[MK3] Problemy z elektryką przy dużej wilgotności |
Autor |
Wiadomość |
2fastfiesta
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 42 Skąd: Kraków/WRCe
|
Wysłany: 21 Sty 2012, 09:55 [MK3] Problemy z elektryką przy dużej wilgotności
|
|
|
mam problem z elektryka. rozladowuje mi aku obroty skacza na wskazniku po wlaczeniu jakiegos odbiornika z wiekszym poborem pradu np. swiatel drogowych albo nagrzewnicy w wiekszy poziom dmuchania. jak jest sucho to zadko mu sie tak dzieje jak mu sie u widzi a jak jest ciapa na drodze badz duzo wody to zaraz obortek wariuje i obroty po wlaczeniu swiatel drogowych na wskazniku skacza nawet do 3tys. na postoju i auto przygasa cale i silnik gasnie. gdzie szukac przyczyna bo juz sam nie wiem :( |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 24 Sty 2012, 22:34, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Davidstm1
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 55 Skąd: Sztum
|
Wysłany: 21 Sty 2012, 10:26
|
|
|
Jak naładujesz akumulator to trzyma trochę czy nie bardzo?? Ładowanie jest? |
|
|
|
 |
2fastfiesta
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 42 Skąd: Kraków/WRCe
|
Wysłany: 21 Sty 2012, 12:01
|
|
|
jak naladauje to pali elegancko ale te obroty i tak skacza na wskazniku. ladowanie jest bo nie swieci kontrolka od aku. a zazwczyaj jest tak ze jak przejade jakies 20-30 kilometrow i stane zgasze to pozniej nie odpali bo nie moze obrocic dopiero jak po stoi i ostygnie to odpali. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Sty 2012, 12:11
|
|
|
2fastfiesta napisał/a: | ladowanie jest bo nie swieci kontrolka od aku. | Dobry żart,,, ładowanie się kończy na 12,6v a kontrolka zaczyna się zażyć poniżej 9V przy dobrych wiatrach,,,
Poczytaj forum, jak już pomierzysz co wyczytasz to daj znać,,, pomyślimy dalej,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
2fastfiesta
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 42 Skąd: Kraków/WRCe
|
Wysłany: 21 Sty 2012, 12:22
|
|
|
wlasnie w tym problem bo nie mam miernika w nocy wypatrzylem ze niekiedy kontrolka lekko sie podswietla ale roznie to bywa raz za swieci raz nie ale to tak ze prawie nie widac. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Sty 2012, 12:27
|
|
|
No to nie wiem, ja nie umiem w elektryce bez miernika |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
2fastfiesta
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 42 Skąd: Kraków/WRCe
|
Wysłany: 21 Sty 2012, 12:30
|
|
|
ale moze wiesz co z tymi obrotami sie dzieje na tym wskazniku, patrzylem na wszystkie mozliwe masy i sa dobre po dorabialem pare dodatkowo i dalej jest to samo... |
|
|
|
 |
Davidstm1
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 55 Skąd: Sztum
|
Wysłany: 21 Sty 2012, 12:31
|
|
|
Można sicągnać + od aku i sprawdzić czy bedzie chodził (choć podobno sciąganie klem przy chodzącym silniku nie jest zalecane-ja sciągałem i nic sie nie stało). |
|
|
|
 |
2fastfiesta
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 42 Skąd: Kraków/WRCe
|
Wysłany: 21 Sty 2012, 13:52
|
|
|
i co mi to da bo nie opisales po co mam tak zrobic? |
|
|
|
 |
Davidstm1
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 55 Skąd: Sztum
|
Wysłany: 21 Sty 2012, 13:59
|
|
|
Jeśli zgaśnie to najprawdopodobniej alternator niesprawny. Mówi się że nie wolno sciągać klem podczas pracy silnika bo regulator napięcia może się rozsypać - w ibizie z 91 roku, twingo i ducato nic się nie stało. |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 21 Sty 2012, 14:03
|
|
|
Davidstm1 napisał/a: | Można sicągnać + od aku i sprawdzić czy bedzie chodził (choć podobno sciąganie klem przy chodzącym silniku nie jest zalecane-ja sciągałem i nic sie nie stało). |
za takie porady powinny sie sypać warny na forum |
|
|
|
 |
Davidstm1
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 55 Skąd: Sztum
|
Wysłany: 21 Sty 2012, 14:05
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | Davidstm1 napisał/a: | Można sicągnać + od aku i sprawdzić czy bedzie chodził (choć podobno sciąganie klem przy chodzącym silniku nie jest zalecane-ja sciągałem i nic sie nie stało). |
za takie porady powinny sie sypać warny na forum |
Napisałem przecież że to nie jest zalecane ... Chciał porady jak sprawdzić bez miernika to ją dałem i dodałem że to nie jest zalecane. |
|
|
|
 |
2fastfiesta
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 42 Skąd: Kraków/WRCe
|
Wysłany: 21 Sty 2012, 16:42
|
|
|
wole nie ryzykowac naciagnalem pasek przeczyscilem wszystkie mozliwe masy zmienilem wode w aku oraz naladowalem malym pradem przez cala noc i zobaczymy co sie bedzie dzialo jak narazie ladnie kreci. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Sty 2012, 16:49
|
|
|
2fastfiesta napisał/a: | zmienilem wode | Zlałeś stary elektrolit i zalałeś nowym? Jaką ma gęstość?, czy czasem po takiej operacji nie trzeba formatować aku? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
2fastfiesta
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 42 Skąd: Kraków/WRCe
|
Wysłany: 21 Sty 2012, 17:00
|
|
|
nie potrafie tak opisac ale nie jest gesty normalny jak woda ( troche klepie po ranach ) a wode zalalem destylowana i ladowalem cala noc na niskim pradzie. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Sty 2012, 17:21
|
|
|
Ale w akumulatorze nie jest woda, tylko elektrolit,,, wody się dolewa tylko trochę jak poziom płynu spadnie poniżej minimum,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21 Sty 2012, 17:49
|
|
|
...czyli coś takiego klik a nie woda. |
|
|
|
 |
diodi

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: adrian
Wiek: 49 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 19 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 21 Sty 2012, 19:53
|
|
|
Witam. Kolego JoeMix akumulator się formuje sformatować możesz dysk lub kartę pamięci, ale nie o tym mowa do kolegi 2fastfiesta idź do jakiegoś hipermarketu kup miernik za parę złotych do podstawowych pomiarów się nada i wtedy będziesz miał pewność co sie dzieje z ładowaniem tak samo w marketach są densymetry za parę złotych tym zmierzysz gęstość elektrolitu. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Sty 2012, 22:03
|
|
|
diodi napisał/a: | Kolego JoeMix akumulator się formuje | Racja, napisałem potocznie,,, sytuacja taka sama jak z wieloklinem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Sty 2012, 22:22
|
|
|
2fastfiesta napisał/a: | zmienilem wode w aku |
diodi napisał/a: | tak samo w marketach są densymetry za parę złotych tym zmierzysz gęstość elektrolitu. |
A co mu to teraz pomoże
Teraz to tylko nowy aku pozostaje zakupić
2fastfiesta, Pierw teoria potem działanie NIGDY ODWROTNIE |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
|