Swap z 1.6 16V klima na 1.8 16V 115 KM lub 130 KM |
Autor |
Wiadomość |
Midi_art
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 21 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 11:28 Swap z 1.6 16V klima na 1.8 16V 115 KM lub 130 KM
|
|
|
Witam i pozdrawiam Wszystkich Przeszukałem forum ale nie znalałąem nic co by mi pomogło lub innym podazajacym za mna w sprawie tego swapu .Sprawa wyglada tak ze posiadam Future z 1995r posiada klimatyzacje Diavia.W normalnym slniku bez klimy pompa wspomagania jest mniejwiecej kolo pompy oleju a w moim przypadku jest na wysokosci wałkow rozrzadu i rodzi sie pytanie czy głowica od silnika 1.8 16 bedzie miała otwory na łape mocowania pompy ???lub czy bedzie miała gwint w otworach??? sprawdzałem osobicie i nie byo mozliwosci przykrecenia uchwytu chodz sprawdząłem to na 1 silniku.Jesli ktos sie orietuje to prosze o pomoc.2 sprawa to taka ze nie mam edisa juz w komorze silnika wiec tu pytanie czy po kupnie samochodu z edisem np Esiego 1.8 16V (bo tak chyba bedzie najproisciej niz kupiwanie samego silnika a potem ltanie po inne drobiazgi )bedzie wszystko działało jak trzeba jak przełoze kompa?? czy musi byc wstawiony Edis do kompa z 1.8???? I pytanie najwazniejsze jaki silnik wybrac?? czy 115 czy 130?? czytałem ze 130 nie trzymaja mocy fabrycznej. oczywiscie domyslam sie ze pewne bolaczki po swapowe wystapia. Z wszelkimi innymi sprawami swapa sobie poradze ale jesli chodzi o elektryke to noga jestem.Pozdrawiam i czekam na odp za ktore z gory dziekuje |
_________________ Midi_Art |
|
|
|
 |
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 11:33
|
|
|
Wiązkę będziesz musiał kupić jeśli chcesz z Edisem to całą kompletną razem z kompem, ale to chyba wiadomo Ja z Escorta kupiłem, tylko że jest z wersji 105KM.
Co do mocowania najlepiej obejrzyj silnik przed zakupem, tak czy tak najlepiej będzie to zrobić żebyś wiedział co kupujesz, to od razu sobie zobaczysz czy da rady. Jeśli nie to będziesz musiał szukać łapy być może z escorta spasuje. |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
 |
Midi_art
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 21 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 11:46
|
|
|
Ja kupie całe auto z 1.8 16 V. W mojej fiescie wolał bym wiazki nie zmieniac roznie to moze byc po zabawie z wiazka a w tym temacie jestem noga jak juz pisałem. Tylko czy kupic zeteca jak moj bez edisa?? bo domyslam sie ze edisa mam tyle ze w kompie. |
_________________ Midi_Art |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 14:10
|
|
|
Mozesz nawet 2.0 zasadzic tam bo to te same slupki... a kompowi to wsio ryba co ty mu podlaczysz czy 1.6 czy 1.8 czy 2.0... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Midi_art
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 21 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 15:16
|
|
|
Frodon nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale do instalki i kompa od 1.6 16V moge smiało wkładac nawet do 2.0 ??? czy do instalki z 1.8 >>?? pozatym co z tym edisem bo sie nie dowiedziałem. |
_________________ Midi_Art |
|
|
|
 |
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 16:25
|
|
|
No tylko że jeśli będzie miał kompa z zewn Edisem, wiązkę z wewn to raczej może nie grać. A wiązkę wyciągnąć z fiesty bardzo łatwo jeśli chodzi o silnik. |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
 |
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 21:00
|
|
|
fordonowi chyba chodziło aby zostawic cała wiazke i kompa od futury do tego silnika 1.8... A łape zostawiasz ta z 1.6, łapiesz do tego 1.8 bo blok jest taki sam i po problemie...
[ Dodano: Sro Maj 11, 2011 21:01 ]
i bym nie nazwał tego nawet swapem, tylko wymiana silnika, bo wszystko Ci pasuje bez problemu, nie musisz nic nowego tworzyc... |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 22:30
|
|
|
Pietrekk, stary ile przekladek i swapow robiles? bo jakos mi sie nie wydaje zebys widzial nawet na oczy pompe oleju zeteca, smoka olejowego a o elektryce nie wspomne...
