[MK3] Po ruszeniu gaśnie, problem z odpaleniem |
Autor |
Wiadomość |
lokuna
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 12 Skąd: Zawada
|
Wysłany: 4 Lut 2010, 21:14 [MK3] Po ruszeniu gaśnie, problem z odpaleniem
|
|
|
Witam.
Nie odpala akumulator kręci.
Fiesta 1.1 na wtrysku. Paliwo dochodzi do wtrysku, iskra na wszystkich świecach jest a autko nie pali.
Co to może być uszkodzone?
Normalnie stanąłem na parkingu a na drugi dzień odpaliłem było zimno -16 stopni ruszyłem i może metr i zgasła. Nie wiem czy miała zgasnąć czy dodałem za mało gazu.
Proszę o pomoc co mogę jeszcze posprawdzać?
Dziekuję. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Gru 2010, 00:22, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Lut 2010, 09:16
|
|
|
-kompresja
-iskra
-paliwo |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Lut 2010, 10:47
|
|
|
Jak auto na wtrysku to 1,1i a nie 1,1 skoro paliwo dochodzi do wtrysku (rozpyla w gardzieli) i jest iskra to nie ma bata musi zapalić,,, wykręć świece, wyczyść, i wtedy spróbuj,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
lokuna
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 12 Skąd: Zawada
|
Wysłany: 5 Lut 2010, 13:05 Fiesta 1.1i
|
|
|
Nie napisałem że świece założyłem nowe. A czy paliwo sie rozpyla to można jakoś zobaczyć?
Mam jeszcze jedno pytanie ,jaka musi być kompresja bo dzisiaj pojadę sprawdzić.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 5 Lut 2010, 13:11
|
|
|
można zobaczyć rozpylanie paliwa - odpal silnik, zdejmij obudowę filtra powietrza i zajrzyj w dolot - powinna być widoczna mgiełka osadzająca się na klapce przepustnicy.
kompresja powinna być powyżej 10, ale i przy 7 też powinna palić
a co do 1.1i - Joe miał raczej na myśli żebyś zmienił dane w profilu, ewentualnie tytuł pierwszego posta |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Miner
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 5 Lut 2010, 13:37
|
|
|
Ja mam 5-6 i pali |
|
|
|
 |
lokuna
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 12 Skąd: Zawada
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 16:44
|
|
|
Kompresja jest taka, patrząc na cylindry od przodu samochodu:
1 z prawej 7,5
drugi 8,5
trzeci 8,5
czwarty 3
Czy to może być przyczyną nie palenia , że na tym czwartym taka mała kompresja? |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 17:46
|
|
|
tzn palić może pali (że iskra jest), ale na tym cylinderze jest widocznie za małe ciśnienie, które unosi tłok. Zazwyczaj tak się dzieje jak jest walnięta uszczelka pod głowicą. Tyle że mi na jednym garze raz w ogóle nie palił a jeździłem więc żeby aż tak nie mógł nawet odpalić? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 19:03
|
|
|
zalał się i tyle . Wykręć świece gaz do dechy i kręć rozrusznikiem 30 sekund (wrzuć kable zapłonowe za silnik) . Potem podgrzej świece wkręć podłącz kable i odpali . |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 19:49
|
|
|
Cytat: | 1 z prawej 7,5
drugi 8,5
trzeci 8,5
czwarty 3 | trzy? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 20:00
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Cytat: | 1 z prawej 7,5
drugi 8,5
trzeci 8,5
czwarty 3 | trzy? |
pewnie zawór upalony |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
lokuna
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 12 Skąd: Zawada
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 21:19
|
|
|
A czy jakby był uwalony czujnik położenia wału to by była iskra?
A może CPP.
Jak próbuje zapalić to w czasie kręcenia rozrusznikiem wydaje mi się że słychać takie lekkie dmuchanie powietrza, jakby ktoś z boku dmuchał ustami.
A może coś z rozrządem?
Jak sprawdzić czy paliwo dochodzi do cylindrów?
Proszę o jakieś sugestie. |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 21:26
|
|
|
wał korbowy chyba mało ma z iską wspólnego, tu nie chodzi o ten jeden cylinder, chociaż to też jest problem. Na 3 cylindry powinien normalnie zapalić tylko troche by miał gorszego buta |
_________________
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 21:28
|
|
|
matrix-1990 napisał/a: | wał korbowy chyba mało ma z iską wspólnego | błąd. to ze wskazań czujnika położenia wału sterownik wie kiedy strzelić iskrą żeby trafić w pożądane położenie tłoka. uwalony czujnik położenia wału = brak iskry. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 21:35
|
|
|
lokuna napisał/a: | A czy jakby był uwalony czujnik położenia wału to by była iskra | Nie, jak komputer nie dostanie informacji o pozycji wału a za tym idzie układu tłoków w cylindrach to nie wygeneruje iskry bo nie będzie wiedział kiedy,,, w sumie wszystkie inne czujnik (CPP, VSS, temp silnika i tak dalej) mogą być uwalone, ten jeden musi być sprawny by auto odpaliło,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 21:48
|
|
|
no tak, ale iskra niby jest na świecach |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 21:54
|
|
|
Masz martwy 4 cylinder,,, co to jest za sprężanie 3? Zaczep linkę i bujnij się 40km na 5 biegu może zagada,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
lokuna
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 12 Skąd: Zawada
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 22:22
|
|
|
No to nie wiem co jest.
Zostaje mi się upewnić czy paliwo dochodzi do wtrysku.
Na pewno dochodzi szlaufikiem do wtrysku ale co dalej z nim się dzieje tego nie wiem.
Może rozebrać ten wtrysk i coś można zobaczyć? |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 22:58
|
|
|
bidżej napisał/a: | można zobaczyć rozpylanie paliwa - odpal silnik, zdejmij obudowę filtra powietrza i zajrzyj w dolot - powinna być widoczna mgiełka osadzająca się na klapce przepustnicy. |
|
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Lut 2010, 03:51
|
|
|
równie dobrze możesz mieć pokasowane luzy zaworowe i dlatego nie ma kompresji właściwej . błądzisz jak dziecko w lesie . |
|
|
|
 |
|