[MK4] Wiszące obroty |
Autor |
Wiadomość |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 5 Paź 2010, 00:16 [MK4] Wiszące obroty
|
|
|
Witam!
Trafiła mi sie do naprawy fiestka jak w temacie.
Problem z obrotami. W czasie jazdy przy zmianie biegów bądź jak wyrzucimy na luz obroty zostają na 3 tyś albo więcej zależy od obrotów jakie mamy przed wciśnięciem sprzęgła. Po czym obroty tak wiszą do momentu zatrzymania auta. Po zatrzymaniu obroty ładnie spadają na 900 i wszystko idealnie.
Żeby było śmieszniej to nie trzeba nawet się rozpędzać wystarczy jak auto stoi na górce puścić hamulec jak zaczyna się toczyć obroty automatycznie wskakują na 3000.
Czytałem juz wiele wątków na ten temat i z tego co się zorientowałem jest to dość popularny problem jednak nigdzie nie nie znalazłem odpowiedzi czym to jest spowodowane.
Wszyscy na koniec tylko piszą odłączyć VSS . W moim przypadku też to pomaga klient nawet zadowolony bo wczesniej jeździł z odpiętym CCP i nie było za kolorowo, a jak się odepnie VSS to auto zachowuje sie normalnie.
Tak więc niby skuteczny sposób tylko mimo wszystko VSS powinien być podpięty, a silnik powinien chodzić normalnie. Po prostu sztuka cierpi jak wypuszczasz klienta z warsztatu z odpiętą wtyczką i mówisz mu że ten czujnik jest niepotrzebny Dziwnie się wtedy patrzy Gdzieś musi być przecież przyczyna Może walnięty komp ???
Napiszą jeszcze co już zrobiłem: Czujnik położenia przepustnicy wymieniony na nowy, czujnik prędkości (VSS) wymieniony na nowy , silnik krokowy nowy przpływka umyta i na 100% sprawna, przepustnica umyta, komputer podłączony 0 błędów w pamięci. Aha sonda sprawdzona.
Całe szczęście że mam zaprzyjaźnionego sprzedawce części który mi ja na próbę pożycza bo inaczej już bym wartość fiesty podwoił. Jako ciekawostkę dodam że np głupi VSS kosztuje 490zł normalnie zbrodnia |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 5 Paź 2010, 09:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 5 Paź 2010, 22:28
|
|
|
Widze kolega z ZG a skad dokladnie? ;]
Zobacz bo moze być problem z dolotem. Powietrze wlatuje do dolotu pod cieśnieniem i robi problemy
A jeśli to nie to to krokowy
Jesli jest taki sam jak mk3 to Ci moze podrzucić sprawny na próbę ;]
Na takie coś mi kiedyś pomógł reset kompa |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 5 Paź 2010, 22:51
|
|
|
drzeniow napisał/a: | Widze kolega z ZG a skad dokladnie? ;]
Zobacz bo moze być problem z dolotem. Powietrze wlatuje do dolotu pod cieśnieniem i robi problemy
A jeśli to nie to to krokowy
Jesli jest taki sam jak mk3 to Ci moze podrzucić sprawny na próbę ;]
Na takie coś mi kiedyś pomógł reset kompa |
A no z ZG, a z kąd to co masz na myśli
Co do obrotów to problem jest głębszy niż reset kompa. Dolot odpada bo ja próby robię na podnośniku. Auto do góry koła się kręcą i wolne obroty szaleją. Wtedy nie ma pędu powietrza.
Co do krokowego to ja podkładałem inny i jest to samo.
W MKIII jest inny krokowy bo w MKIV jest wielopunktowy wtrysk. Ale dzięki za chęci |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 5 Paź 2010, 23:01
|
|
|
Skad mam na mysli czy jakiś warsztat ;]?
Sprawdź czy sie linka od gazu nie zawiesza.
Po dodaniu gazu spróbuj cofnąć ręką przepustnicę.
Tylko najpierw wcisnij nogą potem poleć szybko cofnąć reką
Bo jak dodasz gazu ręką przez posuniecie przepustnicy to linka nie będzie pracować
Dlatego moze Na postoju jak dodawałeś ręką było git a podczas jazy(nogą) byla kaplica ;] |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 6 Paź 2010, 23:19
|
|
|
Tak warsztat na Wiejskiej 3.
