Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: amortyzatory

[MK3] Wymiana przednich amortyzatorów
Autor Wiadomość
nitrobolon 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 28
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 13 Lis 2010, 16:22   [MK3] Wymiana przednich amortyzatorów

Czy jest gdzies na forum instrukcja wymiany przednich amortyzatorów, jak wyglada sprawa w porownaniu do tylnich? dzisiaj wymienialem tylnie i Bez wiertarki , szpifierki sie nie obeszlo amorki musialem ucinac przy tyleji zeby sie katowka dostac. Dodam ze amorki byly fabryczne czyli Hmm 17 lat :D
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lis 2010, 20:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lis 2010, 16:26   

Nie trzeba szlifierki, palnika ani dynamitu, ze specjalnych narzędzi to ściskacz do sprężyn żeby kolumnę rozebrać,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
nitrobolon 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 28
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 13 Lis 2010, 17:11   

tylnie rekami scislem . mi chodzilo o dolna srube w belce. nie do uwalenia! leb poszedl i sie zaeczlo ani wybic ani rozwiertac massakra. jakie jest mocowanie z przodu?
 
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Lis 2010, 17:11   

W Podobnych Tematach, poniżej Twojego wątku masz krótką i zwięzłą instrukcję ;-))
czytaj
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lis 2010, 17:17   

nitrobolon napisał/a:
tylnie rekami scislem
Gratuluje pomysłu, na szczęście przednich nie ściśniesz rękoma,,,
nitrobolon napisał/a:
leb poszedl i sie zaeczlo ani wybic ani rozwiertac massakra. jakie jest mocowanie z przodu?
Nie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 13 Lis 2010, 20:04   

nitrobolon napisał/a:
Bez wiertarki , szpifierki sie nie obeszlo amorki musialem ucinac przy tyleji zeby sie katowka dostac.
Jak ta to robisz, to z przodu fleksem rozetniesz zwrotnicę... Te śruby z tyłu zazwyczaj ciężko idą, ale trzeba dać im czas (po namoczeniu nafta cz innym podobnym środkiem). Z przodu jedyny problem, to wybić amor ze zwrotnicy, żeby za dużo szkód nie narobić. Lej naftę i czekaj...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lis 2010, 20:08   

jackrzec napisał/a:
Z przodu jedyny problem, to wybić amor ze zwrotnicy, żeby za dużo szkód nie narobić.
W szczelina się wkłada "klucz" i amorek sam wypada,,, jak nie mamy przyrządu, to można lekko wbić śrubokręt,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 13 Lis 2010, 20:13   

Rozchyla się tą obejmę na zwrotnicy, ale mimo to lepiej dobrym odrdzewiaczem lub naftą bo rdza niczym dobry spaw...
_________________
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 13 Lis 2010, 20:19   

JoeMix napisał/a:
W szczelina się wkłada "klucz" i amorek sam wypada,,, jak nie mamy przyrządu, to można lekko wbić śrubokręt,,,
Ja to wiem, ale on nie wie skoro ciął amory fleksem....
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 13 Lis 2010, 21:48   

A co to jest ten fleks.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Kondziu 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Konrad
Wiek: 43
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 206
Skąd: Lubin
Wysłany: 13 Lis 2010, 21:54   

;-| to JOKE?

Flex - Szlifierka katowa..

Przecież wymiana jest bajecznie prosta. Klucz imbus 6 + nasadka oczkowa 17, dół dobrze podlać wd-40 lub innym tałatajstwem (żeby zacisk zwrotnicy dobrze się zsuwał z amora ) i klucz 17 żeby wykręcić zwrotnice. pukasz w zwrotnice gumowym młotkiem,zwrotnica opada amor sam wypada.. łopatologia.. jeden klucz + imbus 6 + 1 małe szybkie piwo przed 1 szybkie w trakcie i 1 po skończonej robocie do daje 15 minut pracy z czego 4 minuty na jedno piwo.
_________________

 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 13 Lis 2010, 21:59   

Cytat:
Flex - Szlifierka katowa..


Co za nazwa. W życiu bym się nie domyślił. Z kąt ta nazwa się u was wzięła.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Kondziu 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Konrad
Wiek: 43
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 206
Skąd: Lubin
Wysłany: 13 Lis 2010, 22:01   

to jakiś FAKE? Który z Was panowie jaja sobie robi?
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lis 2010, 22:09   

Ja się swego czasu tak samo zdziwiłem jak usłyszałem nazwę BS-ka :) to to samo co Fleks, ale w moich okolicach się jej nie używało,,, inny przypadek,,, wywaliłem oczy na hasło "W oknach mam wertikale" - w moich stronach jeszcze nie spotkałem nikogo kto by wiedział co to takiego.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
nitrobolon 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 28
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 13 Lis 2010, 23:19   

nei wiem panowie ale lalem na to wóde40 5 razy co kilka dni nawet cola zalewalem <lol> o nafcie nie pomyslalem ze to cos moze dac. ale powiem wam ze po wyciagnieciu ucietej tulejki od amorka sruba dalej siedziala w srodku mimo ze z zewnatrz nie miala zadnego przyczepienia co oznacza ze od srodka musiala byc ladnie zapieczona... co do sprezyn to jesli bym kupil do tylnich sciagacz to bym sie pochlastal wystarczylo ja scisnac kilka cm a druga osoba wsadzila srube i dziekuje po robocie:)
 
 
 
Parch 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Lis 2010, 23:38   

jackrzec napisał/a:
Ja to wiem, ale on nie wie skoro ciął amory fleksem....


Gość pisze o wymianie tylnych amortyzatorów. I ma rację! To już nie pierwszy przypadek (opisywany na FKP) wycinania tylnych amortyzatorów z belki flexem / gumówką / szlifierką kątową czy jak tam sobie kto nazwie.

Na szczęście z przednimi amortyzatorami jest o wiele mniej problemów przy wymianie.
 
 
nitrobolon 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 28
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 13 Lis 2010, 23:51   

Parch napisał/a:

Na szczęście z przednimi amortyzatorami jest o wiele mniej problemów przy wymianie.



Dobrze wiedziec.. za tydzien atakuje przód :)
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Lis 2010, 01:46   

ech w obu przypadkach trzeba mieć przede wszystkim komplet DOBRYCH kluczy
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
nitrobolon 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 28
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 14 Lis 2010, 11:37   

a jeszcze mam pytanie. w jakie sruby,nakretki mam sie zaopatrzyc przy wymianie przedniego amortyzatora? na Tyl potrzebowalem tylko sruby 19+ nakretka a na przód?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Lis 2010, 12:07   

Nie wiem jak w mk3 w starszych potrzebne są nowe nakrętki samoblokujące 19 albo 17 po 2 sztuki na stronę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.