[MK4] Łożyska tylnych kół, problem z trwałością |
Autor |
Wiadomość |
szyss
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2006 Posty: 22
|
Wysłany: 12 Lis 2010, 12:35 [MK4] Łożyska tylnych kół, problem z trwałością
|
|
|
Witam
Mam pewien problem z moją fofi, mianowicie przez około pół roku zajechały się 3 łożyska na tylnych kołach. Nie wiem jakiej firmy były te łożyska, jednak na pewno nie były to najtańsze. Naprawiał mi to kuzyn, mechanik z przodu łożyska mają się dobrze zrobione na prasie i nic im nie dolega. Jednak tylne znów padły. Podejrzewam że jest to spowodowane zbyt mocnym dokręceniem nakrętki piasty koła. Czytałem na forum i widzę że jedni mówią iż moment zalecany przez książkę (27Nm) jest zbyt mały. Kupię teraz prawdopodobnie łożyska SKF (chyba że inne w podobnej cenie polecacie??), nowe nakrętki samo kontrujące, jednak chcę to zrobić raz a dobrze, a by nie wymieniać znów po około 3 tys km łożysk.
Pytam się więc jak to jest z dokręcaniem tych piast tylnych kół??
Dzięki za info i pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 7 Paź 2012, 23:28, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Setka [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Lis 2010, 14:48
|
|
|
W swojim poprzednim samochodzie rowniez mialem ten problem.... moze to wydac sie smieszne, ale pewnego dnia wpadlismy z ojcem na pomysl aby wsadzic lozyska od "Traktora" ku zdziwieniu jezlilem na tych lozyskach spory kawal czasu i z tego co wiem aktualny wlasciciel nadal na nich jezdzi:) |
|
|
|
 |
pietrucha24
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 80 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Lis 2010, 15:24
|
|
|
Bębny do wymiany. U mnie też tak było. Otwór w bębnie jest wyrobiony i przez to łożyska się wyrabiają szybko. |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 12 Lis 2010, 19:18
|
|
|
szyss napisał/a: | Czytałem na forum i widzę że jedni mówią iż moment zalecany przez książkę (27Nm) jest zbyt mały. | Jasne że mały, bo ma być od 250 do 290 Nm. Co do łożysk, to nie ma sensu na tym zbytnio oszczędzać, bo będziesz co chwilę wymieniał. Kup SKF i dobrze złóż, a problem zniknie (chyba że masz coś z bębnami albo czopem). |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Lis 2010, 22:43
|
|
|
Ostatnio u siebie dokręcałem pneumatem |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
szyss
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2006 Posty: 22
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 01:02
|
|
|
No to zrobię tak: kupię te SKF, nowe nakręteczki, dokładnie pooglądam i może pomierzę te bębny, poskładam i dokręcę z tą mocniejszą siłą. Jeśli znów je .... strzeli to nie wiem pogniewam się na fofi i przesiądę się na zawsze do mojej hani;-)
Pozdro |
|
|
|
 |
Mikuś
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 53 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 6 Kwi 2011, 21:47
|
|
|
mnie się wydaje że po porostu masz źle wprasowane bieżnie łożysk, przy montażu mogło dojść do uszkodzenia, bądź delikatnie przy kantowało i skrzywiło tą bieżnie |
_________________ Żeby sztywna była furka,musi w furce być rozpórka. |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Kwi 2011, 22:55
|
|
|
jackrzec napisał/a: | szyss napisał/a: | Czytałem na forum i widzę że jedni mówią iż moment zalecany przez książkę (27Nm) jest zbyt mały. | Jasne że mały, bo ma być od 250 do 290 Nm. Co do łożysk, to nie ma sensu na tym zbytnio oszczędzać, bo będziesz co chwilę wymieniał. Kup SKF i dobrze złóż, a problem zniknie (chyba że masz coś z bębnami albo czopem). |
to nie przednia piasta, dokrec tak a lozysko rozleci sie mometalnie, ja dokrecalem sila nie przekraczajaca 52 Nm i juz w 3 moich fordach jakos sie nic nie dzieje z tylnymi lozyskami, raz dokrecilem za mocno i wystarczylo 50 km i wymienilem lozyska ponownie |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
Mikuś
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 53 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 7 Kwi 2011, 00:31
|
|
|
przecież dokręcasz aż bębnem nie obrócisz, a następnie popuszczasz tyle żebyś mógł swobodnie obrócić bębnem, a nie było wyczuwalnego luzu,
nakrętka samo kontrująca nie powinna się odkręcić |
