[MK3] Wyciek płynu chłodniczego |
Autor |
Wiadomość |
diablusia

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 3 Lut 2012, 13:23 [MK3] Wyciek płynu chłodniczego
|
|
|
Witam,
dzisiaj dolewając płyn do spryskiwaczy zauważyłam że zbiornik na płyn chłodniczy jest pusty!
Bardzo mnie to zdziwiło, przed zimą wymieniałam termostat i czujnik temperatury oraz cały płyn w chłodnicy i przewodach.
Wszystko do tej pory było ok, płyn nieco "opadł" było lekko ponad max później spadło pomiędzy max-min, a dziś patrzę i praktycznie suchar w zbiorniku.
Sprawdziłam z grubsza - bo przy tej temp. to ciężko - zaciski ok, zbiornik nigdzie chyba nie jest pęknięty z tego co go oglądałam, płyn był w przewodzie i w chłodnicy bo jak odkręciłam ten zaworek to płyn poleciał.
Dolałam płynu chłodniczego - nie "zessało" go do przewodów ani do chłodnicy tak jak wlałam tak zostało.
Obserwowałam na odpalonym silniku, nigdzie nie kapie nie cieknie... co mogło być przyczyną wycieku? coś oprócz uszkodzenia? przecież to obieg zamknięty to powinno być ok - myślałam że może coś od mrozu... może ktoś pomóc? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 4 Lut 2012, 10:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
diablusia

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Lut 2012, 19:27
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Zapal i zobacz czy nie bombelkuje ci w zbiorniku wyrównawczym. Sprawdz jak wygląda olej |
hmmmm nie pulsuje olej ok wymieniony jakiś czas temu po wymianie zimerringów...(około 2 tygodnie temu wlałam nowy olej) |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Lut 2012, 23:06
|
|
|
Jeśli będzie jakiś wyciek to musisz obserwować komorę silnika przed otwarciem termostatu, czyli chwilę przed "normalnym" miejscem wskazówki temperatury podczas jazdy. Jeśli gdzieś będzie wyciek to przez 30 sekund w tym miejscu zobaczysz mały parujący obłoczek.
Sprawdź też czy dywany nie są mokre bo może puszczać grzejnik nagrzewnicy. |
|
|
|
 |
diablusia

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 5 Lut 2012, 10:16
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Jeśli będzie jakiś wyciek to musisz obserwować komorę silnika przed otwarciem termostatu, czyli chwilę przed "normalnym" miejscem wskazówki temperatury podczas jazdy. Jeśli gdzieś będzie wyciek to przez 30 sekund w tym miejscu zobaczysz mały parujący obłoczek.
Sprawdź też czy dywany nie są mokre bo może puszczać grzejnik nagrzewnicy. |
Wczoraj rozmawiałam z kolegą całkiem przypadkiem o tym, i mówił że być może mechanik, który wymieniał mi ostatnio koło pasowe, pasek i zimerringi mógł spuścić płyn ze zbiornika i może zapomniał uzupełnić. Czy istnieje takie prawdopodobieństwo?
Odkąd odebrałam auto od mechanika, nie spr. niczego pod maską... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Lut 2012, 10:27
|
|
|
Hmm,,, nie wiem, wydaje się normalne że jak się zauważy ubytek płynu to się go uzupełnia i zaczyna baczniej obserwować auto,,, czy płynu ucieka dalej czy był to jednorazowy przypadek,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 5 Lut 2012, 10:30
|
|
|
nie wiem po co miałby to robić, ale dolej płynu na maks i obserwuj co się dzieje. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
diablusia

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 5 Lut 2012, 11:05
|
|
|
w piątek dolałam płyn do max, i póki co jest w tej samej pozycji w jakiej był jak go wlałam obserwuje |
|
|
|
 |
Peter
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 7 Lut 2012, 17:22
|
|
|
a jak sprawdzić, jaki płyn chłodniczy można dolać, gdy już go nie widać w zbiorniku wyrównawczym i co może być przyczyną iż gdy parkuję stromo pod górkę lub na równym płyn nie wycieka, a jak ostro w dół to wycieka? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lut 2012, 17:26
|
|
|
Widocznie cieknie w miejscu które nie jest normalnie zamoczone jak auto stoi na płasko,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Peter
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 7 Lut 2012, 17:31
|
|
|
dzięki to dobry trop , trzeba będzie przykukać gdzie.No ale czy mogę dolać dowolny płyn póki co przynajmniej...podobno kosiarki nie są wymagające |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 7 Lut 2012, 17:34
|
|
|
podobno dobrze, żeby się kolorem mniej więcej zgadzał - tzn. jak różowy to różowy, a jak zielony to zielony. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Peter
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 7 Lut 2012, 17:44
|
|
|
tak tak to wiem ale w zbiorniku wyrównawczym już go nie ma... |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
Peter
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 7 Lut 2012, 17:56
|
|
|
...kupując tą fiestę 1,5 roku temu zaparłem się że nie zamierzam w nią inwestować tylko paliwo lać jeździć i jeździć.Wtedy osoby z forum powątpiewały w przebieg przed 40-tką i w to że nie będę musiał nic wymieniać.Ja od tamtego czasu codziennie tylko jeździłem.No ale olej jednak zmieniłem , kable i świece chyba też zmienię bo 16 lat na karku mają ,noi zobacze co z tym płynem także jednak - zaczyna się... |
|
|
|
 |
|