temperaturą wrzenia... do spokojnej jazdy wystarczy 3. ja używam 4 dla bezpieczeństwa, a 5 to chyba w sporcie używają...
podejrzewam, że może być tak jak mówisz, że z racji że np. 5 ma wysoką temp wrzenia, może mieć przez to jakiś związek w sobie, że zwykłe uszczelki źre... ale pewien nie jestem... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 07:06
|
|
|
Tak, różną się składem i parametrami w tym agresywnością,,, przy czym gumy raczej są odporne, bo kupując uszczelki na tłoczek nikt się nie pyta co jest w środku, tylko jaki tłoczek, tu raczej chodzi o inne bardziej metalowe elementy układu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 12:48
|
|
|
Miły, JoeMix - tyle że - wg ogólnodostępnych informacji - 3 i 4 są oparte na glikolu, a 5 na silikonie. Od kiedy silikon ma tendencję do niszczenia uszczelek, nie mówiąc o metalu?
Tego jakoś objąć nie potrafię... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 13:43
|
|
|
ja gdzieś słyszałem, że skoro dot5 ma wyższą temperaturę wrzenia, to z jednej strony jest bardziej odporny na pałowanie, ale z drugiej wymaga odpowiednich przewodów, które tą wyższą temperaturę wytrzymają. jakiś sens w tym jest |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
pP

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 13:53
|
|
|
dot 5 ma wyższą temperaturę wrzenia i przez to hamulce są dłużej skuteczniejsze podczas nazwijmy to jazdy sportowej..ale z mojego doświadczenia wiem, że właśnie do dot 5 należy stosować przewody w oplocie - ja mam zwykłe i owszem płyn długo się nie gotuje, jednak jak już zaczyna wrzeć to gumowe przewody zwyczajnie puchną i układ traci swoją skuteczność - pedał twardnieje |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 15:11
|
|
|
Czyli nie uszczelki (i chwała, bo sobie tego nie wyobrażam), a puchnące przewody Teraz to się trzyma kupy. Dzięki za wypowiedzi |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 18:40
|
|
|
Pufcio napisał/a: | wg ogólnodostępnych informacji - 3 i 4 są oparte na glikolu, a 5 na silikonie. Od kiedy silikon ma tendencję do niszczenia uszczelek, nie mówiąc o metalu? | Nie wiem, ale jak coś się nie chce odkręcić to nie ma jak płynem hamulcowym zalać Może nie tak skuteczne jak specjalistyczne preparatu (dużo wolniejsza penetracja) ale z tego co działałem to równie skuteczne a tańsze,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 23:29
|
|
|
Cytat: | Nie wiem, ale jak coś się nie chce odkręcić to nie ma jak płynem hamulcowym zalać Może nie tak skuteczne jak specjalistyczne preparatu (dużo wolniejsza penetracja) ale z tego co działałem to równie skuteczne a tańsze,,, | Jeszcze skuteczniejszy jest DA 1 |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|