[MK3] Silnik XR2i 1.6 8V 105KM - na swap |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 14 Sty 2011, 22:17 [MK3] Silnik XR2i 1.6 8V 105KM - na swap
|
|
|
Cześć. Mam parę pytań odnośnie tych silników. Na wstępie po lekkich poszukiwaniach na allegro "cvh" pojawiła mi się garstka tych silników 1.6 8v 105km, mój problem a raczej pytanko brzmi. Czy te silniki były oryginalnie montowane we Fiestach xr2i ? Bo po allegro widać opisy typu "silnik escort,orion" itp. Zadaje takie pytanie z czystej ciekawości i chciałbym się dowiedzieć czy ten silnik będzie pasować bez żadnych modyfikacji pod względem mocowań czy tam nadwozia/komory silnikowej. Z góry dziękuje za odpowiedź/odpowiedzi.
Temat mógłby się nadawać do działu mechanika ale założyłem go tutaj bo swap to w umie tuning mechaniczny, a w dziale mechanika temat za chwile spadłby na dół a ja chciałbym trochę na ten temat się dowiedzieć/podyskutować. |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 14 Sty 2011, 22:27
|
|
|
jesli cvh to bedzie pasowal w escorcie moze byc inna skrzynia warto zakupic cale auto- dawce |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Krzysiek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 14 Sty 2011, 22:36
|
|
|
Czyli oryginalnie fabrycznie silnik do xrki był inny? Nie cvh 1.6 8v 105km ? A co tam z montażem trzeba jakaś ingerencje ? |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 14 Sty 2011, 22:38
|
|
|
skrzynia i silniki te same różnią sie trochę wiązkami i sposobem mocowania w nadwoziu ale da rade ogarnąć temat. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Krzysiek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 14 Sty 2011, 22:42
|
|
|
Aha czyli coś z kompem się mogą różnić ok. Jest gdzieś ogarnięty ten temat mocowania tych silników na forum ? Chodzi mi właśnie o to ogarnięcie w nadwoziu. |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 14 Sty 2011, 22:47
|
|
|
kupujesz łape silnika z cvh z fiesty, łapy skrzyni zostawiasz ze swojej, półosie tak samo. Wiązkę kompa możesz zostawić z esioka, różnią sie położeniem osprzętu w komorze.
Ale na dobrą sprawę na forum kupisz kompletna wiązkę z kompem z xr2i, nie wiem jak z kolektorem wydechowym ale chyba w escorcie jest inny. Ssący możesz zostawić z esioka. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Krzysiek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 14 Sty 2011, 23:20
|
|
|
Silnik o którym mowa wygląda tak? Dla ścisłości :
 |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 14 Sty 2011, 23:32
|
|
|
tak to CVH EFi |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Krzysiek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 14 Sty 2011, 23:49
|
|
|
No nic poczekamy może ktoś się jeszcze wypowie co trzeba by było zmieniać przy przekładce. |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Sty 2011, 23:49
|
|
|
1.6 CVH na EFI w Escortach był na przełomie lat 1990 - 1992.
Ford jest na tyle sprytny że skrzyni biegów posiadają wiele dziur na śruby montażowe. Także do jednej skrzyni możesz przykręcić łapy od Escorta i od Fiesty. Łapy Escorta od 1992 są całkiem inne niż w Fieście. W Fieście skrzynia przykręcana jest do tej łychy od spodu, w Escorcie bezpośrednio do ramy. W Escortach Mk4 skrzynia jest tak samo przymocowana jak w Fieście tylko łapy nie pasują, bo Fiesta ma łychę bliżej osi (silnik przekoszony)
Śmiało możesz osadzić skrzynię na starych łapach Fiesty.
Co do Łapy silnika, to już kurde nie wiem, zależy całkowicie od rocznika, może być mocowana na jedną lub dwie śruby, ja mam dodatkową śrubę od boku. Zawsze można pokombinować i przerobić, możliwe że podejdzie P&P albo szukaj ori łapy Fiesty.
Fiesty XR2i jakoś do 1995 roku miały CVH, później zastąpili je Zetec'ami.
