Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: alternator, ladowanie, mk3

[MK3] napiecie ładowania akumulatora
Autor Wiadomość
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 12 Kwi 2011, 23:52   [MK3] napiecie ładowania akumulatora

Witajcie,

tej zimy robiłem gruntowny remont alternatora, wszystko wymienione.
W ciągu ostatnich ciepłych dni zauważyłem spadek prądu ładowania (z zapalonymi światłami 12,4V, przy zgaszonych odbiornikach 13,8-14V) Kiedy temperatura była poniżej zera, prąd ładowania przy zapalonych światłach wynosił 13,6V.
Co tak wpływa na ładowanie?
Temp?
Regulator napięcia był już kilka razy wymieniany, nic to nie dało.
_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
Ostatnio zmieniony przez bidżej 13 Kwi 2011, 09:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Kwi 2011, 07:24   

dr_Henio napisał/a:
Co tak wpływa na ładowanie?
Najczęściej regulator napięcia,,,
dr_Henio napisał/a:
Regulator napięcia był już kilka razy wymieniany, nic to nie dało.
Więc to nie regulator tylko coś innego,,,

BTW Prądu ładowania nie mierzymy jak mierzyłeś i nie podajemy w V
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 13 Kwi 2011, 10:57   

Cytat z działu Elektryka FAQ

Jakim napięciem ładować akumulator?
Prostownik musi być 12 voltowy do akumulatorów 12 voltowych. Jeśli jest taki, to nie dbać o napięcie lecz tylko o amperaż. Natomiast w samochodzie ważne jest tylko napięcie - od 13,8 do 14,4 V, amperaż w tym przypadku jest nieistotny. Zarówno prostownik jak i ładowanie można sprawdzić w naszym zakładzie.
_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Kwi 2011, 11:29   

No i jak to co zacytowałeś (zwłaszcza pogrubione: napięcie 13,8V,,, amperaż nieistotny) ma się do Twojego pierwszego postu gdzie piszesz o prądzie ładowania 13,6V ?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Kwi 2011, 13:25   

"Bo fizyka jest mi obca..."



Przykładowy regulator napięcia i przykładowe zakresy napięć, w których ów regulator w danych temperaturach się mieści.

Jak widać na załączonym obrazku zmiana napięcia pod wpływem temperatury to rzecz normalna. Jeśli zaś mowa o zakresie napięć dopuszczalnych, to przyjmuje się zakres od 13.6 do 14.4V. Jeśli masz 13.6, to ok, gorzej jak spada poniżej tego. Na poprzednim altku miałem też 13.6 i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 13 Kwi 2011, 22:28   

ok,
pisałem o prądzie ładowania a podawałem napięcie. Chodziło mi oczywiście o napięcie.

Aktualnie mam w okolicach 12,4V +/- 0,3V (podczas jazdy z wymaganymi zapalonymi światłami mijania)
_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Kwi 2011, 22:50   

Zdecydowanie zbyt niskie. Zwłaszcza jak mowa o zakresie 12.1-12.4. Masakra.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Kwi 2011, 06:42   

dr_Henio, Wyjmij regulator i obejrzyj szczotki na końcu czy nie są porysowane (prowokowane) do tego przeczyść wszystkie połączenia +12V oraz masę, zwłaszcza zawias alternatora i masę silnika (jak możesz puść na alter osobny przewód masowy (nie musi być strasznie gruby - wystarczy taki jak na światłach drogowych jest) i podłącz go pod regulator napięcia (na BOSHu regulator ma kontakt do masy (obudowy) i tam właśnie)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.