Linka nie ma tu nic do rzeczy. Tak jak wyżej pisałem próby robiłem nawet na podnośniku a linkę miałem w ogóle odpiętą bo wcześniej odkręcałem całą przepustnicę.
Generalnie jak auto mam w górze koła się kręcą to VSS widzi że auto jest w ruchu i obroty "wiszą" jak zatrzymam koła obroty spadają.
Tutaj problem jest taki że tak komputer wysterowuje silnik krokowy. Bo jak odepnę wtyczkę od niego w momencie jak stoi na 3 tyś to silnik gaśnie. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:13
|
|
|
moj kumpel pracował w "koncepcie" to ten zakład stolarski kolo Ciebie.
Czyli jesli kola sie zatrzymują to w czym problem?
Na luzie sie nie jeździ ;] |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 20:11
|
|
|
drzeniow napisał/a: | Czyli jesli kola sie zatrzymują to w czym problem?
Na luzie sie nie jeździ ;] |
jak masz takie pierdoły pisać to się nie wypowiadaj.... problem jest i nie ma co do tego wątpliwości, normalną rzeczą nie jest aby obroty podczas toczenia wisiały na 3k
Mariusz w Twoim interfejsie jest możliwość podglądu otwarcia bocznika, czy ta na pewno on puszcza więcej powietrza? |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 21:05
|
|
|
drzeniow napisał/a: | Czyli jesli kola sie zatrzymują to w czym problem?
Na luzie sie nie jeździ ;] |
Stary jak to w czym problem? Jak jedziesz wciskasz sprzęgło żeby np. zmienić bieg to auto wyje, jak dojeżdżasz do świateł czy to na luzie czy to z wciśniętym sprzęgłem auto wyje. Jak byś jeździć nie umiał. I tak to całkowitego zatrzymania wtedy obroty spadają. Jednak najbardziej denerwujące jest to że nie ma w ogóle hamowania silnikiem. Puszczasz gaz a auto nie zwalnia tylko jedzie sobie jak gdyby nigdy nic, a czasami jak jedziemy wolniej to nawet przyspiesza.
Tak w ogóle to pisałem o tym w pierwszym poście czytaj ze zrozumieniem
[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 20:11 ]
Marcin napisał/a: | Mariusz w Twoim interfejsie jest możliwość podglądu otwarcia bocznika, czy ta na pewno on puszcza więcej powietrza? |
Tak na pewno to bocznik jest tak wysterowywany, choćby dlatego że jak ściągnę z niego wtyczkę to silnik momentalnie gaśnie. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
 |
zap
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 39 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 20 Skąd: Wieluń/Wrocław
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 21:57
|
|
|
Na takie objawy pomogło zainwestowanie w krokowca siemens vdo + wykręcenie śrubki przyległej do "ślimaka" z nawiniętą linką. Śrubka znajduje się między przepustnicą a korkiem wlewu oleju. Jednak skoro po odłączeniu wtyczki od krokowca silnik gaśnie nie stawiam by to pomogło. U mnie silnik nie gasł. |
|
|
|
 |
exoryna
Model: Inne auto
Wersja: Futura
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 2 Skąd: niechorze
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 12:18 Re: Wiszące obroty
|
|
|
anjko napisał/a: |
.....
Napiszą jeszcze co już zrobiłem: Czujnik położenia przepustnicy wymieniony na nowy, czujnik prędkości (VSS) wymieniony na nowy.... |
O to super, ktoś to jednak zbadał. Mam na myśli wymianę VSSa na nowy, pewny egzemplarz.
Skoro to nic nie daje to jednak pozostanę przy wersji "odłączona wtyczka VSS" i nie wydaję dalej ani złotówki.
Sprawdzałem podczas jazdy z podłączonym ELM327 wykres prędkości pojazdu i był prawidłowy - chyba prawidłowy, bo wartości mniej więcej zgadzały się ze wskazaniami licznika prędkości (a ten jest na linkę, więc nie korzysta z VSS).
[ Dodano: Czw Maj 19, 2011 00:33 ]
Na forum dot. forda ka natknąłem się na posta z takim linkiem:
http://www.google.pl/url?...PGWAXJw&cad=rja
Może warto pójść tą ścieżką, co myślicie? |
_________________ pozdro!
<a href="http://www.jakzrobic.info">www.jakzrobic.info - porady na każdy temat</a> |
|
|
|
 |
|