[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 00:02 ]
Aha, jak szukasz na allegro to nie wpisuj CVH bo mało kto tego oznaczenia używa
http://allegro.pl/silnik-...1379716919.html
http://allegro.pl/silnik-...1402832724.html
Tu masz dwa z Fiesty P&P |
|
|
|
 |
Krzysiek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:17
|
|
|
Aha ok no dzięki co do oznaczenia cvh w allegro już się skapnąłem. Czyli zależy od rocznika, no nic zależy jaka sztuka mi się trafi a jak już będę miał ją w garażu wtedy będę kombinował z mocowaniami. Jakbym miał jakieś problemy będę zasięgał tu porady Aha pytanie. Przeglądałem te wszystkie silniki 1.6 efi 8v i rzadko prawie wcale nie piszą jaką silnik operuje mocą. Czy są różne wersje 1.6 efi 8v pod względem mocy ? Interesuje mnie jednostka 105-110 koni, nie chciałbym trafić na taki silnik który będzie miał te 90 koni jak w przypadku 16-nasto zaworowego zeteca. |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:18
|
|
|
kwestia komputera, escorty były 90 i 105 koni fiesty 104 i 110 koni, słupki te same |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Krzysiek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:21
|
|
|
No właśnie chciałbym mieć minimum 105 kucy w serii bo i tak moc będzie znacznie podnoszona. Są jakieś oznaczenia na silniku jaka to wersja pod względem mocy ? Chcę uniknąć sytuacji że koleś będzie mi próbował wcisnąć jednostkę 90 koni a będzie mówił że to bankowo 105 czy 110. Jednym słowem po modyfikacjach nie chcę się zdziwić na hamowni. Da się to jakoś odróżnić ? |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:27
|
|
|
czy ja pisze nie wyraźnie?? słupki te same (blok z głowicą tłokami...) różnią się osprzętem ja poskładałem z xr2 czyli gaźnikowca 96 koni na efi 104 konie i też goniło aż się popsuło
A jak uda ci się znaleźć "dobrą" serie która bez remontu będzie trzymać fabryczną moc ponad 1xx koni to szacunek dla ciebie... |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Krzysiek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:30
|
|
|
Wybacz moją niewiedze zaczynam się z tym bawić. Osprzęt masz na myśli tą wiązkę z kompem z xr2i ? Mnie by interesował wtrysk nie gaźnik oczywiście 1.6 efi 8v w takiej wersji występuje z wtryskiem ? |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:34
|
|
|
Tak wiązka komp
EFi oznacza Electronic Fuel Injection a wiec wtrysk i to wielopunktowy. Po 92 roku ze względu na normy emisji spalin zrezygnowano z gaźników. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:38
|
|
|
Fiesty były 104KM i 110KM.
W Escortach Mk4 z 1990 EFI miały 102KM, w Escortach 1990 - 1992 było 105KM (dziwne bo to te same silniki z tym samym osprzętem)
Escorty do 1990 były również 1.6 o mocy 90KM oraz 105KM (K-Jetronic) ale dolot znacząco różni się od EFI i na pewno się nie pomylisz.
Każdy następny Escort miał już Zetec'a |
Ostatnio zmieniony przez Pele 15 Sty 2011, 00:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:39
|
|
|
Jak już się bawić to nie lepiej Zetec? Co prawda charakterystyka zupełnie inna, ale silnik nowocześniejszy i kultura pracy dużo wyższa.
Btw. CVH było w Fiestach w latach 89-92(do maja). Później od 94 tylko 1.4. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:41
|
|
|
Wiedziałem że zaraz ktoś wyskoczy z tekstem "a nie lepiej Zetec'a ??" |
|
|
|
 |
Krzysiek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:51
|
|
|
Moje założenie jest proste chcę jak najlepszy silnik do tego auta z jak najmniejszym udziałem elektroniki. Wiem coś o tym bo z wykształcenia jestem elektronikiem.
Pele Czyli mówisz że najprościej jest to rozróżniać po roczniku ? Czyli po dolotku się różnią też te stare wyrypatory 90km. Czyli celować w silniki powyżej 90 rocznika.
Odnośnie dolotu chodzi Ci o tą różnice :
stary - http://moto.allegro.pl/si...1380015450.html
ten nowszy - http://moto.allegro.pl/si...1406886239.html
Chodzi konkretnie o tą plastikową patelnie w tym starszym silniku tak ? |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
 |
|