Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[Mk6] Swap 1.4 16V => 1.6 16V Zetec-SE (Duratec)
Autor Wiadomość
mikesc
[Usunięty]

Wysłany: 10 Lip 2009, 08:54   [Mk6] Swap 1.4 16V => 1.6 16V Zetec-SE (Duratec)

Silniki jak w temacie. Obecny silnik 1.4 (80PS) się rozpadł (pękł pasek rozrządu) więc zmuszony jestem do wymiany całego silnika. Pojawiło się pytanie, czy da sie w prosty sposób zamontować silnik 1.6 (100PS), zawsze to troche więcej rozrywki przy podobnym zużyciu paliwa. Czym różni sie osprzęt tych silników i czy swap jest 1 do 1, czy trzeba z czymś kombinować ?
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Lip 2009, 08:59   

Musisz kupić silnik z osprzętem, 1.6 ma prawdopodobnie większą średnicę kolektorów. Wydech też będzie do wymiany. Ogólnie wszystko powinno pasować łącznie z elektroniką.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 10 Lip 2009, 09:45   

Oprócz kolektorów i ewentualnie średnicy wydechu to reszta powinna być taka sama, do tego 1,6 ma większe sprzęgło i trochę dłuższą skrzynie. Można jeszcze popatrzeć na nr części np. w katalogu IC i porównać czy jest to samo.
Jeśli kompy i wiązka są takie same to możesz próbować uruchamiać 1,6 na kompie z 1,4, bo w przeciwnym wypadku czeka Ciebie zabawa z immo.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 10 Lip 2009, 11:01   

jak coś ja mam seryjny wydeszek z stka do sprzedania :rotfl:
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
 
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Lip 2009, 18:22   

A ja mam pytanie: przy jakim przebiegu pękł pasek?
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
mikesc
[Usunięty]

Wysłany: 14 Lip 2009, 08:30   

Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys. Auto jeździło jako służbówka i lekko nie miało.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 14 Lip 2009, 09:23   

mikesc napisał/a:
Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys.

zrobię małe OT... pozdrawiam wszystkich z zetekami-s pod maską, którzy uparcie czekają do owych 150k przebiegu...
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Lip 2009, 09:27   

A to pasków nie wymienia się co 60tys?. Tym bardziej służbowe (czytaj terenowe - sportowe :fox: )
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 15 Lip 2009, 00:11   

od kiedy w benzynie rozrząd co 60t km się robi?
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Lip 2009, 19:51   

mikesc napisał/a:
Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys. Auto jeździło jako służbówka i lekko nie miało.


Kwestia czy to oryginalny przebieg.....? Był sprowadzany? bo silnik 1.4 benzyna chyba nie był oferowany na polskim rynku....chyba że w pierwszym okresie pojawienia sie Fiesty na rynku.....?
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 16 Lip 2009, 11:33   

Na polskim rynku 1.4 w MK6 nie było oferowane, 1.4 16v występował u nas jedynie we Fusionie.
_________________
Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara) :)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień :)
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
Profil Facebook
 
 
 
mikesc
[Usunięty]

Wysłany: 21 Lip 2009, 11:52   

Póki co do auta trafił orginalny silnik, czyli 1.4. Pogrzebałem jednak troche w katalogu i wychodzi, że osprzęt silnika jest taki sam, kolektory i wydech, wiec z przekladka mechaniczna nie powinna przysporzyć większych problemów. Pozostaje jedynie kwestia komputera i immo.
PS. Auto ma orginalny przebieg i faktycznie zostało sprowadzone. Wiec zdarza się, że paski pękaja przed 150 tys. km.
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 21 Lip 2009, 14:26   

mikesc napisał/a:
Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys.
Tommur napisał/a:
A to pasków nie wymienia się co 60tys?.
ASO podaje że przy 120tyś. km należy wymienić pasek... Swoją drogą, ciekawe co to za katalog podaje te 150tyś.... :fox:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Lip 2009, 20:38   

mikesc, pochwal się jakie straty były w silniku, ile zaworów poleciało ?
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 21 Lip 2009, 22:06   

obstawiam 14-15 :> :devil:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Lip 2009, 22:09   

Koszt jednego około 30zł :V: :rotfl:
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.