
|
Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:41 |
[MK4] Wzrost spalania i ubytek płynu chłodzącego |
Autor |
Wiadomość |
Binke
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 41 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 40 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 21:06 [MK4] Wzrost spalania i ubytek płynu chłodzącego
|
|
|
Witam
Od jakiegoś czasu (powiedzmy pół roku) trochę walczę ze znacznym wzrostem spalania i jednoczesnym ubytkiem płynu chłodzącego.
Spalanie wzrosło mi ze średniej 5,8 l/100 km do około 6,5-6,8 l/100 km. Ubytek płynu nie jest znaczny, ostatnio jak dolewałem to weszło może trochę ponad pół litra - max litr.
W tej chwili myślę że znowu trzeba by dolać 0,5 l.
Szukając wycieków płynu niczego nie stwierdziłem, ani przy pompie "wody" ani przy chłodnicy, przy zbiorniczku też sucho. Węże też suche.
Idąc za radą mechanika, że może być jakiś mikro wyciek którego nie zobaczę, zastosowałem sodek do uszczelniania takowych nieszczelności - wg mnie bez rezultatu.
W zbiorniczku wyrównawczym płyn jest normalnego koloru, bez śladów oleju. Na korku oleju też nie widać śladów "majonezu", w oleju też nie stwierdziłem płynu, olej normalnej konsystencji i koloru :)
Jeżeli chodzi o kolor dymku to przy odpaleniu zakopci na czarno, natomiast później jest biały- jednak nie wiem czy to wina zimna i nierozgrzanego silnika czy uciekającego płynu. Później dym znika. Podczas jazdy jak już zadymi to raczej na czarno.
Tak więc proszę wszelkich specjalistów i forumowe wróżki o jakieś pomysły.
Z tego co wyczytałem + doświadczenie z poprzedniej bryki byłbym skłonny do szukania nieszczelności w uszczelce pod głowicą.
Jeżeli macie jakieś pomysły jak się upewnić to bardzo proszę o porady.
Pozdrawiam
.... edit .....
Jeszcze jedną rzecz dodam, pod dywanikami jest sucho. Tak więc cieknącą nagrzewnicę raczej wykluczam. |
_________________ ---> www.AQQ.eu <--- |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011, 11:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 21:13
|
|
|
uszczelka pod głowicą |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
Binke
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 41 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 40 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 21:19
|
|
|
Czyli tak jak myślałem.
A mam jeszcze jedno pytanie, co przy okazji można zrobić żeby nie robić roboty dwa razy. W silniku nic nie było do tej pory grzebane, przebieg jak na moje oko to jakieś 230 tyś km |
_________________ ---> www.AQQ.eu <--- |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|