[Inny] Zetec Turbo - biały dym?? |
Autor |
Wiadomość |
yezozwierz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mariusz
Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 11 Skąd: Bukowno
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 23:53 [Inny] Zetec Turbo - biały dym??
|
|
|
Po krótcę opowiem, silnik Zetec 1.8 16v z turbinką T3 z ERST, odprężony płytą, wysterowany DET2 - wszystko było jak należy, tylko w pewnym momencie dosłownie nagle (przejazd testowy aby sprawdzić logi) auto puściło masę białego dymu zewsząd (wydech i wszystkie łączenia).. W poszukiwaniu usterki znalazłem zbyt krótką szpilkę w kanale wodnym od kolektora wydechowego i wymieniłem na dłuższą. Odpaliłem silnik i dalej biały biały dym cała masa.. Ale auto lata jak dzikie, świetnie naprawdę jeździ, olej czysty, woda czysta i nie wygląda na to żeby miało jej ubywać. Zaczyna dymić po kilkudziesięciu sekundach od odpalenia. Czy to może być olej który wlał mi się do kolektora? (odkręcałem szpilke która przechodzi przez kanał olejowy). Proszę o rady, jak potrzeba więcej info to piszcie powiem co tylko wiem.. (aha, to w escorcie siedzi, nie obraźcie się że pytam na fkp, ale tu są specjaliści a tam wątpie). |
_________________ kucik.pl
Fotografia Profesjonalna |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Maj 2011, 18:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 09:17
|
|
|
Biały dym z reguły oznacza, że do wydechu dostaje się woda/płyn chłodniczy. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 09:21
|
|
|
spalany olej nie dymi na bialo tylko niebiesko lub czarno,
Wody nie musi duzo sie dostac do komory spalania aby bylo bialo.
Sprawdz czy weże od wody robią się twarde jesli tak to walneła Ci uszczelka pod glowicą.
Masz lpg?
bo lpg jak jest zimno tez na bialo kopci/
[ Dodano: Czw Paź 14, 2010 09:22 ]
turbinka + stara uszczelka glowicy = woda precz ;] |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 15:33
|
|
|
a dużo jeździsz? Ubywa płyn chłodzący? A może jest woda, ale w układzie wydechowym i jak trochę auto pochodzi, nagrzeją się elementy wydechu to zaczyna parować? Tak jak po wjeździe w kałużę i woda dostanie się na wydech. |
|
|
|
 |
yezozwierz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mariusz
Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 11 Skąd: Bukowno
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 19:11
|
|
|
Uszczelka jest cała kompresja nigdzie nie ucieka, ideał, węże w normie, w zbiorniczku cisza i spokój wody nie ubywa. Uszczelki nowe reinza przy turbieniu były zakładane 10 tysięcy temu może mniej. Dymu jest TYLE że nie może to być regularna para z układu wydechowego czy coś podobnego..
Nie nie mam LPG, to raczej alogiczne zetec z turbiną i gaziorem.. |
_________________ kucik.pl
Fotografia Profesjonalna |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 19:58
|
|
|
biały dym jest zarówno na jałowych obrotach jak i przy wysokich? |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 20:18
|
|
|
biały dym może też onznaczać zę na ciepłą stronę czyli wydech turbiny dostaje sie olej |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
yezozwierz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mariusz
Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 11 Skąd: Bukowno
|
Wysłany: 15 Paź 2010, 01:06
|
|
|
tak. odpalam silnik, pochodzi chwilę na wolnych bez objawów czy dymków z wydechu i zaczyna się akcja, wali jak z gaśnicy na biało. na wysokich też, ciągle. zaznaczam, w wydechu JEST olej.
jak wiecie żeby do zeteca założyć kolektor z ERST trzeba nawiercić nowe szpilki. wchodzą w kanały wodne i olejowe. źle dopasowałem szpilki i na 99% lało mi się przy rozrządzie spod szpilki do kolektora z kanału wodnego. odkręciłem znów kolektor i z kanału olejowego (spływ z głowicy) poleciało mi dużo oleju w wydech - tak że z łączenia ze środkowym kapało, uszczelniłem szpilki wszystkie i woda już nie powinna się lać. więc też pytanie czy to nie dymi olej który jest w wydechu. |
_________________ kucik.pl
Fotografia Profesjonalna |
|
|
|
 |
NOWITEK

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 15 Paź 2010, 07:25
|
|
|
yezozwierz napisał/a: | tak. odpalam silnik, pochodzi chwilę na wolnych bez objawów czy dymków z wydechu i zaczyna się akcja, wali jak z gaśnicy na biało. na wysokich też, ciągle. zaznaczam, w wydechu JEST olej.
jak wiecie żeby do zeteca założyć kolektor z ERST trzeba nawiercić nowe szpilki. wchodzą w kanały wodne i olejowe. źle dopasowałem szpilki i na 99% lało mi się przy rozrządzie spod szpilki do kolektora z kanału wodnego. odkręciłem znów kolektor i z kanału olejowego (spływ z głowicy) poleciało mi dużo oleju w wydech - tak że z łączenia ze środkowym kapało, uszczelniłem szpilki wszystkie i woda już nie powinna się lać. więc też pytanie czy to nie dymi olej który jest w wydechu. |
Ile tak juz jeździsz po skręceniu tego kolektora? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 15 Paź 2010, 10:52
|
|
|
a moze uszczelnienie turbiny ci puszcza? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
yezozwierz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mariusz
Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 11 Skąd: Bukowno
|
Wysłany: 15 Paź 2010, 10:56
|
|
|
Po ostatnim przykręceniu przejechałem dosłownie kawałeczek bo kilka kilometrów. Skończyło się pożarem bandaża na kolektorze i dziurą w chłodnicy (ściągałem downpipe i musiałem ciut źle lambade ułożyć). Za to jechał szałowo przez ten kawałek |
_________________ kucik.pl
Fotografia Profesjonalna |
|
|
|
 |
Krawiec

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 15 Paź 2010, 17:34
|
|
|
z tego co wiem to na turbine ma isc "mniejsze" cisnienie oleju |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 01:51
|
|
|
wszystko ciul jak właściciel ma olej w wydechu i dlatego kopci
sprawdź dobrze te szpilki jeszcze raz czy tam gdzieś się coś nie sączy |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
|