
|
[MK5] Za słabe wspomagan elektryczno-hydrauliczna k5 1.8TDDI |
Autor |
Wiadomość |
grzeskrk
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13 Kwi 2011, 11:03 [MK5] Za słabe wspomagan elektryczno-hydrauliczna k5 1.8TDDI
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów, jako, że dołączyłem do „szcześliwych” posiadaczy tego wspaniałego autka, postanowiłem się zapisać na forum. (czyt. poszukać na nim pomocy w rozwiązaniu dziwnego problemu i pewnie jeszcze wielu innych, które się pojawią
Bardzo proszę o poradę i pomoc w sprawie problemu ze wspomaganie układu kierowniczego.
Jakiś czas temu padła mi elektryczno-hydrauliczna pompa wspomagania wymieniłem ją na pompę po regeneracji. Po przejechaniu 300 km na wymienionej pompie, wspomaganie kierownicy znacząco się zmniejszyło (po wymianie działało bez zarzutów). Pompa nie wydaje żadnych dźwięków, nie hałasuje, ładowanie akumulatora jest ok., ponad 14. Po prostu odczuwam spadek wspomagania co najmniej o połowę w stosunku do okresu zaraz po wymianie pompy. W czym może być problem:
1. zły, lub zużyty płyn od wspomagania (jest czerwony)?
2. uszkodzony jakiś przekaźnik, kondensator lub coś innego co odpowiada za sterowanie pompy?
3. problem z jakimś zaworkiem, lub wężem?
4. czy po prostu źle zregenerowana pompa?
Nie mam pojęcia co jeszcze wymienić i w czym może leżeć problem, może ktoś miał podobny przypadek. Z góry dzięki za pomoc. |
_________________ fiesta 1.8 TDDI 2000 |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 13 Kwi 2011, 12:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 13 Kwi 2011, 13:34
|
|
|
Wspomaganie ma być na tyle mocne, żeby dało się na postoju kręcić kierownicą jednym palcem (może nie bez wysiłku, ale jednak). A jeśli jeździłeś przez jakiś czas na padniętej pompie (lub bez niej, to bez różnicy), to mogłeś mieć na początku wrażenie, że po założeniu działającej pompy wystarczy na kierownicę dmuchnąć, żeby się zaczęła kręcić. Stąd może się brać wrażenie, że siła wspomagania zaczęła maleć. Zakładając jednak, że tak nie było, to:
Ad.1
Płyn ma być czerwony. Hipol ATF-2D (taki jak do skrzyń automatycznych). Po odkręceniu korka ma być widać klarowną, czerwoną ciecz.
Ad.2
Gdyby padło "sterowanie", to pompa nie działałaby w ogóle.
Ad.3
Pompa jest prosta jak konstrukcja cepa. Gdyby coś gdzieś było przytkane (bo zaworków po drodze brak), to strasznie by buczała.
Ad.4
To jest prawdopodobna wersja, bo problem raczej leży w pompie niż w układzie. Może wymienili szczotki, ale komutator, który dogorywał, zostawili. Zanim jednak się zaczną oskarżenia, sprawdziłbym podłączenie kabli pod pompę. Wystarczy, że któryś będzie złamany, a pompa nie dostanie tyle prądu ile potrzebuje i nie będzie miała siły tłoczyć oleju. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13 Kwi 2011, 19:24
|
|
|
może maglownica pada. Pompa po regeneracji dała wysokie ciśnienie i może wywaliło uszczelnienia w środku (na tłoku) i teraz częściowo puszcza i siła wspomagania spada przez to. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
grzeskrk
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Maj 2011, 09:54
|
|
|
Sprawdziłem kable i są OK. Odnośnie maglownicy to aż takim ekspertem nie jestem żeby to sprawdzić. Czy jeśli coś by się tam rozszczelniło to nie zmniejszała by się ilość płynu w pompie? Koszt maglownicy nie jest mały, być może są tam jakieś elementy, które można tylko wymienić by działała lepiej?? A jeśli nie wyjdzie to drogo, zrobię zanim wyślę pompę na gwarancje. |
_________________ fiesta 1.8 TDDI 2000 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 4 Maj 2011, 15:20
|
|
|
grzeskrk napisał/a: | Czy jeśli coś by się tam rozszczelniło to nie zmniejszała by się ilość płynu w pompie? | Nie, bo ja mówię o nieszczelnym tłoku wewnątrz niej - na zewnątrz nic nie wylatuje, bo są jeszcze uszczelniacze zewnętrzne. W sumie maglownica aż tak wiele nie kosztuje - za 200 zł można dostać. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
grzeskrk
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Maj 2011, 22:02
|
|
|
200 po regeneracji... mam złe doświadczenia z tym tematem najpierw oddam pompę i zobaczymy co będzie. |
_________________ fiesta 1.8 TDDI 2000 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|