_________________ Żeby sztywna była furka,musi w furce być rozpórka. |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Kwi 2011, 06:42
|
|
|
owszem dokrecasz mocniej, nastepnie popuszczasz i dokrecasz z sila podana w ksiazce, 52 Nm. nie zaszkodza z praktyki, nawet jesli zdejmujesz beben ktory jezdzi na aucie 10 lat |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 7 Kwi 2011, 07:48
|
|
|
nowe łożyska założyłem chyba jakieś 2 lata temu, kilka razy zrzucałem bębny, a potem dokręcałem ile wlezie i jakoś nic się nie dzieje. Nie wiem skąd bierzecie tak małe wartości dokręcania, bo ja mam takie jak podaje jackrzec. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Kwi 2011, 17:52
|
|
|
Z kazdej dostepnej instrukcji warsztatowej, ksiazki na ten temat i od mechanikow ktorzy sie tym zajmuja na codzien
jakby nie patrzyl, ale producent pojazdu chyba nie podaje nieprawidlowych informacji serwisowych |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 7 Kwi 2011, 17:57
|
|
|
uszkodzone bębny albo czopy masz jak Ci rąbie łozyska
ja jak składałem bębny to dokręciłem sztywnym pokretłem przedłuzonym metrowa rurką i starczyło... |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 7 Kwi 2011, 18:50
|
|
|
ElGrey, te dane sa z książki "sam naprawiam" i Haynesa. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
szyss
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2006 Posty: 22
|
Wysłany: 7 Kwi 2011, 19:12
|
|
|
No więc podsumowując:
albo czop, czyli ta ośka koła tylnego, albo złe dokręcanie koła. Tylko jedno pytanie zawieszenie w mk3 (tylne będny) jest identyczne jak w mk4, a tam momenty wynoszą grubo ponad 200nm. Znajomy mechanik co składał mi ostatnio te łożyska powiedział że mocne dokręcenie im nie szkodzi, bo one się spierają jakąś tam swoją częścią, i nie ma prawa ich uszkodzić mocne dokręcenie. W książce sam naprawiam jest podane: "nakrętka osi koła 27nm" a w dodatku: zmiany konstrukcyjne: "moment dokręcania nakrętki piast kół tylnych zmniejszono z 270nm do 235nm (dotyczy wszystkich modeli)". Następnie w autodacie pisze:
rear hub 235nm (chyba to jest piasta tylna)
Nie wiem ale mi się wydaje że coś z tą osią jest nie tak, choć chętnie wysłucham jeszcze innych podpowiedzi. Sprzedaje ktoś na tym forum takie części specyficzne, jak ta ośka, czop?? heh;-)
Pozdro i dzięki |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 7 Kwi 2011, 19:55
|
|
|
szyss, bo te 27 Nm to pomyłka - wszedzie jest 270 a od czasu mk5 zmniejszyli na 235 Nm. W mk3 jest tak samo i tak samo zmniejszyli. Zreszta bębny i łozyska są te same i czop praktycznie też (z tym że mk4 ma gwinty zwykłe i nakrętki samoblokujące, a mk3 ma gwint prawy i lewy). ja przykręcisz 230 to zobaczysz że jest dobrze. 27 Nm to można sobie siodełko od roweru przykręcać... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
szyss
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2006 Posty: 22
|
Wysłany: 7 Kwi 2011, 20:03
|
|
|
no wiec dobrze miałem dokręcone a się rozleciało, heh no to jakie propozycje?? Czop(ośka), tylko bardzo ciężko z dostępnością tego, a po prostu używka nie wchodzi w rachubę, bo nie mam zamiaru co 4 miechy wymieniać łożysk.
pozdr |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 08:13
|
|
|
szyss napisał/a: | tylko bardzo ciężko z dostępnością tego | Wcale nie jest tak ciężko, tylko cena nie za bardzo: http://www.ford-esklep.pl...4-bez-ABS-/1638 - akurat teraz nie ma z absem, ale jak napiszesz do sklepu to mogą sprowadzić (chyba że nie masz absu) |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
szyss
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2006 Posty: 22
|
Wysłany: 9 Kwi 2011, 17:24
|
|
|
Właśnie tylko tą jedną znalazłem, cena dość taka wysoka, będę musiał się popytać jeszcze;-)
Pozdro |
|
|
|
 |
gdereck
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 22 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 20:28 Kapselki bębna
|
|
|
Że tak głupio się wtrącę. U mnie przyczyną szybkiego zużycia łożysk było zakładanie starego kapselka do bębna. Mądry mechanik przedziurawił kapsel żeby go zdjąć a potem wsadził z powrotem. Łożysko jak się nagrzało wypluło dziurą smar, złapało wodę i szlag je jasny trafił po paru tysiącach km. |
|
|
|
 |
|