[MK3] Silnik nie pracuje na czwartym cylindrze i inne objawy |
Autor |
Wiadomość |
patryk30
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 16 Kwi 2011, 18:44 [MK3] Silnik nie pracuje na czwartym cylindrze i inne objawy
|
|
|
Witam . przeszukałem caly internet i dalej nie wiem co dolega mojej fiescie.
zacznę od początku ze kable, swiece, filtry mam zmienione.
moj problem z fiesta jest taki ze silnik jest strasznie mułowaty jak jest ciepły ,nie pracuje mi czwarty cylinder,duzo pali i klekocze. sprawdzałem kazdy kabel pokolei jak silnik był uruchowmiony. odlaczalem je pokolei i wyszło na to ze czwarty cylnder w ogole ne chodzi. wykrecalem swiece i ta 4 była bardzo okopcona.
nic juz mi do głowy nie przychodzi. nie jest to czasem problem z zaworami? nie w tym momencie co trzeba sie otwieraja i przez to silnik mi kuleje na tym ostatnim garze?
strasznie mnie to denerwuje. pali z 10 litrow benzyny,muli,kuleje...
jak z rana silnik jest zimny i odpale to jeszcze łądnie sie wkręca zaś jak rozgrzany i wcisne pedał gwałtownie w podłoge to jest zamuł i po jakims czasie wchodzi na pełne obroty. dodam ze silnik chodzi jak traktor.
Pomocy. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 20 Kwi 2011, 07:46, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 16 Kwi 2011, 18:46
|
|
|
takie jaja sie dzieją od czasu regulacji? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
patryk30
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 16 Kwi 2011, 18:50
|
|
|
nie. juz kupiłem taką od starego dziadka on nia jezdzil tylko kiedys do nas do warsztatu przyjechał i mechanik ustawiał mu zawory,ale widocznie dalej cos na chu*a.
(jestem praktykantem)
dojezdzam nia do szkoly i napraktyki. 16km w jedna strone.
strasznie duzo pali.na 5 litrach aliwa robie ledwo 50 km.. :( |
|
|
|
 |
bojarek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 77 Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Kwi 2011, 18:55
|
|
|
patryk30: Kable mogą być pozamieniane w cewce...
A powiedz mi...w takim wieku co praktykujesz? |
|
|
|
 |
patryk30
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 16 Kwi 2011, 19:00
|
|
|
Podajcie mi prawidłowa kolejnosc jak one maja byc podpiete? wczoraj wlasnie sie bawilem tym,bo myslalem ze to przez kable. poprzestawiałem je to nie mogł zapalic. strzelał , prychał . ale jakos potem pozamieniałęm i zapaliła. nie umiem okreslic jaka jest kolejnosc bo ten cały rozdzielacz z tyłu silnika jest i ręke ledwo tam wsadzam. ale iskra jest na wszystkich .... tylko czemu 4 cylinder w ogole nie daje znaku zycia ? mogłbym ten kabel odlaczyc to silnik i tak bez roznicy by pracował . a jak np odłącze drugi lub pierwszy to odrazu obroty sie zmniejszaja i telepie nim . |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
patryk30
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 16 Kwi 2011, 19:09
|
|
|
ale iskra jest . podaje iskre na każdy cylinder. by przeciez chodził.. |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Kwi 2011, 19:12
|
|
|
nie ma żadnej kopułki ani palca w 1.1, kompresje sprawdzić i zawory |
_________________
 |
|
|
|
 |
patryk30
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 16 Kwi 2011, 19:14
|
|
|
kompresja jest po 12 na każdym.
jak mam sprawdzic zawory? |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Kwi 2011, 19:44
|
|
|
jaka przerwa np, ale jeśli komprecha jest ok i iskra tam dochodzi, to ja się poddaje |
_________________
 |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 16 Kwi 2011, 20:06
|
|
|
Eh... świeca czwartego cylindra jest okopcona, tak? No to coś z zapłonem albo paliwem, wtryskiwacz leje za dużo paliwa, albo zapłon w złym momencie. Nie strzela przypadkiem w dolot? Ostatnio taką zagadkę miałem w zetecu 1.25, wymiana cewki usunęła problem. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 16 Kwi 2011, 21:11
|
|
|
zmień kable i świece. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 01:49
|
|
|
TomeX500 napisał/a: | Eh... świeca czwartego cylindra jest okopcona, tak? No to coś z zapłonem albo paliwem, wtryskiwacz leje za dużo paliwa, albo zapłon w złym momencie. Nie strzela przypadkiem w dolot? Ostatnio taką zagadkę miałem w zetecu 1.25, wymiana cewki usunęła problem. |
Meczyłem sie z z problemem troche, na zimnym nie było problemu, po rozgrzaniu padał cylinder. Kable świece ok wkoncu wymiana cewki pomogła. Na 99% wypadajacy zapłon. Na szrocie mozna podłaczyć taka cewke przed kupnem bez wykrecania starej:P. |
|
|
|
 |
patryk30
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 09:45
|
|
|
wypdający zapłon? tzn jak to ? kable i swiece są nowe. zauwazylem ze jeden kabel jak odpinałem od zapłonu był troche zasniedziały , inne były czysciutkie. no ale wyczyscilem tylko ze to nic nie pomogło... |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
patryk30
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 10:12
|
|
|
Przeciez wiem. tylko dziwne jest to ze ładnie iskra wszystko jest. ale na wszystkie cylindry nie pali..
[ Dodano: Nie Kwi 17, 2011 10:14 ]
i w dodatku pali tyle co silnik 2 litrowy lub nawet większy.. |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 10:36
|
|
|
Zimny OK, ciepły pada -> zawory a dokładnie luz, jak na zimnym jest kompresja to sprawdź na ciepłym czy też jest. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
patryk30
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 10:40
|
|
|
na ciepłym było mierzone to miala po 12. Ja mysle ze to wlasnie cos z tymi zaworami, bo były ustawiane i to chyba na odwal ... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 11:00
|
|
|
Numery cylindrów są napisane na cewce, pierwszy to ten od rozrządu są w parach 1i4 oraz 2i3 więc jak masz problem z 4, to zamień przewody miejscami z 1 i jak problem nie przeniesie się na pierwszy cylinder to raczej nie zapłon. Zapakuj na auto nowe świece i przewody VN. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|