Pod wiazke 1.6 mozesz zapinac nawet 2.0 tylko przy 2.0 masz wiecej rzeczy do wymiany a w sumie podmiany.
Kombinacja w sumie zerowa... skoro masz 1.6 16V to wymieniasz slupek na 1.8 czy 2.0 i po problemie...
Proste masz 1.6 zostawiasz wiazke 1.6 i podpinasz na to samo 2.0 czy tez 1.8... kwetsia tylko kolektora ssacego czy dasz z 1.6 czy z 1.8.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Midi_art
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 21 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 00:10
|
|
|
Teraz jest czas juwenali ale zabieram sie za to od pon. Czyli komp i wiazka zostaje a kwestia kolektora czy 1.6 czy 1.8 ale mi sie wydaje ze jak robic to raz a porzadnie wiec bede przy 1.8 obstawał . Wolał bym narazie 1.8 wsadzic zobaczyc jak to sie bedzie krecic bo 2.0 troche pociagnie z baku a gazem nie zamierzam katowac samochodu. pozatym w 2.0 pompa ma inna rotacje. miska nie pasuje itp. Pozatym na przegladach coraz bardziej robia sie sprytni ;-) Na spalaniu mi nie zalezy nich pali ile musi. Pozatym 1.6 musze piłowac zeby jechał a 1.8 ponoc zbiera sie od dolnych obrotow jest bardziej elastyczny. |
_________________ Midi_Art |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 00:33
|
|
|
2.0 uzbroisz swoim 1.6... proste... Dla diagnosty to wsio wacek, czy ty masz 2.0 czy 1.25 zetec... bo silnik jest czescia zamienna... jak klocki czy tez sprzeglo albo skrzynia...
2.0 spali to samo co 1.8... jak dobrze to rozegrasz to bedzie palic tyle samo co 1.6 przy palowaniu gdzie 2.0 nie bedzie musialo robic nic... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Nikuś

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 00:37
|
|
|
Fordon napisał/a: | Dla diagnosty to wsio wacek, czy ty masz 2.0 czy 1.25 zetec... bo silnik jest czescia zamienna |
No chyba zależy gdzie, bo mi każdy sprawdzał oznaczenie na bloku i w dowodzie. |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 08:10
|
|
|
Nikuś, chcialbym to widziec..... nawet jak by byly innej nr na bloku i w dowodzie to co ?? żadna różnica |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 08:50
|
|
|
Nikuś napisał/a: | No chyba zależy gdzie, bo mi każdy sprawdzał oznaczenie na bloku i w dowodzie. | Przecież w dowodzie nie ma oznaczeń silnia? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
burdzyk2
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 80 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 09:52
|
|
|
Ale jest pojemność, a na słupku jak zamiast 1.3 widnieje magiczne 2.0 to ma prawo robić nam problemy |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 10:27
|
|
|
burdzyk2 napisał/a: | Ale jest pojemność, a na słupku jak zamiast 1.3 widnieje magiczne 2.0 to ma prawo robić nam problemy |
to jak bedizesz mial kiedys okazje, to sprawdz sobie czy da sie zobaczyc w zamontowanym silniku na aucie wytłocozne 2,0 |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
Midi_art
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 21 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 10:30
|
|
|
Macie racje ale nie do konca silnik oczywiscie jest czescia zamienna ale zamiana powianna polegac na zamontowaniu takiej samej pojemnosci nie mniejszej nie wiekszej.W tym kraju panowie z ubezpieczenia byli by bardzo niezadowoleni gdyby okazało sie ze płącimy skałdki nizsze za 1.6 a mamy 2.0. Pozatym jest ryzyko przy wypadku nie daj Boze z udziałem ofiar smiertelnych wtedy sprawdzaja wszystko !!!!!!!!!!!! Ale kto nie ryzykuje ten nie ma. Frodon namawiasz mnie na 2.0 i pewnie namowisz he eh he ale teraz tzreba sie za Mundkiem rozejzec. a i pompe paliwa tez musze na z 2.0 zmienic??
[ Dodano: Czw Maj 12, 2011 10:50 ]
Tak sobie pomyslałem ze moze podsumowac to wszystko co by jasniej sie czytało temat:
1.posiadamy 1.6 16 V
2. wyciagamy silnik (dodam ze w moim przypadku z klima jest to bardzo ale to bardzo meczace nie ma jak kluczem ruszyc i tzreba zachowac kolejnosc demontarzu) ja wyciagam silnik do gory.
