|
[MK3] napiecie ładowania akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
dr_Henio
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 127 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12 Kwi 2011, 23:52 [MK3] napiecie ładowania akumulatora
|
|
|
Witajcie,
tej zimy robiłem gruntowny remont alternatora, wszystko wymienione.
W ciągu ostatnich ciepłych dni zauważyłem spadek prądu ładowania (z zapalonymi światłami 12,4V, przy zgaszonych odbiornikach 13,8-14V) Kiedy temperatura była poniżej zera, prąd ładowania przy zapalonych światłach wynosił 13,6V.
Co tak wpływa na ładowanie?
Temp?
Regulator napięcia był już kilka razy wymieniany, nic to nie dało. |
_________________
Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 13 Kwi 2011, 09:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Kwi 2011, 07:24
|
|
|
dr_Henio napisał/a: | Co tak wpływa na ładowanie? | Najczęściej regulator napięcia,,, dr_Henio napisał/a: | Regulator napięcia był już kilka razy wymieniany, nic to nie dało. | Więc to nie regulator tylko coś innego,,,
BTW Prądu ładowania nie mierzymy jak mierzyłeś i nie podajemy w V |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
dr_Henio
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 127 Skąd: Polska
|
Wysłany: 13 Kwi 2011, 10:57
|
|
|
Cytat z działu Elektryka FAQ
Jakim napięciem ładować akumulator?
Prostownik musi być 12 voltowy do akumulatorów 12 voltowych. Jeśli jest taki, to nie dbać o napięcie lecz tylko o amperaż. Natomiast w samochodzie ważne jest tylko napięcie - od 13,8 do 14,4 V, amperaż w tym przypadku jest nieistotny. Zarówno prostownik jak i ładowanie można sprawdzić w naszym zakładzie. |
_________________
Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Kwi 2011, 11:29
|
|
|
No i jak to co zacytowałeś (zwłaszcza pogrubione: napięcie 13,8V,,, amperaż nieistotny) ma się do Twojego pierwszego postu gdzie piszesz o prądzie ładowania 13,6V ? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 13 Kwi 2011, 13:25
|
|
|
"Bo fizyka jest mi obca..."
Przykładowy regulator napięcia i przykładowe zakresy napięć, w których ów regulator w danych temperaturach się mieści.
Jak widać na załączonym obrazku zmiana napięcia pod wpływem temperatury to rzecz normalna. Jeśli zaś mowa o zakresie napięć dopuszczalnych, to przyjmuje się zakres od 13.6 do 14.4V. Jeśli masz 13.6, to ok, gorzej jak spada poniżej tego. Na poprzednim altku miałem też 13.6 i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
dr_Henio
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 127 Skąd: Polska
|
Wysłany: 13 Kwi 2011, 22:28
|
|
|
ok,
pisałem o prądzie ładowania a podawałem napięcie. Chodziło mi oczywiście o napięcie.
Aktualnie mam w okolicach 12,4V +/- 0,3V (podczas jazdy z wymaganymi zapalonymi światłami mijania) |
_________________
Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 13 Kwi 2011, 22:50
|
|
|
Zdecydowanie zbyt niskie. Zwłaszcza jak mowa o zakresie 12.1-12.4. Masakra. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Kwi 2011, 06:42
|
|
|
dr_Henio, Wyjmij regulator i obejrzyj szczotki na końcu czy nie są porysowane (prowokowane) do tego przeczyść wszystkie połączenia +12V oraz masę, zwłaszcza zawias alternatora i masę silnika (jak możesz puść na alter osobny przewód masowy (nie musi być strasznie gruby - wystarczy taki jak na światłach drogowych jest) i podłącz go pod regulator napięcia (na BOSHu regulator ma kontakt do masy (obudowy) i tam właśnie) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|