3 Wymontowujemy 1.8 lub 2.0 z dawcy ogladamy co by gdzies nie ciekł itp paski to jasna sprawa ze wymianiamy
4 zakładamy do fiestki 1.8 lub 2.0 z przekładka kolektora na alu EFI moze i jestem staroswiecki ale wole alu chodz palstik lepszy oczywiscie z racji szybszego oddaniatemp
5 odpalamy eliminujemy boliczki po SWAP i cieszymy sie kolejna fiesta ktora irytuje na trasie Łysych i bladynki w ich nowych BMW od tatusia he he eh ehe he
Najbardziej boje sie jednego mam juz 20 karniakaow przez 1.6 16 a co bedzie jak bede miał 1.8 lub 2.0 ??? Pokaze wam jak u nas sie ucieka przed policja co potrafi stary escort i lekko cykniety kierowca he he http://www.youtube.com/watch?v=Wsns8UpDT3c
najsmieszniejsze jest to ze go Vektra V6 nie dogonili he he a ukarali go za ucieczke bo na 2 dzien juz trzezwy był tylko po tablicach doszli gdzie gosc mieszka he he he |
_________________ Midi_Art |
|
|
|
 |
burdzyk2
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 80 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 11:04
|
|
|
Daras84 napisał/a: |
to jak bedizesz mial kiedys okazje, to sprawdz sobie czy da sie zobaczyc w zamontowanym silniku na aucie wytłocozne 2,0 |
Ta, na pewno jak ktoś chce to nie zobaczy... Przecież nawet na pokrywie zaworów masz napisane 2.0 16V chyba że szlifierką zetniesz a jeśli to zostanie to wątpię żeby ktokolwiek na słowo uwierzył, że to twoja dzika fantazja dopasowanie do silnika 1.1 pokrywy z 2.0
A poza tym wiadomo że oznaczenie na bloku nie jest na wierzchu, ale jeśli ktoś sprawdza to nie tylko rzuci okiem od niechcenia tylko chce już zobaczyć co tam pisze... Silnik owszem jest częścią wymienną, ale zmiana pojemności to inna bajka
Chodzi głównie o wnoszone opłaty za ubezpieczenie i to że w razie wypadku zagląda się pod maskę, choćby przy sprawdzaniu stanu hamulców (pompy hamulcowej) czy to aby nie ich niesprawność nie była powodem utraty panowania nad pojazdem... A tu wała, silnik 2.0 zamiast na przykład 1.3, czyli skąd wziąłeś te 0.7?? W monopolowym kupiłeś??
[ Dodano: Czw Maj 12, 2011 11:09 ]
Midi_art napisał/a: | a i pompe paliwa tez musze na z 2.0 zmienic??
|
Właściwie to do silnika 2.0 musisz użyć swojej pompy |
|
|
|
 |
Midi_art
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 21 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 11:17
|
|
|
burdzyk2 z całym szacunkiem ale chyba w zyciu nie widziałes zeteca tam nic nie pisze na pokrywie zaworow i nic nie trzeba scinac. 1.6 a 2.0 wygladem niczym sie nie roznia !!!! to nie to samo co 1.3 endura i 2.0 to całkiem inny wyglad moja kobieta by sie domysliła co ona w temacie motoryzacji to noga jest ze to cos za duzy silnik na 1.3 a co dopiero diagnbosta. Pozostaje liczyc na ciemnote diagnosty ze nie sprawdzi nr silnika i nie zobaczy po danych fabrycznych lub na forym naszym ze RQB to ............. RQC to ................ i RQV to ............ ja przekłądam moze na jakims zlocie sie spotkamy ;-) jak czas pozwoli ;-) |
_________________ Midi_Art |
|
|
|
 |
burdzyk2
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 80 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 14:23
|
|
|
Dobra, pasuję Skoro ktoś w sposób grzeczny i eleganci potrafi powiedzieć że 1,6 a 2,0 mają niezauważalne różnice to teraz wierzę
Oczywiście jednak jak nadmieniłeś różnica między 1.3 a 2.0 jest pewnie dość zauważalna to już wierzę, że pomiędzy zetec'ami 1.6 - 2.0 nie ma tak wielkich różnic aby były zauważalne już na pierwszy rzut oka |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Maj 2011, 09:57
|
|
|
Tak czy owak, zmiana pojemności musi być odnotowana w dowodzie. Jeśli nie jest, diagnosta może nie dopuścić auta do ruchu . |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
|